Ni pornići nisu što su nekad bili: Sve što mislimo da znamo o porno industriji vjerojatno je pogrešno
Foto: Twitter
IAKO će se nekim možda učiniti premalo, govore da čak 37 posto prometa na internetu otpada na pornografiju, ali uzmemo li u obzir da je pornografija samo jedna od stvar koje tamo pronalazimo, više od trećine prometa gigantski je uspjeh.
Dobro zarađuju, pornografija uvijek ide dobro, često je upravo pornografija ono što će promovirati određenu tehnologiju kao što je VR, a industrija cvjeta unatoč velikim problemima koje imaju s piratima. No, tko danas nema problema s piratima?
Čak i ako ste svakodnevni uživatelj pornografije, tek rijetki znaju kako taj biznis zapravo funkcionira. Većina onog što znamo o samom biznisu svodi se na par sporadičnih informacija kao ove koje smo naveli, a sve bi se lako moglo svesti na "ljudi jako vole pornjavu, a netko na tome odlično zarađuje".
No, to je daleko od istine.
Nekad se drkica plaćala
Jedna od prvih velikih zabluda je da se radi o gomili ljigavaca koji u svoje mreže hvataju gomilu posrnulih djevojaka i eksploatiraju ih. Cade Metz u tekstu za Wired pozabavio se ljudima iza jedne od najuspješnijih grana zabavne industrije kako bi otkrio tko su i stoje li danas uopće stereotipi koje smo o biznisu godinama izgradili, vjerojatno na temelju pretjeranih prikaza u gomili filmova.
Prvo što je otkrio jest da stari klišeji ne drže vodu i istiniti su samo u glavama ljudi koji su uvjereni da se porno biznis nije značajno promijenio od sedamdesetih naovamo.
Rastom popularnosti platformi kao što su Apple i Google, ali i sajtova koji dijele besplatan porno sadržaj, industrija odrasle našla se u velikim problemima, a novac je nešto do čega se sve teže dolazi. Dodatan problem predstavljaju i mainstream društveni mediji.
Svijet se definitivno promijenio od vremena kad su ljudi za drkicu bili puno spremniji izdvojiti novac.
Ni pornići nisu što su nekad bili
Metz je sjeo i porazgovarao s Chrisom O'Connellom, jednim od čelnih ljudi kompanije Mikandi, najveće online trgovine porno aplikacija koju mnogi nazivaju "budućnošću porno industrije".
No, samo zato što je neki tako nazivaju, to njezinu budućnost ne čini sjajnom.
Ovaj 29-godišnjak iz Tucsona u Arizoni kompaniju vodi s Jessejem Adamsom i Jen McEwen, mladim parom iz Seattlea, a online trgovinu pokrenuli su 2009. kao alternativu mainstream platformama kao što su Apple Store ili Google Play koje ne dopuštaju sadržaj za odrasle. Dodatni problem je to što Apple ne dopušta instaliranje aplikacije na iPhone dok aplikaciju za Android morate skinuti ručno, direktnim downloadom s tražilice. No, kvaliteta videa i streamanja daleko je bolja nego na klasičnim tražilicama, a potrudili su se i da svojim korisnicima ponude sadržaj koji drugi nemaju.
Broje preko dva i pol milijuna registriranih korisnika što je relativno malo, a pojedinačna godišnja plaća varira između 100 i 200 tisuća dolara. I to zaista nije mnogo, pogotovo kad u obzir uzmete da stoje iza najveće platforme ovog tipa.
Na putu prema dolje
"Ne možete ni zamisliti na kave prepreke nailazimo", govori McEwen i objašnjava da je ranih dvijetisućitih internetska pornografija bila nevjerojatno unosan posao.
Producent, redatelj i distributer Colin Rowntree, prije petnaestak godina bio je "sitna riba", ali tih dana on i njegova supruga Angie godišnje bi zarađivali milijune. No, do kraja desetljeća, sve se promijenilo. Apple je predstavio iPhone, a u tom se trenutku mnogo toga prebacilo na mobilne uređaje dok se u isto vrijeme zabranila pornografija u App Storeu. Google je također potisnuo pornografske pretrage u svojoj tražilici, a pojavili su se i "youtubeoliki" sajtovi kao što su YouPorn i PornHub koji su svojim posjetiteljima nudili besplatnu online pornografiju, većim dijelom piratsku. Naravno da se sve to odrazilo negativno na pornografe, a da stvar bude gora, sve se dogodilo u jeku svjetske ekonomske krize.
"Bio je to strašan splet okolnosti. Ljudi više nisu bili spremni vaditi kreditne kartice već su radije odlazili na YouPorn. Da, slika je zrnata i usrana, ali barem mogu masturbirati", objašnjava Rowntree.
Industrija na koljenima
Industrija je bila prisiljena pronaći nova rješenja među kojima su online trgovine aplikacijama, porno tražilice (kao što je Rowntreejev Boodigo) i live camove koje bi ljudi plaćali kako bi mogli komunicirati s porno glumicama. Nažalost, upravo je to ono što striptizete i porno glumice nude preko Snapchata pa se to odrazilo i na live cam gigante kao što je Kink.com koji je posljednjih godina zabilježio osjetan pad prihoda.
Snapchat trenutno radi na tome da isključi račune posvećene isključivo pornografiji, ali pojavit će se nešto novo.
Čak i ako pronađu načine da zaobiđu određena pravila, piratizacija je oštetila kompletno tržište zabave, bili to filmovi, video igre, glazba ili pornografija. I dok Hollywood ima političku i ekonomsku moć boriti se protiv pirata, to nije slučaj s porno industrijom koja, istina, ima pristup određenim instrumentima, ali nemaju utjecaj i zapravo nikog nije briga za potkradanje porno industrije.
"Industrija za odrasle nije u stanju provoditi zaštitu intelektualnog vlasništva. Ne razlikuje se previše od ostalih industrija, ali problem je to da zakonodavci nisu pretjerano zainteresirani za porno industriju", objašnjava Kate Darlin iz MIT Media Laba.
Ali što je s onih 37%?
Već smo spomenuli podatak vezan za 37 posto ukupnog prometa na internetu. No, mnogi u industriji za odrasle uvjereni su da je ta brojka prenapuhana i možda nisu u krivu.
Primjera radi, na super popularnom Pornhubu koji ima preko 100 milijuna posjeta dnevno, mjesečno se pogleda oko 450 milijuna sati sadržaja. U isto vrijeme na Netflixu, koji ima preko 40 milijuna pretplatnika manje, pogleda se 3,3 milijardi sati sadržaja dok YouTube broji stotine milijuna sati gledanja dnevno.
Ukratko, mnogi se razbacuje brojkom od 37%, ali to ne znači da je ona točna.
Od čela do začelja
A ona mnogo puta ponovljena priča o porno industriji kao pokretačkom gorivu novih tehnologija također ne drži vodu.
Naime, dok Apple, Google i Facebook postaju sve popularniji, porno industrija ne samo da nije pokretačko gorivo već nema ni pristup servisima i tehnologijama, bez obzira radilo se o Oculus Riftu ili Google Chromecastu. Distributeri pornografije nisu na čelu promicanja neke nove tehnologije već za njom kaskaju ili je pokušavaju imitirati.
Na kraju krajeva, Pornhub i YouPorn nisu ništa drugo nego kopija YouTubea.
"Postoje inovacije u određenim područjima, ali reći da je industrija vodeća u svijetu tehnologije? Ako je to ikad uopće bila istina, to više nije slučaj", govori Pornhubov potpredsjednik za operacije Corey Price.
Internet je sve promijenio, a industriji više nisu najvažniji producenti i redatelji već ekipa koja stavlja sadržaj na internet. A oni se ne razlikuju previše od ostale ekipe koja se bavi istim poslom. Jedina razlika je sadržaj.
VR je budućnost, ali i tu postoji problem
Kao što možemo vidjeti prema onom što ste dosad pročitali, porno industrija na sve se moguće načine bori za opstanak. Ipak, postoji nada, često spominjana virtualna stvarnost koja je "budućnost porno industrije", a o toj smo temi već pisali. No, čini se da je priča i u tom pogledu kompliciranija nego što se mislilo.
Virtualna i proširena stvarnost u rukama su velikih korporacija. Facebook ima Oculus Rift, Microsoft Hololens, a Google, Google Glass. S obzirom na dosadašnja iskustva, velika je vjerojatnost da će kompanije porno industriju tretirati isto kao i prije. Dakle, do pornografije nećete dolaziti službenim kanalima jer velike kompanije to neće dopustiti.
To ne znači da će to ugroziti VR pornografiju, ali definitivno će otežati njezin plasman na tržištu.
Na umu valja imati i to da ljudi koji stoje iza kompanija kao što je Mikando koji smo spomenuli na početku, sve više razmišljaju o tome da se na svom servisu usredotoče na mainstream sadržaj, a nastavi li se ovako, sve više sličnih startupova moglo bi donijeti istu odluku.
Naravno da to ne znači propast porno industrije, ali sve te informacije bacaju novo svjetlo na porno industriju kao "internetske gigante" i "promotore novih tehnologija". Problema je mnogo, a neki vide tračak nade u sve liberalnijim mainstream medijima koji iz godine u godinu pomiču granicu između dopuštenog i nedopuštenog.
Hoće li pornografija prestati biti odvojen svijet i s vremenom se asimilirati u mainstream?
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati