KIJINA strategija elektrifikacije u punom je zamahu, a njihova sveobuhvatna ponuda električnih vozila (EV) postavlja nove standarde u industriji. Sljedeći model koji stiže iz korejske tvornice njihov je dosad najmanji električni automobil – kompaktni crossover EV2, piše Carscoops.
Pozicioniran kao početni električni model usmjeren na gradsku vožnju i efikasnost, EV2 je predstavljen u konceptnom obliku ranije ove godine. No, unatoč očekivanoj pristupačnoj cijeni, Kia planira i visokoperformansnu GT verziju koja će ponuditi uzbudljive performanse u kompaktnom pakiranju. Ako vam se ideja malog električnog "hot hatcha" čini intrigantnom, evo što možemo očekivati.
Hrabar i prepoznatljiv dizajn
Prijelaz s koncepta na serijski model pokazuje da će EV2 zadržati većinu ključnih dizajnerskih značajki. Sprijeda dominiraju okomito podijeljena prednja svjetla koja uokviruju tehničku masku, dok se dnevna svjetla (DRL) u obliku kuke protežu preko blatobrana. GT varijanta bit će vizualno agresivnija zahvaljujući velikom donjem usisniku inspiriranom modelom EV9, s geometrijskim elementima u boji.
Sportske pretenzije naglašavaju veliki dijamantno rezani kotači i neonsko zelene kočione čeljusti. Ostali vizualni detalji uključuju naglašene bokove, četvrtaste lukove kotača i relativno uspravnu siluetu. Stražnji dio ima široka vrata prtljažnika i kutna LED svjetla koja se stapaju s oblogama blatobrana.
Pametna i sportska unutrašnjost
Iako je unutrašnjost serijskog modela još uvijek obavijena velom tajne, predstavljeni koncept daje naslutiti što možemo očekivati. Standardni model imat će bežična (OTA) ažuriranja softvera, uobičajenu povezivost s pametnim telefonima, bežično punjenje i ADAS paket sigurnosnih značajki. U GT opremi očekuju se sportski detalji poput školjkastih sjedala, neonsko zelenih šavova i ekskluzivnih shema boja koje će ga razlikovati od standardnih modela.
EV2 temelji se na dokazanoj 400-voltnoj E-GMP arhitekturi Hyundai grupe, nudeći konkurentne mogućnosti brzog punjenja i opciju napajanja vanjskih uređaja (V2L), baš kao i njegova veća električna "braća". Takva platforma omogućuje smještaj baterije ispod poda i dugi međuosovinski razmak, čime se maksimizira unutarnji prostor. EV2 će također biti opremljen multilink stražnjim ovjesom i sportski podešenim upravljanjem.
Snaga i performanse
Točne brojke o pogonskom sklopu još nisu objavljene, no izvješća sugeriraju da će osnovni EV2 koristiti jedan prednji električni motor snage između 150 i 200 konjskih snaga, s ubrzanjem do 100 km/h za oko 7.5 sekundi.
Za usporedbu, GT verzija mogla bi imati pogon na sve kotače s dva motora ukupne snage od 250 do 300 KS, što bi ubrzanje do stotke smanjilo na oko 5 sekundi. Vjerojatno će koristiti veću litij-ionsku NMC bateriju od 55 kWh iz modela EV3, nudeći domet od oko 435 km. Paket će zaokružiti sportski podešeno upravljanje i snažnije kočnice.
Jaka konkurencija i dolazak na tržište
Ključni rivali uključivat će Alpine A290, Renault 5, nadolazeći Volkswagen ID.2 GTI, Mini Cooper JCW, Fiat 500e Abarth te navodnu 'N' verziju Hyundaijevog Instera.
Kia je potvrdila globalno predstavljanje serijskog EV2 za početak 2026. godine, dok se sportska GT inačica očekuje nedugo nakon toga. Proizvodnja za europsko tržište odvijat će se u Slovačkoj, što potvrđuje njegovu usmjerenost na Europu.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati