Hotelijeri u Istri kažu da posluju kao da je špica sezone

IAKO se privatni smještaj polako prazni, ovogodišnji rujan pokazuje iznimnu snagu hotelskog sektora koji i dalje bilježi odličnu popunjenost.
Cijene u hotelima posljednjih godina nisu drastično rasle - lani je zabilježen porast manji od dva posto, a ove godine nešto viši, od preko četiri posto, piše vijesti.hrt.hr.
U Rovinju prizori podsjećaju na sam vrhunac sezone, početak kolovoza, jer su svi hoteli i dalje puni. Stalni gosti primjećuju pozitivne promjene u kvaliteti usluge.
"Razina usluge u Rovinju značajno je podignuta, to se, jednostavno, primijeti", ustvrdila je jedna posjetiteljica iz Njemačke.
Potvrđuje se pravilo da se najkvalitetniji hoteli najbolje prodaju tijekom cijele sezone.
"Naše prosječne dnevne cijene su u par postotaka veće nego lani kao i, kako vidimo, imamo blagi porast broja noćenja", kazao je David Flam, direktor marketinga Maistre.
Rekordni prihodi, ali i troškovi
Iz Hrvatske udruge turizma procjenjuju da bi cijene za iduću godinu mogle rasti u skladu s procijenjenom inflacijom, otprilike između tri i tri i pol posto.
"Hotelijeri će biti jako oprezni iako je u hotelima u špici i u dosadašnjem dijelu godine bila najveća popunjenost što znači da su gosti prihvatili cijene po kojima su se hoteli prodavali", ustvrdio je Veljko Ostojić, direktor Hrvatske udruge turizma.
Ova godina će, prema svemu sudeći, biti najbolja dosad po pitanju prihoda hotela. Međutim, s druge strane, troškovi su također dosegnuli rekordne razine. Troškovi radne snage veći su za čak 11 posto u odnosu na lani, dok je hrana poskupjela pet posto, što je, ističe Ostojić, najviše u Europi.
"Na taj način se dovodi u pitanje ukupna profitabilnost hotelske industrije, a sigurno da je na kraju ostvariti dobar rezultat preduvjet za daljnje investicije, dizanje plaća i preduvjet naravno da Hrvatska bude investicijski atraktivna", pojasnio je.
Izazov prosječne potrošnje
Visoki troškovi vjerojatno su jedan od razloga zašto su novi hoteli u Hrvatskoj rijetkost te i dalje čine samo desetak posto ukupnih smještajnih kapaciteta. Ironično, upravo se u hotelskom smještaju ostvaruju najdulje sezone i privlače gosti s najvećom pojedinačnom potrošnjom.
Ipak, zbog velikog udjela privatnog smještaja i kampova, prosječna dnevna potrošnja po gostu u Hrvatskoj i dalje zaostaje za konkurencijom. Ona iznosi 140 eura, što je za usporedbu triput manje nego u Francuskoj i gotovo dvostruko manje nego u Italiji.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati