Boogie Bakery svaki mjesec izvozi više od 70 tisuća sourdough kruhova u Ameriku
AMERIČKI projekt pekarnice Boogie Laba i pekarnice Kroštula, koja se preimenovala u Boogie Bakery, pretvorio se u jedan od najvećih izvoznih uspjeha u modernoj povijesti hrvatske prehrambene industrije. Boogie, naime, svaki mjesec u Sjedinjene Države izvozi četiri kontejnera sourdough kruha. Riječ je o više od 70 tisuća štruca kruha mjesečno.
Boogiejev kruh, za koji se tijesto priprema i fermentira u Pakoštanima, zatim šokira i transportira brodovima, putuje do New Yorka dva tjedna. No, od same količine, koja je zavidna, važnija je lista kupaca. Boogie svoj kruh prodaje na oko 150 lokacija, uglavnom u New Yorku, a zatim još u Las Vegasu i na Floridi (Boogie kruh prodaje i u Europi, u Švicarskoj i na Cipru).
Boogiejev kruh poslužuje se u njujorškom Four Seasonsu i Ritz Carltonu
U New Yorku se Boogiejev kruh poslužuje čak i u Four Seasonsu, jednom od najluksuznijih hotelskih lanaca na svijetu. Boogiejev kruh jede se i u njujorškom Ritz Carltonu. Ovaj prestižni međunarodni hotelski brend u Sjedinjenim Državama ima osobito visok status. Boogie svoj kruh prodaje i samoj Njujorškoj burzi, najvažnijem svjetskom tržištu kapitala.
Boogiejev sourdough servira se u Delmonico's, jednom od najstarijih njujorških restorana u kojem je lani počeo američki san Boogiejevog glavnog pekara Karla Vulina i njegovih suradnika. Delmonico’s se općenito smatra prvim američkim fine dining restoranom.
Boogiejev kruh jede se i u Le Bernardin Priveu i vinskom baru Aldo Sohm by Le Bernardin. Riječ je o dva ugledna lokala iz Le Bernardinova portfolija, a Le Bernardin, koji cijelu vječnost ima tri Michelinove zvjezdice, jedan je od najboljih restorana na svijetu. U petak popodne gospodin Vulin u prepunom nam je Boogie Labu u Parku kneževa objašnjavao tajnu megauspjeha američkog projekta.
Probili se na njujorško tržište jer nude izvrstan sourdough kruh u većim količinama
"Prvo, stvar je u tehnologiji. Uspjeli smo skalirati proizvodnju sourdougha pa sada možemo proizvesti jako velike količine kiselog tijesta posve jednake kvalitete. Surađujemo s desetak inženjera i patentirali smo postupak. Konstruirali smo vlastiti fermentor koji omogućava proizvodnju kiselog tijesta na većim količinama i tako dobili tehničke pretpostavke za ozbiljan izvoz", objašnjava Vulin.
I sami su se, kažu, začudili relativno nerazvijenoj kulturi kruha u Americi. "U New Yorku, naravno, imate dvadesetak izvrsnih pekarnica, od kojih ih je nekolicina najboljih na svijetu. Ali, one peku male količine. Osim toga, što je par desetaka pekarnica za grad poput New Yorka? I tako smo se mi u kratkom vremenu uspjeli probiti na njujorško tržište jer možemo ponuditi izvrstan sourdough kruh u većim količinama."
Izvoz će i dalje rasti. "U siječnju sudjelujemo na Fancy Food sajmu u Las Vegasu pa očekujemo da ćemo poslije tog događaja povećati prodaju u Vegasu. Naši glavni američki distributeri The Warehouse Chef kažu da nikad nisu vidjeli tako brzi rast nekog visokopozicioniranog proizvoda", kaže Vulin.
Mladen Vidović, Vulinov poslovni partner i suvlasnik Boogieja, pokazivao nam je rendere velikog Boogie Bakeryja u New Yorku, u kvartu Washington Heights, koji bi se na punih 850 kvadratnih metara trebao otvoriti početkom ljeta 2025. Taj će prostor služiti i kao showroom i kao restoran i pekarnica. No najvažnije od svega, na Washington Heightsu nalazit će se i proizvodni pogon, što će omogućiti još mnogo veći Boogiejev prodor na američko restoransko, hotelsko, ali i maloprodajno tržište kruha.
Boogiejev američki uspjeh doslovno jest fantastičan. Zamislite da se neki hrvatski modni proizvod redovito prodaje u elitnim američkim robnim kućama poput Saksa i Bloomingdalea. Ili da se hrvatska vina redovito toče u nizu restorana s gornjeg dijela liste World’s 50 Best Restaurants. Vulin i Vidović upravo su to postigli Boogiejevim sourdough kruhom.
Tekst je, uz dozvolu, u cijelosti prenesen s portala Kult Plave Kamenice.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati