Daihatsu K-Open: Neodoljiva minijatura za maksimalni užitak
 
        MJESEC dana nakon što je Daihatsu objavio skori kraj modela Copen možemo vidjeti kakav bi mogao biti nasljednik.
Toyota je ostavila otvorena vrata mogućem nasljedniku i sada je službeno potvrđeno da je nova generacija u razvoju. Još bolja vijest je da prelazi na novu platformu s pogonom na stražnje kotače i zadržava klasičan ručni mjenjač. Zasad K-Open postoji samo kao koncept, no postoje mnogi razlozi vjerovati da će uslijediti i proizvodna verzija.
Izvršni direktor i predsjednik Toyote, Koji Sato, otkrio je da će predsjednik Akio Toyoda preuzeti ulogu osobe koja će tijekom razvoja i testiranja "voziti i popravljati Copen puno puta". Daihatsu nije potvrdio hoće li novi model i dalje udovoljavati propisima za kei vozila ili će narasti u veći automobil. Vrijedi istaknuti da K-Open nije prvi Copen s pogonom na stražnje kotače. Bolji poznavatelji marke sjetit će se koncepta Vision od prije par godina.
Daihatsu nije otkrio što se nalazi ispod poklopca motora, no aktualni Copen koristi 0,66-litreni trocilindarski motor s turbopunjačem koji razvija 63 konjske snage. Iako ta brojka djeluje skromno, sasvim je dovoljna da se nosi s vozilom mase tek 850 kilograma. Raniji Vision koncept imao je veći i snažniji motor od 1,3 litre, ali nažalost uparen s automatskim mjenjačem.
Dizajnerski gledano, okrugla prednja svjetla na modelu K-Open podsjećaju na prvu generaciju Copena koja se prodavala do 2012. godine. Ne postoje fotografije s podignutim krovom pa se može pretpostaviti da koncept koristi sklopivi tvrdi krov poput svojih prethodnika. Ostaje nejasno hoće li se Daihatsu ponovno odlučiti za coupe izvedbu, iako se trenutačno fokus čini usmjeren na kabriolet.
Unutrašnjost je jasno orijentirana prema vozaču i naginje analognom dizajnu, bez središnjeg zaslona kakav je imao Vision koncept. Tradicionalna ručna kočnica smještena je iza ručice petstupanjskog manualnog mjenjača, a većina komandi nalazi se na upravljaču. Tek nekoliko tipki na dodir zauzima prostor na središnjoj konzoli. Ručice od tkanine zamjenjuju klasične kvake na vratima, a sjedala imaju izraženu bočnu potporu.
Toyota se doista čini predanom izgradnji Copena s pogonom na stražnje kotače. Tijekom sajma Japan Mobility Show 2025, Koji Sato izjavio je da "zaista jedva čeka vidjeti kakav će ovaj Copen biti":
"Možda je teško dočarati koliko je to fascinantno, no ostvariti pogon na stražnje kotače kod automobila s prednjim motorom i tako kompaktnim dimenzijama doista je nevjerojatno. Treba smjestiti motor vrlo nisko, pažljivo rasporediti mjenjač i kardansko vratilo, i postaviti raspored papučica kako bi se sve savršeno uklopilo u ovu karoseriju. Volio bih satima objašnjavati zašto, no da skratim priču, ovo vozilo obiluje znanjem i domišljatošću svojih konstruktora."
Toyota nije objavila kada će Daihatsu lansirati treću generaciju Copena, no malo je vjerojatno da će stići prije 2027. godine. Aktualni model u igri ostaje do kolovoza iduće godine.
 
        bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati
 
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                        