Šef BMW M odjela objasnio dizajn stražnjih vrata na M3 i M5. Ne uklapaju se
IAKO su performanse aktualnih BMW M3 i M5 modela neupitne, njihov je dizajn postao predmetom žustrih rasprava. Osim sada već poznatih kontroverznih "bubrega", jedan detalj posebno privlači pažnju - stražnja vrata koja se naglo prekidaju prije proširenih blatobrana. Mnogi su to smatrali dizajnerskim propustom, no šef BMW M odjela tvrdi da je riječ o namjernoj odluci.
Namjerna dizajnerska odluka
Kod modela G80 M3 i G90 M5, stražnja vrata ne prate liniju širokih stražnjih blatobrana, što na prvi pogled može izgledati kao nedovršeno rješenje ili čak prečac u proizvodnji. Međutim, šef BMW-a M, Frank van Meel, objašnjava da je takav izgled bio cilj, a ne slučajnost. Umjesto da dizajniraju jedinstvena vrata za M modele visokih performansi, u BMW-u su se odlučili proširiti samo stražnje bočne panele.
Inspiracija iz svijeta utrka
Van Meel tvrdi da je ovaj pristup odabran kako bi se postigao izgled inspiriran trkaćim automobilima. "Ako pogledate M3, dio onoga što ga čini tako cool je to što morate izvući stražnji blatobran", izjavio je. "Naši dizajneri bi rekli da bismo željeli nova vrata, ali ja bih rekao ne. Naši kupci ne žele, a ni ja ne želim." On smatra da upravo taj vizualni prekid između vrata i blatobrana naglašava sirovu snagu automobila.
"Stvar sa zadržavanjem stražnjih vrata je u tome da ako je vaša karoserija u bijelom šira za 25 mm, i imate takvu razliku s vratima, to vam daje ovaj izgled poput trkaćeg automobila", pojasnio je. "To je ono što M3 čini tako cool. Nije tako gladak - možete vidjeti snagu."
Drugačiji pristup kod M4
Zanimljivo je da M4 coupe, koji dijeli većinu mehanike s limuzinskim M3, nema ovaj "problem". Zbog nedostatka stražnjih vrata, dizajneri su mogli stvoriti besprijekoran prijelaz na proširene bočne panele. Vrijedi spomenuti i da je prethodna generacija M3 limuzine koristila sličan pristup sa standardnim vratima, iako je cjelokupni dizajn bio nešto skladniji od aktualnog modela.
Pogled u budućnost
Za sve kojima se izgled trenutnog M3 ne sviđa, novo poglavlje je na vidiku. Očekuje se da će sljedeća generacija, navodno pod kodnim imenom G84, stići krajem 2027. ili početkom 2028. godine. Ovaj model usvojit će BMW-ov novi dizajnerski jezik "Neue Klasse", što bi moglo u potpunosti redefinirati stil i estetiku budućih sportskih modela marke.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati