FOTO  Legendarna Škoda 100 dobila novo izdanje, izgleda fantastično

Foto: Škoda

ŠKODA je u posljednjih nekoliko desetljeća prošla velik put od proizvođača zastarjelih automobila Istočnog bloka do trećeg najprodavanijeg proizvođača automobila u Europi. Model 100 jasno ukazuje koliko je velik napredak češke marke.

Nema sumnje, Škoda nikad prije nije bila u tako dobroj formi. Asortiman je proširen i na električne modele, predstavljen je novi dizajnerski potpis, ali i dalje se nalazi volje i vremena za prisjećanje na modele nastale u komunističkoj Čehoslovačkoj prije nego što je Volkswagen početkom 1990-ih preuzeo kontrolu.

Kroz seriju Icons Get a Makeover Škoda ponovno zamišlja prošle modele kao futurističke električne automobile. Najnovija epizoda posvećena je prvom Škodinom modelu koji je dosegnuo milijun prodanih primjeraka. Model 100/110, koji je imao stražnji pogon i motor smješten straga, vraća se kao zamišljeni nasljednik limuzine koja se prodavala između 1969. i 1977. godine.

Kao i kod drugih fiktivnih automobila u seriji, električna limuzina slijedi Škodin dizajnerski jezik Modern Solid. Vanjski dizajner Martin Paclt, specijaliziran za oblikovanje svjetlosnih sklopova, odolio je pretjeranom oslanjanju na retro detalje i dopustio da njegova mašta dominira projektom. Iznenadit će vas tako da automobil nema stražnje staklo. Umjesto njega nalazi se zakrivljena ploha u boji karoserije središnjeg rebrastog profila koji istovremeno služi kao usis zraka i kućište trećeg stop-svjetla.

Unatoč radikalnom redizajnu, i dalje postoje diskretne posvete klasičnom modelu 100. Iako straga više nema motora, dizajner je dodao nenametljive ventilacijske otvore na stražnjim blatobranima. Uostalom, električni automobili također trebaju hlađenje. LED svjetlosne trake sprijeda i straga podsjećaju na izvorni kromirani ukras i ventilacijski otvor motora. Poklopac spremnika goriva i dalje se nalazi na prednjem blatobranu, ali sada skriva priključak za punjenje.

Izvorni model Škoda 100 bio je kompaktan automobil, dug 4155 milimetara. Njegov zamišljeni nasljednik kreće od platforme aktualne generacije modela Superb i pretvara se u osjetno veći automobil.

Dizajner smatra da kratki prevjes ima smisla za namjensku EV platformu. Ta arhitektura omogućila je i raspored s dva prtljažnika, pri čemu je stražnji prtljažni prostor smješten iznad pogonskog sklopa.

Kao i prethodni digitalni koncepti, ove reinterpretacije povijesnih modela nastaju isključivo iz zabave, nakon radnog vremena, u režiji samih Škodinih dizajnera. Nažalost, ni ovaj koncept ne nagovještava novi model. Octavia i Superb neće dobiti retro predstavnika. Sljedeća generacija Octavije već je najavljena električnim konceptom Vision O, karavanskim EV-om na čijem je dizajnu Paclt radio.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.