Kako je nastao znak BMW-a i što predstavlja? Postoji jedna laž u koju mnogi vjeruju

LOGO BMW-a jedan je od najprepoznatljivijih simbola u automobilskoj industriji, a njegova povijest seže više od jednog stoljeća unatrag. Njegov dizajn i značenje evoluirali su kroz vrijeme, odražavajući razvoj same tvrtke.
Počeci i nastanak logotipa
BMW, što je skraćenica za "Bayerische Motoren Werke" (Bavarske tvornice motora), osnovan je 1917. godine preimenovanjem tvrtke Rapp Motorenwerke, proizvođača zrakoplovnih motora sa sjedištem u Münchenu, Bavarska, Njemačka. Prvi BMW-ov logo registriran je 5. listopada 1917. godine. Zadržao je okrugli oblik prethodnog Rappovog logotipa, s crnim prstenom na kojem su zlatnim slovima ispisana slova "BMW". Unutarnji krug bio je podijeljen na četiri kvadranta u plavoj i bijeloj boji, što su boje bavarske zastave. Zbog tadašnjih zakonskih ograničenja, boje su bile prikazane u obrnutom redoslijedu kako bi se izbjeglo kršenje zakona o korištenju državnih simbola u komercijalne svrhe.
Mit o propeleru
Čest je mit da BMW-ov logo predstavlja stilizirani propeler zrakoplova. Ovo uvjerenje potječe iz reklame iz 1929. godine, koja je prikazivala logo unutar rotirajućeg propelera, promovirajući BMW-ove zrakoplovne motore proizvedene po licenci Pratt & Whitney.
Ova interpretacija dodatno je učvršćena člankom iz 1942. godine u BMW-ovoj publikaciji "Flugmotoren-Nachrichten", gdje je logo ponovno prikazan kao propeler. Međutim, izvorni dizajn logotipa nije imao takvo značenje; plavi i bijeli kvadranti jednostavno su odražavali boje Bavarske.
Evolucija logotipa kroz povijest
Tijekom desetljeća, BMW-ov logo prošao je kroz nekoliko suptilnih promjena:
- 1933. Logo je dobio deblji crni prsten, a slova "BMW" postala su istaknutija.
- 1953. Dizajn je pojednostavljen, s tanjim slovima i suptilnijim crnim prstenom.
- 1963. Logo je moderniziran s čišćim linijama i fontom, zadržavajući prepoznatljive boje i oblik.
- 1997. Uveden je trodimenzionalni efekt, dajući logotipu suvremeniji izgled.
- 2020. BMW je predstavio novu verziju logotipa s ravnim dizajnom i prozirnim prstenom, prilagođavajući se digitalnom dobu i naglašavajući otvorenost i jasnoću.
Unatoč ovim promjenama, osnovni elementi logotipa ostali su dosljedni, odražavajući BMW-ovu povezanost s bavarskim naslijeđem i njegovu evoluciju od proizvođača zrakoplovnih motora do globalnog lidera u automobilskoj industriji.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati