OSVJEŽENU Toyotu bZ4X isprobali smo u okolici grada Malage, na jugu Španjolske, vozeći se u različitim uvjetima.
Novi bZ4X smo isprobali po jugu Španjolske, uz rekli bismo idealne uvjete za električne modele, na temperaturi od oko 20 stupnjeva Celzijusa. Prve test vožnje otkrile su puno više potencijala kod nove verzije. Primjerice, samo vožnja na autocesti donosi dosta manju potrošnju (do 5 kWh) u odnosu na prethodnika.
Iz Toyote ističu da je potrošnja smanjena za čak 23% dok je doseg povećan za solidnih 14%. Poradilo se i na aerodinamici pa će osvježeni model imati Cd 0.27, dok je aktualni na 0.29 koeficijentu otpora zraka.
U interijeru uz novi 14-inčni multimedijski ekran (standardan u svim verzijama) vesele dva bežična punjača kao i pregršt prostora te ugodan ovjes pa se nakon nekoliko sati vožnje uopće nismo osjećali umornima. Novi klima uređaj troši 30% manje energije.
Kako se radi o redizajnu, promjenu možete primijetiti u prednjem dijelu vozila, uz nešto uža prednja svjetla, a možete birati između novih 18 i 20-inčnih dizajna kotača.
Novi bZ4x nudi izbor između dvije baterije, dvije verzije snage i dvije vrste pogona. Pogon samo na prednje kotače dolazi s izborom između baterije kapaciteta 57,7 kWh i 73,1 kWh dok se AWD pogon na sve kotače može dobiti samo s većim kapacitetom od 73,1 kWh. Radi se o bruto kapacitetu baterije dok je prethodnik nudio bruto od cca 71 kWh.
Vozeći snažniju verziju s 252 kW snage odnosno 343 konjske snage uvjerili smo se u manju prosječnu potrošnju, a koja prema tvorničkoj specifikaciji iznosi 14,5 kWh na 100 km/h. 0,6 kWh manje energije troši model najslabije snage 123 kW odnosno 167 KS kao i srednje jaka verzija od 165 kW odnosno 224 konjske snage.
U praksi, najviše kilometara s jednim punjenjem baterije dobit ćete sa srednje jakim prednjim pogonom - čak 569 km. 516 kilometara električnog dosega omogućuje najsnažnija verzija dok će najslabija ponuditi 444 km. Toyota jamči da će do milijun prijeđenih kilometara odnosno do 10 godina baterija zadržati 70% originalnog kapaciteta.
Zadržana je snaga punjenja od 150 kW istosmjernom strujom tako da se baterija od 10 do 80 posto puni za samo 28 minuta. Uz izmjeničnu struju snage 11 kW potrebno je 4.8 sati dok se uz AC punjač od 22 kW baterija od 10 do 80% puni za 2.2 sata, naravno prema službenim navodima proizvođača.
Snažna verzija automobila s pogonom na sve kotače od 0 do 100 km/h ubrzava za samo 5.1 sekundu i to se itekako osjeti kada negdje žurimo ili samo želimo osjetiti malo sportske vožnje. Preko polugica na kolu upravljača vrlo često smo koristili maksimalno regenerativno kočenje odnosno vraćanje energije tako da se kroz zavoje vrlo ugodno vozi koristeći samo papučicu gasa, a ne i kočnicu.
Kupce kojima je potrebna vuča prikolica oduševit će informacija o čak 1500 kg mase koju će povući pogon na sve kotače dok će prednji pogon povući do 750 kg tešku prikolicu.
U prodaju će osvježena Toyota bZ4X doći početkom 2026. godine, a cijena bi trebala ostati slična dosadašnjim. Dakle, pričamo o početnom iznosu od 41.900 eura.