KOREJSKA ofenziva na tržište električnih vozila ulazi u novu fazu - svjetska premijera produkcijske verzije modela EV2 zakazana je za 9. siječnja. Riječ je o najmanjem automobilu u Kijinoj električnoj obitelji, subkompaktnom SUV-u koji ulazi u izravnu borbu s Renaultovim modelom 4 E-Tech, a očekuje se da će mu cijena pri početku prodaje iznositi oko 30.000 eura.
Konceptnu verziju modela EV2 vidjeli smo početkom ove godine, a jedanaest mjeseci kasnije doznat ćemo koliko se odvažnog dizajna prenijelo na serijski model. Popularni korejski brend zasad nije otkrio previše detalja o produkcijskoj verziji, osim što je potvrdio premijeru na Salonu automobila u Bruxellesu te najavio da će se proizvoditi u Europi za europske kupce.
Kia je objavila i tri teaser slike na kojima je automobil prekriven plahtom, no unatoč tome vidljivo je gdje se serijski EV2 razlikuje od koncepta predstavljenog na događaju Kia EV Day 2025. Dobra je vijest da su cjelokupni profil i robusne proporcije ostali nepromijenjeni.
Prepoznatljivi su četvrtasti nos, prelomljena bočna linija, blago sportski nagib stražnjeg dijela krova te spojler na vrhu prtljažnika. Svi ti detalji krasili su i koncept, a iako dnevna svjetla (DRL) vidljiva kroz plahtu nisu identična, vrlo su slična.
Ipak, lako je uočiti i neke neizbježne promjene. Prednji prevjes djeluje duže, što je i očekivano jer cestovni automobili moraju zadovoljiti stroge propise o sudarima, za razliku od koncepata. Čini se da je prisutan i konvencionalni B-nosač.
Kia obećava da će EV2 imati "prostran, prilagodljiv prostor", no na detalje o tome što to točno znači morat ćemo pričekati do 9. siječnja. Podsjetimo, koncept je imao zanimljivu značajku gdje su se preklapanjem stražnjih sjedala i pomicanjem prednje klupe putnici mogli opustiti i ispružiti noge na ravnom podu dok je automobil bio parkiran.
Ostali detalji koji će biti otkriveni na premijeri uključuju podatke o snazi i dometu. Međutim, na temelju ostalih Kijinih cjenovno pristupačnijih električnih modela, možemo sa sigurnošću pretpostaviti da će imati 400-voltnu arhitekturu za punjenje, a ne 800-voltnu. Unatoč robusnom izgledu, pogon će biti isključivo na prednje kotače, čak i kod sportskih GT modela.
Njegov bliski rođak, Hyundai Inster, nudi izbor između baterija od 39 kWh i 46 kWh, s procijenjenim dometom od 327 do 369 kilometara. Snažniji od dva dostupna motora razvija skromnih 113 KS (84 kW). Nadajmo se da će Kijina izvedba ipak ponuditi nešto više snage.
Prodaja modela EV2 trebala bi započeti tijekom 2026. godine, a vjeruje se da Kia cilja na početnu cijenu od 30.000 eura kako bi bila konkurentna drugim električnim SUV-ovima u klasi.