FOTO Nevera više nije najbrže ubrzavajući serijski auto na svijetu

Foto: Pininfarina

RIMČEVA Nevera nije dugo držala laskavu titulu, ali nema razloga za brigu. 

S ubrzanjem do 100 km/h u manje od 2 sekunde te maksimalnih 412 km/h Nevera spada u red najbržih, ali i najbrže ubrzavajućih serijskih automobila na svijetu. Prema trenutnim službenim podacima broj titula se smanjio pa je tako Nevera "samo“ najbrži električni automobil na svijetu. 

U segmentu ubrzanja "porazio“ ju je Pininfarina Battista. Za one manje upućene vrijedi reći kako se radi o Neverinom bratu blizancu, koji je sve do sada elegantnijim izgledom i višom dozom luksuza i personalizacije naginjao rasnom GT-u. Međutim, najnoviji podaci ukazuju kako se radi o itekako brzom automobilu. 

Tri rekorda Pininfarine

Prema posljednjim službenim informacijama iz Pininfarine, ovaj bolid do 100 km/h stiže za 1.86 sekundi, dok će kazaljka pokazati 200 km/h nakon samo 4.75 sekundi. Spomenuta ubrzanja postignuta su na nedavnim testovima odrađenim u Dubaiju. Primjera radi, Nevera će u istom vremenskom razmaku postići 96 km/h (60 mph), dok će joj za 100 km/h trebati 1.97 sekundi. 160 km/h postigne za 4.3 sekunde.

U pogledu maksimalne brzine Rimac Neveru isporučuje zaključanu na 352 km/h, a praksa u kontroliranim uvjetima potvrdila je 412 km/h. Pininfarina kaže kako njegov bolid ne ide preko 350 km/h. 

Bitnijim se čini podatak o zaustavnom putu. Battista se s brzine od 100 km/h zaustavlja u točno 31 metar, što je svjetski rekord u konkurenciji serijskih električnih automobila, napominju iz Pininfarine. Rimac nije objavio podatak za Neveru, već samo istaknuo kako "zračna kočnica“ smanjuje zaustavni put pri kočenju s brzine od 330 km/h za čak 50 m. 

Konačno dolazimo i do trećeg rekorda. Pininfarina navodi doseg od 300 milja ili 483 km prema EPA standardu kao svjetski rekord u konkurenciji električnih hipersportaša. Nevera pak po zadnje objavljenim službenim podacima ima doseg od 490 km, ali po WLTP standardu.

Uzmemo li u obzir da je EPA standard nešto rigorozniji i donosi oko 11% manji doseg, jasno je kako Pininfarina ima bolji doseg, bar na papiru. Prema CARB-u (California Air Resource Board) doseg iznosi 462 km. Kad smo kod dosega, Mate Rimac je nedavno u vožnji do Splita izjavio kako bi Neveri do Splita falilo 50 km dosega, što znači da ima doseg na otvorenoj cesti pri prosječnih 130 km/h od oko 360 km. 

 

U Hrvatskoj je za električne aute glavno pitanje domet - "Jel mogu ja do svoje babe u Konavlima doć bez punjenja?" Evo kako Zagreb - Split izgleda u Neveri. Not great, not terrible ali #bićebolje Danas idem za Zagreb pa snimim i obrnuti put.

Objavljuje Mate Rimac u Utorak, 1. studenoga 2022.

Dva ista automobila

I na kraju valja ponoviti kako se Pininfarina Battista i Rimac Nevera s tehničke strane ne razlikuju. Imaju istu tehnološku pozadinu pa je vrlo vjerojatno kako su tek manje razlike u elektronici, odnosno programiranim načinima rada i samom odzivu, a sve kako bi se automobilima koliko toliko izmijenili karakteri. 

Kako god, poput složne braće podijelili su između sebe titule i tako pokušali marketinški postići dvostruki efekt u olakšanju nastojanja da prodaju po 150 primjeraka ovih preko dva milijuna eura vrijednih automobila.  

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.