Novi sudar Teslinog Robotaxija, tvrtka opet zataškava detalje
        NOVI sudar Teslinog autonomnog taksija dogodio se u Austinu u Teksasu, a proizvođač automobila ponovno se trudi sakriti sve detalje incidenta. Prema izvješću američke Nacionalne agencije za sigurnost prometa na autocestama (NHTSA), u rujnu se dogodio četvrti zabilježeni sudar Robotaxi vozila otkako je usluga pokrenuta krajem lipnja, piše Futurism.
O samom sudaru zna se vrlo malo. Prema dostupnim informacijama, vozilo je na parkiralištu udarilo u "nepokretni objekt". U incidentu nitko nije ozlijeđen, ali je zabilježena materijalna šteta. Tesla je, kao i u prethodnim slučajevima, cenzurirala gotovo sve ključne informacije iz izvješća, što je praksa koja ovu tvrtku izdvaja od konkurencije i izaziva sumnju.
Iako se ne čini kao teška nesreća, zabrinjava činjenica da se ovakvi sudari uopće događaju. Teslini Robotaxiji ne samo da su ograničeni na malo i detaljno mapirano područje, već ih nadzire i ljudski "sigurnosni monitor" sa suvozačevog sjedala, spreman intervenirati u svakom trenutku. Uz to, uslugom upravlja i mreža operatera koji mogu daljinski preuzeti kontrolu nad vozilom. To otvara ključno pitanje: koliko bi se nesreća dogodilo bez ljudskog nadzora? Ovo je posebno važno s obzirom na to da je izvršni direktor Elon Musk prošli tjedan obećao da će u potpunosti ukloniti sigurnosne monitore "do kraja godine".
Zabrinjavajuća statistika
Učestalost sudara je, s obzirom na opseg usluge, alarmantna. Iz Tesle su prošlog tjedna otkrili da je njihova flota autonomnih vozila od pokretanja prešla 250.000 milja, što znači da se sudar događa u prosjeku svakih 62.500 milja. Za usporedbu, Waymo, glavni konkurent, bilježi jedan sudar na svakih 98.600 milja - i to bez sigurnosnog monitora ili bilo kakvog fizičkog ljudskog nadzora u vozilu.
Teslina politika tajnosti
Ovo nije prvi put da Tesla cenzurira izvješća o sudarima. Prva tri izvješća o nesrećama Robotaxija također su bila snažno redigirana, a takav pristup postao je pravilo za tvrtku. Kao opravdanje, Tesla tvrdi da izbrisani detalji sadrže "povjerljive poslovne informacije".
Ova praksa nije ograničena samo na Robotaxi uslugu. Tvrtka jednako postupa i s izvješćima o sudarima koji uključuju sustave Autopilot i Full Self-Driving, uklanjajući ključne detalje poput opisa nesreće i datuma incidenta. The New Yorker je još 2023. izvijestio kako je ponekad i sama agencija NHTSA, na zahtjev Tesle, cenzurirala informacije iz službenih izvješća.
Problemi s regulatorima
Proizvođači automobila obvezni su prijaviti sudare agenciji NHTSA u roku od pet dana. Međutim, čini se da Tesla i ovdje igra po vlastitim pravilima. U kolovozu ove godine, NHTSA je pokrenula istragu protiv tvrtke zbog čestog kašnjenja u prijavljivanju sudara autonomnih vozila, ponekad i mjesecima nakon što su se dogodili. Iz Tesle su za ova kašnjenja okrivili "problem" sa svojim sustavom za prikupljanje podataka.
        bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati