Kakav vas izgled restorana najviše privlači? Stručnjak objasnio što najbolje prolazi
DOBAR interijer restorana privlači ljude ne samo zbog estetike, već i zato što svojim ambijentom stvara emocionalnu povezanost, potiče apetit i utječe na to koliko će se gosti zadržati - i hoće li se vratiti. U doba kada iskustvo objedovanja sve više nadilazi samu hranu, izgled prostora postaje jednako važan kao i ono što se nalazi na tanjuru.
Ambijent koji utječe na osjetila - boje, svjetlo i atmosfera
Interijer restorana značajno utječe na ponašanje gosta - određuje hoće li poželjeti brzi zalogaj ili polagani ručak, koliko će potrošiti i hoće li imati želju ostati dulje. Boje imaju veliki utjecaj: topli tonovi poput crvene i narančaste poznati su po tome što stimuliraju apetit i energiju, pa ih često koriste restorani brze prehrane, dok plava i zelena stvaraju mirniji ugođaj, prikladan za finije, opuštene restorane.
Rasvjeta također igra ključnu ulogu - jaka svjetla potiču brz protok gostiju, dok prigušena svjetla stvaraju intimniju, sporiju atmosferu.
Dizajner restoranskih interijera iz New Yorka, David Rockwell, jednom je rekao da “dobar restoran ne mora imati skupi stolnjak, ali mora imati jasan identitet - prostor mora govoriti priču, a gosti je moraju osjetiti prije nego uopće naruče hranu”. Upravo to čini razliku između prostora koji samo izgleda lijepo i onog koji stvara doživljaj.
Pored vizualnog dojma, važni su i drugi senzorički elementi: teksture, mirisi, pa čak i akustika. Namještaj od prirodnih materijala poput drva i lana daje osjećaj topline i udobnosti, dok detalji poput mirisa svježe pečenog kruha ili citrusa već pri ulasku stvaraju emocionalnu reakciju. Glazba i zvukovi prostora mogu potaknuti goste da se zadrže, ali i ako je preglasno ili neusklađeno - otjerati ih prije deserta.
Prvi dojam, prostorna logika i "nstagramabilnost“
Prvi dojam formira se već pri ulasku, što znači da je dizajn ulaznog prostora - takozvane "decompression zone“ - važniji nego što se čini. To je mjesto gdje se gost instinktivno osjeća ili pozvano ili zbunjeno. Restorani koji prostor osmisle tako da jasno komunicira ton i namjeru (bilo da je riječ o rustikalnom, urbanom ili minimalističkom stilu) imaju veće šanse za stvaranje lojalnih posjetitelja.
Zonalna podjela prostora - otvorenost za one koji žele biti viđeni i udobni kutci za goste koji preferiraju privatnost - osigurava da se različiti tipovi gostiju osjećaju dobrodošlo. I, naravno, u današnje vrijeme estetika mora biti i "instagramabilna“. Prostor koji izgleda fotogenično potiče goste da ga dijele na društvenim mrežama, što postaje organski oblik promocije.
Kombinacija psiholoških, funkcionalnih i estetskih elemenata ključ je prostora u koji se gosti vraćaju. A kako bi rekla Rockwellova filozofija - prostor mora govoriti, i to prije nego što konobar stigne do stola.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati