Porsche impresioniran Korejcima: Hyundai Ioniq 5 N vide kao mjerilo za svoje modele

Foto: Hyundai

DA JE HYUNDAI prešao dalek put u posljednjih nekoliko desetljeća, najbolje potvrđuje činjenica da čak i gigant poput Porschea s velikim poštovanjem gleda na rad korejskog proizvođača. U središtu pozornosti je Ioniq 5 N, električni sportaš koji je toliko impresionirao Nijemce da su ga koristili kao mjerilo za razvoj vlastitih modela.

Pohvale iz Zuffenhausena

U intervjuu za australski magazin Drive, Frank Moser, potpredsjednik zadužen za modelske linije 718 i 911, nije štedio riječi hvale za Ioniq 5 N. Priznao je da je vožnja Hyundaijevog električnog vozila bila "iskustvo koje otvara oči" te dodao kako su korejski inženjeri "napravili ga stvarno, stvarno dobro". Posebno su ga se dojmile značajke poput umjetnog zvuka motora (N Active Sound+) i simuliranih promjena brzina (N e-shift).

Moser je otkrio da će Porsche crpiti inspiraciju upravo iz tih elemenata za nadolazeće električne modele 718. "Ovo je put", izjavio je, no naglasio je ključnu stvar - vozači će uvijek imati mogućnost isključiti te sustave. Ako ih odluče koristiti, uživat će u simuliranom zvuku šestocilindričnog bokser motora i osjetiti virtualne promjene stupnjeva prijenosa.

Impresivan i za najveće skeptike

Koliko je Ioniq 5 N uvjerljiv, svjedoči i anegdota koju je Moser podijelio. Andreas Preuninger, voditelj Porscheovog GT odjela poznat po purističkom pristupu, u početku je odbijao testirati električni Hyundai. "'Ostavite me na miru, ne želim ništa od tih električnih stvari'", bio je njegov prvi komentar. Ipak, nakon nagovaranja sjeo je na suvozačko mjesto, a nakon što je iskusio N Grin Boost način rada, njegova jedina reakcija bila je: "Wow".

N Grin Boost aktivira se pritiskom na crveni gumb na upravljaču i na 10 sekundi oslobađa punu snagu od 641 KS i 568 lb-ft okretnog momenta. To je dovoljno za ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) za 3,2 sekunde. Funkcija radi samo ako je baterija napunjena iznad 30 posto, a nakon korištenja potrebno je 10 sekundi hlađenja prije ponovne aktivacije.

Budućnost Porschea 718

Porsche ne odustaje od lansiranja električnog 718, no dolazak Boxstera i Caymana bez motora s unutarnjim izgaranjem odgođen je za početak 2027. godine. Zanimljivo je da, suprotno prvotnim planovima, nova generacija neće biti isključivo električna. Modeli s klasičnim motorima zadržat će se u ponudi, ali samo kao "vrhunske" izvedbe.

Kao što se i očekivalo, Moser je potvrdio da će električni Boxster/Cayman biti "malo teži" od prethodnika, čija je proizvodnja nedavno obustavljena. Iako nije otkrio točne brojke, obećao je da će to biti "stvarno lagan automobil" za jedno električno vozilo. Za usporedbu, koncept Mission R, baziran na Caymanu, težio je oko 1500 kg (3.306 funti) s baterijom od 82 kWh, no radilo se o ogoljenom trkaćem automobilu.

To znači da će oni koji žele najlakši mogući 718 nove generacije morati posegnuti za spomenutim "vrhunskim" izvedbama s motorima s unutarnjim izgaranjem. Prema glasinama, budući benzinski Boxster i Cayman zadržat će šestocilindrični bokser motor, vjerojatno u kombinaciji s T-Hybrid sustavom iz modela 911 GTS. Posljedično, očekuje se da će čak i benzinski modeli biti teži od generacije 982 koja je otišla u mirovinu.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.