Službena istraga utvrdila da je podmornica Titan implodirala zbog loše konstrukcije

AMERIČKA istražna agencija utvrdila je da je podmornica Titan tvrtke OceanGate, koja je u lipnju 2023. implodirala tijekom zarona prema olupini Titanica, stradala zbog niza ozbiljnih propusta u dizajnu i testiranju, izvještava BBC.
U nesreći je poginulo svih pet osoba na brodu, uključujući direktora OceanGatea Stocktona Rusha.
Prema izvješću Nacionalnog odbora za sigurnost prometa (NTSB), proces inženjerskog razvoja Titana bio je “neadekvatan”, što je dovelo do grešaka zbog kojih podmornica nije ispunjavala standarde čvrstoće i izdržljivosti.
Krivnja OceanGatea
NTSB navodi da OceanGate nikada nije pravilno testirao Titan te stoga nije znao koliku čvrstoću podmornica zapravo ima. Osim toga, tvrtka nije bila svjesna da je plovilo oštećeno i da je trebalo biti povučeno iz upotrebe prije kobnog zarona.
Titan je nestao u sjevernom Atlantiku dok je pokušavao dosegnuti olupinu Titanica, koja se nalazi oko 600 kilometara od kanadskog grada St. John'sa u pokrajini Newfoundland i Labrador.
U kolovozu 2024. američka obalna straža objavila je zasebno izvješće u kojem je nesreću opisala kao “potpuno sprječivu” te je kritizirala OceanGate zbog “teško pogrešnih sigurnosnih praksi”.
Podmornicom je na posljednjem putovanju upravljao Stockton Rush, a s njim su bili poznati istraživač dubokog mora Paul-Henri Nargeolet, britanski milijarder Hamish Harding, te pakistanski poduzetnik Shahzada Dawood i njegov 19-godišnji sin Suleman Dawood. Svi su platili do 250 tisuća dolara za sudjelovanje u ekspediciji.
"Ignorirana sigurnost"
Tijekom istrage NTSB je otkrio ozbiljne probleme u sigurnosnoj kulturi OceanGatea. Dok su neki zaposlenici tvrdili da je sigurnost bila prioritet, drugi, uključujući bivšeg direktora pomorskih operacija i jednog tehničara, opisali su radno okruženje “u kojem su sigurnosni, a posebno dizajnerski problemi sustavno ignorirani”.
Jedan tehničar rekao je da je imao prigovore na poslovni model OceanGatea, posebno na praksu da se putnici nazivaju “specijalistima misije” kako bi se izbjegla zakonska ograničenja. Prema američkim propisima, zabranjeno je prevoziti putnike u eksperimentalnim podmornicama.
Tehničar je izjavio da je upozorio Rusha riječima: “Ne možete samo promijeniti titulu osobe ako za to primate novac.” U kasnijem razgovoru o istom pitanju Rush mu je navodno rekao: “Ako Obalna straža postane problem, kupit ću si kongresnika i riješiti stvar.”

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati