Toyota je prelomila: Razvijamo novi V8 motor
 
        JOŠ DOBRIH vijesti iz Toyote.
Mnogo se govorilo o Toyotinim novim, manjim i lakšim četverocilindričnim motorima koji će pokretati gotovo sve buduće modele. Međutim, do sada je bilo vrlo malo informacija o motoru s velikim obujmom, posebno razvijenom za novi sportski automobil ove marke. Superautomobil s oznakom GR trebao bi premijeru imati početkom prosinca i da, imat će V8 motor, doznaje CarExpert.
Na sajmu Japan Mobility Show 2025, predsjednik Toyotine divizije za pogonske sustave, Takashi Uehara, potvrdio je glasine o V8 motoru s dva turbopunjača. Objasnio je da je osnova za ovu novu konfiguraciju s osam cilindara povezana s Toyotinim nadolazećim modularnim benzinskim motorima od 1,5 i 2,0 litre.
U konceptu GR Yaris M s motorom smještenim po sredini vozila, 2,0-litreni motor "G20E" ima ciljanu snagu veću od 400 konjskih snaga. Uehara je za CarExpert izjavio da je novi V8 "u širem smislu povezan" s ovim četverocilindričnim motorom koji se nalazi iza sjedala sportskog Yarisa. Novi će V8 razvijati znatno veću snagu, ne samo zato što ima četiri dodatna cilindra i drugi turbopunjač.
Voditelj razvoja motora u Toyoti potvrdio je i drugu glasinu koja se tiče superautomobila izvedenog iz GT3 trkaće platforme, a to je da će motor s unutarnjim izgaranjem biti dio hibridnog pogonskog sklopa. No, pojasnio je da neće biti riječ o plug-in hibridu. Također je nagovijestio da će Lexus koristiti isti elektrificirani V8 u serijskoj verziji modela Sport Concept, za koji je nedavno potvrđeno da je hibrid.
Na pitanje hoće li Lexus imati pristup novom motoru, Uehara je to praktički potvrdio: "Možete očekivati, pa vidjeli ste novi sportski automobil Lexusa? E, to je taj." Dodao je da će inženjeri V8 motor prilagoditi različitim karakteristikama za Lexus i Toyotu: "Možda bismo mogli imati V8 s blažim karakterom, ili pak snažniju, izdržljiviju verziju."
Očekuje se da će Lexus dobiti "blažu" varijantu motora, dok će Toyota koristiti robusniju konfiguraciju, posebno u GT3 trkaćem automobilu. Logično je da V8 pokreće više od jednog modela jer razvoj potpuno novog motora za samo jedan automobil male proizvodnje nije isplativ. Trkaća verzija pomaže opravdati ulaganje, dok Lexusev cestovni model dodatno povećava isplativost.
Toyota nije jedina koja ulaže u nove V8 motore. AMG trenutačno razvija vlastiti, a matična kuća Mercedes ostaje predana i legendarnom V12 motoru. BMW je već potvrdio da prilagođava svoj V8 kako bi zadovoljio nove ekološke propise i time osigurao njegov opstanak u narednim godinama. Kroz Porsche, i Volkswagen Grupa planira zadržati V8 motore u proizvodnji barem do 2030-ih.
Dakle, usprkos elektrifikaciji i downsizingu, V8 motori ostaju, ali rezervirani za uski krug poklonika koji će si to moći priuštiti.
 
        bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati
 
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                        