OVO JE KRAJ ere luksuznih modela s Volkswagenovim potpisom.
Nakon umirovljenja Phaetona te najave ukidanja dostupnijeg Arteona, Volkswagen je sad odlučio povući s tržišta svoj posljednji luksuzni model.
Pogađate, radi se o Touaregu koji ide u mirovinu nakon 24 godine. Kako doznaje Autocar od neimenovanih izvora u Volkswagenu, proizvodnja Touarega prestat će iduće godine, a ulogu najvećeg SUV modela u Europi preuzet će novopredstavljeni Tayron.
Touareg je lansiran 2002. godine kao premium SUV razvijen paralelno s originalnim Porsche Cayenneom, dijeleći istu platformu. Služio je dvostrukoj svrsi – bio je prvi SUV za Porsche, a istovremeno je ispunjavao ambiciju tadašnjeg predsjednika VW-a Ferdinanda Piëcha da podigne imidž marke kroz luksuzne modele poput Touarega i limuzinskog Phaetona.
Odluka o povlačenju Touarega odražava promjene u prioritetima tvrtke. Tayron, pozicioniran kao pristupačnija i univerzalnija alternativa, sada preuzima njegovu ulogu. Dostupan je već na ključnim svjetskim tržištima, nudi se u izvedbama s dva ili tri sjedala u redu te uz praktičniju unutrašnjost nudi uvjerljive performanse.
Odlazak Touarega označava kraj Volkswagenovih ambicija za ulazak u premium segment. Touareg poput Phaetona neće imati nasljednika. Podsjetimo, aktualna generacija je ujedno bila i posljednji Volkswagen s V8 motorom.
I jedan električni model ide u mirovinu
Uz Touareg, Volkswagen je odlučio ukloniti i ID.5 iz svoje ponude.
Taj model, lansiran 2021. kao sportskija, kupeovska verzija modela ID.4, prvenstveno je bio namijenjen kineskom tržištu, no tamo nije postigao značajan uspjeh. Ni u Europi nije privukao veliku pozornost jer ga je zasjenio praktičniji ID.4. Na američko tržište ID.5 nikada nije ni stigao.
Planirano povlačenje ID.5 trebalo bi stupiti na snagu 2027. godine, u sklopu šireg plana pojednostavnjenja ponude i usmjeravanja na modele s većim prodajnim volumenom.
Touareg 2002 – 2026
Prva generacija (2002. – 2010.)
- Zajednička platforma s Porsche Cayenneom i Audijem Q7
- Dostupan s raznovrsnim motorima – od V6 i V8 benzinskih, do moćnog V10 TDI dizela i W12
- Napredan pogon na sve kotače (4XMotion), uz mogućnost zračnog ovjesa i reduktora
- Usmjeren na luksuz i off-road sposobnosti
Druga generacija (2010. – 2018.)
- Lakši i učinkovitiji od prethodnika
- Luksuzniji dizajn interijera i eksterijera
- Uveden Touareg Hybrid – prvi hibridni SUV u Volkswagenu
- Manje naglasaka na terensku vožnju, više na udobnost i tehnologiju
- Bogata ponudu dizelaša i benzinskih motora
Treća generacija (2018. – danas)
- Temeljen na modularnoj MLB Evo platformi (Audi Q7, Porsche Cayenneom, Bentley Bentaygom)
- Vizualno i tehnološki najnapredniji Touareg do sada
- Digital Cockpit, veliki zakrivljeni infotainment zaslon, sustavi poluautonomne vožnje
- Motori: V6 TDI, V6 TSI, plug-in hibrid (Touareg eHybrid), ukinuta V8 opcija
- Fokus na luksuzu, manje na terenskim sposobnostima

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati