Istraživanje: Koliko električni automobili mogu doista prijeći?

ELEKTRIČNI automobili danas idu dalje, pune se brže, a i vlasnicima je na raspolaganju više punionica no što je to bio slučaj prije desetak godina. Ipak, mnoge potencijalne kupce i dalje od kupovine električnog automobila odbija strah od realnog dosega. Strah da će se baterija isprazniti prije dolaska na odredište je uvijek prisutan, a novo istraživanje pokazuje da to i nije bez temelja.
Australska automobilska udruga (AAA) provela je testiranje kako bi kupcima pružila realne podatke o vozilima i njihovoj potrošnji. Radi se o četverogodišnjem istraživanju koje financira australska vlada. U test su uključili pet električnih modela različitih proizvođača koje su zatim provozali na ruti što vjernije uvjetima stvarne vožnje.
Rezultati su otkrili značajna odstupanja između službenih podataka i stvarnog dometa. Kod jednog modela razlika između deklariranog i ostvarenog dosega je čak 23 posto.
Najviše je razočarao BYD Atto 3. Iako je deklarirani doseg 480 kilometara, u testu je izdržao tek 369 kilometara prije nego što je trebao ponovno punjenje. To je čak 111 kilometara manje od obećanog. Ni Tesla Model 3 nije ispunila očekivanja: umjesto službenih 513 kilometara, na testu je prešla 441 kilometar ili 14 posto manje.
Neujednačena odstupanja zabrinjavaju
Ono što ovo istraživanje čini posebno zanimljivim nije samo činjenica da su svi modeli imali manji domet od oglašenoga. Naime, gotovo je nemoguće staviti u vezu razlike između proizvođača, pa čak i između modela istog brenda, što dodatno zbunjuje kupce. Kad bi, primjerice, svaki automobil imao podjednako odstupanje, recimo 15 do 20 posto, kupci bi lakše donosili odluke.
U ovom testu sudjelovali su još Kia EV6 te Tesla Model Y, oba s odstupanjem od svega 8 posto ili oko 44 km.
Najboljim se pokazao Smart #3, koji je gotovo dosegnuo službene brojke. Nedostajalo mu je samo 23 kilometra ili 5 posto dosega, što znači da je umjesto deklariranih 455 prešao 432 km.
I ovo istraživanje potvrđuje da deklarirani doseg električnih automobila treba uzeti s dozom opreza. I dok su neki proizvođači vrlo blizu realnim vrijednostima, drugi su daleko optimističniji u svojim obećanjima što na kraju može rezultirati većim razočaranjem korisnika.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati