Jedan je sladoled u Americi neke zgrozio, a neke i oduševio - evo o čemu se radi

U POSLJEDNJE vrijeme internetom se širi jedan neobičan, ali intrigantan trend: sladoled koji je navodno “okusa poput majčinog mlijeka”. Ideja nije potpuno nova - zanimanje za ovu temu povremeno se pojavljivalo još od 2011., kad je jedna slastičarnica u Londonu kratko nudila sladoled od doniranog majčinog mlijeka. No ono što je do sad bio rubni eksperiment, 2025. je pretvoreno u dobro osmišljenu marketinšku kampanju.
U ožujku 2025. brend za proizvode za roditelje Frida udružio je snage s njujorškom slastičarnicom OddFellows, kako bi lansirali limitirano izdanje sladoleda inspiriranog okusom majčinog mlijeka. Iako ne sadrži stvarno majčino mlijeko, ovaj sladoled postao je viralni hit zbog svoje provokativne ideje, dojmljive kampanje i otvorenog razgovora o dojenju.
Tko stoji iza ideje i kako sladoled zapravo izgleda?
Brend Frida poznat je po inovativnim i ponekad nekonvencionalnim rješenjima za roditelje - od uređaja za čišćenje nosića beba do praktičnih pomagala za majke nakon poroda. U sklopu promocije svoje nove dvosmjerne ručne izdajalice za dojilje, Frida je odlučila otići korak dalje i približiti temu dojenja javnosti - kroz okus.
Zajedno s poznatom slastičarnicom OddFellows, razvili su sladoled koji bi okusom trebao podsjećati na kolostrum, prvo majčino mlijeko bogato nutrijentima koje se proizvodi nekoliko dana nakon poroda. Okus je opisan kao slatkast, blago slan, s notama meda i karamele, a boja je blijedožuta - upravo kakvu ima kolostrum.
U sastavu se ne nalazi pravo ljudsko mlijeko, već mješavina klasičnih sladolednih baza (mlijeko, vrhnje, jaja, šećer), uz dodatak kravljeg kolostruma u liposomalnom obliku, kako bi se što vjernije oponašala tekstura i okus pravog mlijeka. Sladoled je bio dostupan ograničeno - od 1. do 10. ožujka u pop-up lokaciji u Brooklynu, a zatim i online, gdje se prodavao po cijeni od 12,99 USD po pinti. Ponovno je pušten u prodaju od 5. - 10. kolovoza na pop-up lokaciji u Brooklynu u New Yorku.
Zašto je sladoled postao viralan i što kaže publika
Ova kampanja izazvala je buru reakcija - od entuzijastičnih pohvala do opaski da je ideja "nepotrebna" ili "previše čudna". Mnogi su komentirali kako im se sviđa što se dojenje normalizira i prikazuje otvoreno, dok su drugi istaknuli da im koncept "majčinog mlijeka u sladoledu" djeluje previše intimno za tržište.
Unatoč (ili možda upravo zbog) te podijeljenosti, kampanja je uspjela - društvene mreže su bile preplavljene recenzijama, TikTok je bio pun videa kušanja, a broj pretraživanja izraza poput breast milk ice cream naglo je skočio.
Od čega je zapravo napravljen?
Sladoled je napravljen od klasičnih sastojaka: mlijeka, slatkog vrhnja, žumanjaka, šećera, meda i slanog karamela, uz dodatak ključne komponente - liposomalnog kravljeg kolostruma. Upravo on daje posebnu, bogatu i blago slanu notu, a koristi se jer je sastavom najbliži ljudskom kolostrumu, no siguran je za prehranu i jednostavno se nabavlja u prehrambenoj industriji.
"Ovaj proizvod zadovoljava kasnonoćne žudnje i istovremeno hrani tijelo. Bogat je hranjivim tvarima sličnim onima u majčinom mlijeku i adaptiranoj formuli, uključujući Omega-3 masne kiseline koje potiču mozak, laktozu koja daje energiju, proteine, vitamine i minerale. Okus mu je sladak, orašast i ima blagu notu soli", napisali su na društvenim mrežama.
Proizvođači, brend Frida i slastičarnica OddFellows, ističu kako je ovaj proizvod osmišljen prvenstveno kako bi normalizirao razgovor o dojenju i ulozi majki, a ne kako bi šokirao. U službenim izjavama navode da žele sladoledom “probiti tabu o majčinom mlijeku” i pomoći roditeljima da o dojenju govore otvoreno - bez srama ili nelagode.
“Majčino mlijeko je prva stvar koju svi probamo u životu - zašto onda toliko oklijevamo kad se o njemu govori?”, poručuju iz Fride. Sladoled je tako postao mnogo više od deserta - postao je sredstvo komunikacije i podrške, osobito tijekom Nacionalnog mjeseca dojenja, kada je i lansiran.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati