Nakon drastičnog pada prodaje i negativnih reakcija kupaca, Abarth ozbiljno razmatra povratak benzinskim motorima. Šef marke za europsko tržište, Gaetano Thorel, potvrdio je kako imaju u planu sportski hot-hatch model temeljen na novom Fiatu 500 Hybrid.
Abarth trenutno u ponudi ima isključivo električne automobile, nakon što su u kolovozu 2024. godine ukinuti popularni benzinski modeli 595 i 695. Ova odluka, donesena usporedno s povlačenjem prethodne generacije Fiata 500, dovela je do značajnog pada prodaje. Primjerice, u Ujedinjenom Kraljevstvu ove je godine prodano tek 273 automobila, u usporedbi s 954 u istom razdoblju lani. To je golem pad u odnosu na 5631 prodanih vozila 2018. godine.
Thorel je objasnio da su povratne informacije kupaca o električnim modelima 500e i 600e potaknule preispitivanje strategije. "Abarth [kupac] želi motor s unutarnjim izgaranjem ne samo zbog snage, već i zato što kupci Abartha automobil u osnovi kupuju, a zatim ga modificiraju vlastitim rukama", rekao je. "Na električnom to ne možete, pa je to za njih ograničenje - ne mogu se baviti motorom i gorivom, i zato Abarth klub nije baš sretan s nama."
Kao potencijalna osnova za novi benzinski Abarth spominje se Fiat 500 Hybrid. Thorel je potvrdio da modificirana platforma, izvorno razvijena za električni 500e, teoretski može podnijeti više snage. Međutim, postojeći motor predstavlja velik problem.
Riječ je o atmosferskom 1,0-litrenom trocilindrašu sa samo 64 KS, što 500 Hybrid čini jednim od najsporijih automobila na tržištu, s ubrzanjem do 100 km/h za dugih 16,2 sekunde. Thorel je istaknuo da takav motor "to ne može učiniti". Uz to, naglasio je kako motor ima pogrešan karakter za Abarth, jer snagu isporučuje linearno već od 2000 okretaja u minuti, umjesto da potiče vozače na "ganjanje" okretaja, što je zaštitni znak brenda.
Pitanje koji bi se motor mogao ugraditi u 500 Hybrid ili kako osnažiti postojeći 1,0-litreni agregat predstavlja velik izazov za Abarth. Platforma je dizajnirana za električni pogon i minijaturni motor, što ostavlja malo prostora za ugradnju nečeg većeg ili agregata koji zahtijeva značajno bolje hlađenje. Dodatnu prepreku predstavlja i povrat ulaganja u razvoj, s obzirom na to da je riječ o nišnom proizvodu. Unatoč svemu, Thorel je kratko poručio: "pokušavamo".
Bez obzira na to hoće li novi benzinski Abarth 500 ugledati svjetlo dana, Thorelovi komentari prvi su jasan znak da bi brend mogao odstupiti od svoje isključivo električne strategije. Takva promjena mogla bi imati značajne posljedice i za veći model 600, kao i za sve buduće automobile koji bi mogli dobiti Abarthov tretman.