Oporba nezadovoljna uredbom o oglašavanju na društvenim mrežama, HDZ je podržava
SABORSKA oporba danas je izrazila bojazan da bi europska uredba s novim pravilima političkog oglašavanja na društvenim mrežama, uz to što su Google i Meta jednostavno odustale od takve prakse, mogla utišati civilno društvo, što ministar pravosuđa odbacuje.
Odluka te dvije tvrtke da u praksi ukinu plaćene oglase mogla bi utišati civilno društvo, ograničiti pristup građana važnim temama, ocijenio je Dalibor Paus (IDS) u saborskoj raspravi o zakonu kojim se u domaće zakonodavstvo prenosi Uredba Europskog parlamenta o transparentnosti u političkom oglašavanju.
Paus drži da bi umjesto veće transparentnosti u oglašavanju rezultat mogao biti povećana manipulacija, a umjesto regulacije digitalnog prostora moglo bi doći do "divljeg zapada" u tom prostoru. Društvene mreže nisu ideal, ali su jedini slobodni prostor, ova selektivna cenzura je neprihvatljiva, ne ide u korist ni naroda ni demokracije, dodaje Ivica Ledenko (Most).
Habijan kaže da nije riječ o cenzuri
Marija Lugarić (SDP) drži da bi postupak Mete i Googlea, dviju vodećih tvrtki, mogao građane "isporučiti" toksičnim algoritmima koji vladaju na tim mrežama. Postići će se gori učinak od netransparentnog oglašavanja koje je bilo prije, uvjerena je.
Slično misli i Anka Mrak Taritaš (Glas), kaže kako će oni koji žele utjecati na birače koristiti alternativne kanale, a na društvenim mrežama cvast će "crno tržište". Ministar pravosuđa, uprave i digitalne transformacije Damir Habijan otklanja takve bojazni i tumači da političkim akterima ostaju na izbor drugi kanali.
Meta i Google nisu se suglasili s uredbom, ali s druge strane X, TikTok, Snapchat, tražilica Yahoo nemaju nikakvih primjedbi na nju, naglasio je Habijan i odbacio tvrdnje oporbe kako se radi o cenzuri.
Selak Raspudić: Mnogi političari to zloupotrebljavaju
Nema cenzure, fokus je na građanima, naglasio je i podsjetio kako su u nekim zemljama izborni procesi bili pod upitnikom jer se putem političkog oglašavanja pokušalo utjecati na birače.
Držim da je ovaj prostor potrebno regulirati radi zaštite građana, rekao je ministar "braneći" uredbu čiji je cilj da građani EU-a bolje prepoznaju političko oglašavanje, saznaju tko stoji iza takvog oglašavanja i omogući im da znaju jesu li primili ciljano oglašavanje.
Marija Selak Raspudić (NZ) upozorava kako mnogi političari u virtualnom prostoru itekako zloupotrebljavaju političko oglašavanje. Građane se segregira i targetira, time ih zatvara u tzv. mjehuriće i onemogućava da do njih dođe sav politički sadržaj, kazala je.
"U postistinskom smo periodu"
Ministar uzvraća da je u interesu građana potpuna transparentnost u političkom oglašavanju, važno je da znaju tko je targetirao, zašto, koga, tko iza njega stoji i što se time želi proizvesti. Punu podršku europskoj uredbi dali su zastupnici HDZ-a.
Cilj te uredbe je osigurati da političko oglašavanje, neovisno otkud dolazi: televizije, društvenih mreža, portala, bude transparentno i pošteno i da se spriječe manipulacije i nedopušteni utjecaji, osobito izvan EU, naglasila je Anamarija Blažević. Danas smo u "postistinskom periodu" u kojemu građani teško dolaze do istine jer ih različiti politički akteri manipuliraju, dodao je Marko Pavić.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati