Land Rover s ovim puno riskira. Treća generacija Evoquea bit će isključivo na struju

Foto: Land Rover

Range Rover Evoque, najprodavaniji model britanskog proizvođača, u svojoj trećoj generaciji doživjet će potpunu transformaciju i postati električno vozilo. Dolazak novog modela, koji će se temeljiti na naprednoj električnoj platformi, očekuje se krajem 2027. godine, čime će JLR zaokružiti obnovu svoje ponude.

Novi Evoque koristit će JLR-ovu elektrificiranu modularnu arhitekturu (EMA), koja će premijerno biti predstavljena sljedeće godine s novim Range Rover Velarom. Poput svog većeg brata, i Evoque bi se u početku trebao prodavati samo kao električno vozilo, što se smatra ključnim potezom za osiguravanje budućnosti ovog popularnog imena.

Dok će se ispod površine dogoditi revolucija, vanjski dizajn vjerojatno će biti evolucija prepoznatljivog izgleda, slično kao što je to bio slučaj pri prijelazu s prve na drugu generaciju 2018. godine.

Ipak, za razliku od Velara koji će proći kroz radikalno repozicioniranje, Evoque će zadržati svoju ulogu ulaznog modela u svijet Range Rovera. Odluka je logična s obzirom na njegovu ogromnu popularnost, posebno na tržištu Ujedinjenog Kraljevstva, gdje čini čak 40% ukupne prodaje svih Range Rover modela.

Električni Evoque prvi put je najavljen još 2021. u sklopu JLR-ove strategije "Reimagine", no na njegov dolazak pričekat ćemo do kraja 2027., dok prve isporuke vjerojatno neće krenuti prije 2028. godine. Time će se zaokružiti intenzivno razdoblje obnove za marku, nakon što u prvoj polovici 2026. stigne Range Rover Electric, nedugo zatim novi Velar, a početkom 2027. i Range Rover Sport EV.

Nova platforma i električno srce

Treća generacija Evoquea bit će potpuno nova ispod lima. Svoju EMA platformu dijelit će s Velarom i nadolazećim modelom "Defender Sport", a sva tri automobila proizvodit će se u JLR-ovoj tvornici Halewood na Merseysideu, gdje se sklapa i aktualni model.

Riječ je o 800-voltnoj "skateboard" arhitekturi dizajniranoj primarno za električni pogon. Koristit će motore razvijene unutar tvrtke te baterije iz tvornice Agratas, u vlasništvu matične tvrtke Tata, koja se gradi u Somersetu i trebala bi biti otvorena 2027. godine.

Konkretni detalji o pogonskom sklopu još su tajna, no očekuje se da će domet morati biti konkurentan rivalima poput novog Mercedes-Benza GLA EV, koji najavljuje više od 720 kilometara. Zahvaljujući 800-voltnom sustavu, brzo punjenje bit će standard.

Mogućnost i hibridnog pogona

Iako je fokus na struji, JLR razmatra i opciju opremanja novog Evoquea i drugih EMA modela hibridnim pogonskim sklopovima s produljenim dosegom. Naime, tvrtka je prošle godine odlučila pojačati proizvodnju plug-in hibrida zbog usporavanja globalnog interesa za čista električna vozila i "iznenađujućeg" rasta potražnje za PHEV modelima.

Iz JLR-a su ranije potvrdili da je EMA platforma dizajnirana i za smještaj malog benzinskog motora koji bi služio kao generator. Dodatni poticaj takvoj odluci mogla bi biti i odluka vlade Ujedinjenog Kraljevstva o produljenju prodaje novih hibridnih automobila s 2030. na 2035. godinu.

Ako se takav pristup pokaže preskupim, JLR bi mogao primijeniti drugu strategiju: treću generaciju Evoquea ponuditi isključivo kao električno vozilo, dok bi se istovremeno osvježeni model druge generacije nastavio prodavati s motorima s unutarnjim izgaranjem. Sličan pristup već koriste Porsche s modelom Cayenne i Mercedes s nizom svojih novih modela.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.