Audi vraća kotačiće na volan nakon kritika na preosjetljive tipke

Foto: Index Auto, Audi

Audi je ozbiljno shvatio kritike na račun osjetljivih dodirnih površina na volanu te za modele A5, A6 i Q6 e-tron uvodi značajne promjene. Ipak, povratak klasičnim tipkama nije potpun, već se radi o hibridnom rješenju koje bi trebalo poboljšati korisničko iskustvo.

Djelomičan povratak tipki na volan

Dodirne kontrole na Audijevim volanima često su bile predmet prigovora, a i na testu portala AUTO BILD pokazale su se problematičnima. Prilikom okretanja volana na modelu A5, dlanom bi se slučajno aktivirale osjetljive višenamjenske tipke, što je dovodilo do neželjenog pojačavanja glazbe, preskakanja pjesama ili čak aktivacije telefonskih poziva.

Kao odgovor na to, modeli A5, A6 (u izvedbama s motorima s unutarnjim izgaranjem i e-tron) te Q6 e-tron u sklopu ažuriranja za novu modelsku godinu dobivaju redizajnirani volan. Međutim, oni koji su očekivali potpuni povratak fizičkim tipkama ostat će djelomično razočarani. U središte upravljačkih ploča s obje strane volana vraćaju se praktični kotačići, no dodirne površine oko njih i dalje ostaju. Hoće li ovo rješenje biti dovoljno da spriječi slučajne aktivacije, pokazat će budući testovi.

Modernije sučelje i integrirana kamera

Osim promjena na volanu, ažuriranje donosi i novo korisničko sučelje infotainment sustava, preuzeto iz modela Audi Q3. Odlikuje ga jasnija struktura i pojednostavljene ikone, što bi trebalo omogućiti intuitivnije upravljanje. Unaprijeđen je i glasovni asistent koji sada može odgovarati na pitanja o vozilu ili upravljati sustavima pomoći vozaču.

Novost u ponudi je i opcionalna "dashcam" kamera koja se diskretno ugrađuje u postolje unutarnjeg retrovizora. Snimke u 4K rezoluciji pohranjuju se lokalno na SD karticu, a takozvano "prstenasto snimanje" omogućuje spremanje 30 sekundi videozapisa prije i nakon aktivacije - bilo da se radi o nesreći ili ručnom pokretanju putem središnjeg zaslona.

Napredniji sustavi pomoći

Paket ažuriranja uključuje i dodatne poluautonomne funkcije. Adaptivni asistent za vožnju sada još pouzdanije održava vozilo u voznoj traci, a na autocesti može i samostalno promijeniti traku nakon što vozač uključi pokazivač smjera. Sustav za prepoznavanje prometnih znakova sada prilagođava brzinu ne samo ograničenjima, već i predviđa situacije na temelju podataka s karte, uzimajući u obzir znakove zaustavljanja, neravnine i pravila prednosti.

Značajno je unaprijeđen i opcionalni "Parkassistent Pro". Sustav sada može automatski voziti unatrag do 50 metara istom putanjom kojom je vozilo došlo. Asistent za manevriranje pomaže u uskim parkirnim mjestima, a uvedena je i funkcija obučenog parkiranja. Vozač može pohraniti do pet različitih manevara parkiranja, koje će automobil sljedeći put moći samostalno izvesti.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.