FOTO Ovo je zadnji proizvedeni Bugatti Bolide

Foto: Bugatti

Zadnjim proizvedenim primjerkom završilo je značajno razdoblje za Bugatti.

Završetak proizvodnje modela Bolide označava za Bugatti kraj projekta koji je 2020. započeo kao koncept, a od kolovoza 2021. prerastao u vozilo blisko serijskoj izvedbi. Cilj je bio stvoriti automobil namijenjen isključivo stazi, koji zadovoljava sve tehničke zahtjeve i istodobno doseže interni standard kvalitete marke.

Bugattijev je zadatak bio pretvoriti tehnički ekstreman koncept u model koji se uklapa u njihovu postojeću obitelj. Razvoj je počeo 2021. kada je koncept prenesen u tehnički izvedivu strukturu. Mnogi su se elementi morali razvijati paralelno i usklađivati u hodu.

Tehnički direktor Emilio Scervo opisuje početnu fazu kao iznimno složenu, jer je trebalo uskladiti tehničke, konstrukcijske i proizvodne zahtjeve. Između 2021. i 2022. definirane su sve ključne tehničke točke. Dizajn Bolidea dovršen je 2022., dok je konstrukcija završena početkom 2023.

Nakon brojnih analiza i detaljnih dorada nastali su prvi prototipovi koji su od 2023. testirani u stvarnim uvjetima. Jedna od važnih etapa bila je prezentacija na 24-satnoj utrci u Le Mansu 2023. godine, gdje je testni vozač Andy Wallace dosegnuo brzinu od 350 km/h. Ova faza bila je ključna za potvrdu performansi i pripremu za daljnja ispitivanja.

Do početka 2024. provodila su se neprekidna testiranja na trkaćim stazama. Tim je radio prema strogo planiranim ciklusima kako bi se maksimalno iskoristilo vrijeme vožnje i analize. Svakodnevne rasprave nakon testova služile su za pregled podataka, a tijekom noći izvođene su potrebne prilagodbe za sljedeći dan.

Jedno od ključnih pitanja projekta bilo je kako spojiti ekstremnu snagu s prepoznatljivim zahtjevima i identitetom marke. Bugatti je interno definirao kriterije koji nadilaze čiste brojke o performansama i osiguravaju da se Bolide jasno uklopi u njihovu liniju. To su bili proporcije, ergonomija i cjelokupni dojam u kabini.

Uz tehnički razvoj, definirana je i razina proizvodne kvalitete. Predsjednik Christophe Piochon naglašava da je stvaranje vozila namijenjenog isključivo utrkama, prema standardima cestovnih automobila, zahtijevalo velik stupanj usklađivanja između inženjera, dobavljača i ateliera u Molsheimu. Dok su u motosportu zamjenjivost i kratki životni ciklusi uobičajeni, kod Bolidea sa 1.600 KS morale su biti zajamčene izdržljivost i izvedba dostojna marke.

Posljednje proizvedeno vozilo izrađeno je po želji dugogodišnjeg kolekcionara, koji je auto platio minimalno četiri milijuna eura. Njegova je koloristička tema inspirirana povijesnim Bugattijevim trkaćim automobilima te se nadovezuje na kolekcionarove osobne modele, među kojima je i Veyron Grand Sport u sličnoj izvedbi. Kombinacije boja poput Black Blue i Special Blue Lyonnais izvana te plavo Alcantara uređenje unutrašnjosti nastavljaju tu estetiku.

Primopredaja u Molsheimu obilježena je internim slavljem i bila je prilika za jačanje odnosa između kupca i marke. Posljednji Bolide tako predstavlja završetak projekta, ali i poveznicu između Bugattijeve povijesne trkaće baštine i modernog W16 automobila namijenjenog stazi.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.