UNATOČ sve strožim ekološkim normama Europske unije i padu popularnosti dizelskih motora, Audi ne odustaje od svoje TDI tehnologije. Tržišni udio dizelaša, koji je nekada prelazio 50 posto, zbog sustavne je eliminacije u prvih deset mjeseci ove godine pao je na svega osam posto, čime su se našli iza hibrida, benzinaca, pa čak i plug-in hibrida. No, proizvođač iz Ingolstadta upravo je predstavio novi 3,0-litreni V6 dizelski motor za koji tvrdi da nudi odziv bez turbo-rupe.
Novi šestocilindrični dizelski motor, koji debitira u modelima A6 i Q5, kombinira blago-hibridni sustav s električnim kompresorom. Iako je Audi i ranije nudio 48-voltne dizele, ovo je prvi put da blago-hibridna tehnologija radi u tandemu s električnim kompresorom. Sustav funkcionira tako da se, pri snažnom pritisku na papučicu gasa i dok turbopunjač još nema dovoljno energije, usisni zrak preusmjerava na električni kompresor.
Zrak, već komprimiran, dodatno se stišće prije ulaska u komoru za izgaranje. Rezultat je veći okretni moment pri niskim okretajima i praktički eliminirano turbo zakašnjenje. U Audiju čak tvrde da novi V6 dizel nudi odziv usporediv s električnim automobilom slične snage.
Što se tiče snage, 3,0-litreni sklop razvija 295 KS pri 3.620 o/min i 580 Nm okretnog momenta dostupnog već od 1.500 o/min. U usporedbi s prethodnikom, maksimalni tlak prednabijanja od 3,6 bara postiže se gotovo sekundu brže, dok se kotač kompresora vrti oko 40 posto brže. To se prevodi u oštriji odziv pri kretanju, pri čemu vozilo prelazi "dobru duljinu automobila više" u prve dvije i pol sekunde. Uz to, blago-hibridni sustav pri kretanju privremeno dodaje 24 KS i 230 Nm.
U praksi, A6 limuzina opremljena ovim motorom ubrzava do 100 km/h za 5,2 sekunde, dok je karavanskoj izvedbi Avant potrebna samo desetinka sekunde više. Zanimljivo, unatoč sličnoj masi, Q5 je još brži - i SUV i Sportback izvedba do 100 km/h stižu za točno pet sekundi. Svim je modelima maksimalna brzina elektronički ograničena na 250 km/h.
Važno je napomenuti da ovo nije potpuno novi motor. Njegova kodna oznaka "EA897evo4" potvrđuje da je riječ o najnovijoj evoluciji dizelskog motora Volkswagen Grupe, predstavljenog još 2010. godine. Upravo je ta serija motora bila dio skandala Dieselgate. Ipak, Audi inzistira da je ovo njihov najčišći V6 do sada, s poboljšanom trajnošću i učinkovitošću.
Novi motor može raditi i na hidrotretirano biljno ulje (HVO), gorivo proizvedeno od rabljenog jestivog ulja i poljoprivrednih nusproizvoda, koje smanjuje emisije CO₂ za do 95 posto u usporedbi s konvencionalnim dizelom. Audi već koristi HVO za punjenje novoproizvedenih automobila u svojim tvornicama u Njemačkoj. Iako bi se ovaj motor očekivao i u drugim modelima, budućnost Audija A7 i A8 ostaje neizvjesna.