Porsche ima recept za atmosferske motore. Novi hibridni sklop mogao bi spasiti sve
NAKON što su novi 911 Carrera GTS T-Hybrid i 911 Turbo S oduševili javnost impresivnim performansama, Porsche ne namjerava spavati na lovorikama. Nedavno prijavljeni patent otkriva da tvrtka već radi na naprednijem hibridnom sustavu koji obećava manju masu i veću snagu, a temelji se na tehnologiji kakvu već koriste Ferrari, Lamborghini i McLaren.
Snažniji i lakši sustav
Aktualni Porscheovi hibridni modeli, poput elektrificiranih izvedbi Cayennea i Panamere, koriste električni motor s radijalnim magnetskim tokom, integriran u kućište osmerostupanjskog PDK mjenjača. No, prijava patenta Svjetskoj organizaciji za intelektualno vlasništvo (WIPO) otkriva kako inženjeri iz Weissacha istražuju naprednije rješenje. Ono uključuje motor s aksijalnim magnetskim tokom, smješten između motora s unutarnjim izgaranjem i mjenjača.
Tehnologija koju koriste superautomobili
Motore s aksijalnim tokom u automobilskoj industriji prva je popularizirala britanska tvrtka YASA, koja je danas u vlasništvu Mercedes-Benza. Njihova se tehnologija nalazi u srcu superautomobila kao što su Ferrari SF90 i 296 GTB, Lamborghini Revuelto i Temerario, pa čak i McLaren Artura i hiperautomobil W1.
Njihov najnapredniji motor, predstavljen ranije ove godine, razvija čak 1.005 KS, a pritom je tanak svega 7,6 centimetara i teži samo 12,7 kilograma. Međutim, za razliku od konkurencije, Porsche ne planira kupovati motore od tvrtke YASA, već, kako se čini, razvija vlastito rješenje. Iako je riječ o zahtjevnom zadatku, prednosti koje ova tehnologija nudi očito su vrijedne ulaganja.
Spas za atmosferske motore?
U patentnoj prijavi navodi se da će motor biti smješten u vlastitom kućištu i dizajniran za rad isključivo s mjenjačem s dvostrukom spojkom. Kako primjećuje portal Road & Track, koji je i pronašao patent, poboljšani sustav hlađenja osigurat će da elektromotor uvijek radi na optimalnoj temperaturi. Zasad nije poznato kada bi se ova tehnologija mogla naći u serijskim modelima.
Ipak, nagađa se da bi upravo ona mogla biti ključna za opstanak atmosferskih šesterocilindričnih bokser motora u modelima kao što su 911 GT3 i GT3 RS, bez potrebe za ugradnjom turbopunjača. Iz Porschea su ranije potvrdili kako će sljedeća generacija tih kultnih sportaša morati prihvatiti ili elektrifikaciju ili turbopunjače, a čini se da je smjer sada jasniji.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati