Profesor s Ekonomije: Najveća prijetnja je da dođemo na glas kao preskupa destinacija

PROFESOR Josip Mikulić s Ekonomskog fakulteta u Zagrebu gostovao je sinoć u središnjem Dnevniku HTV-a. Govorio je o tome koje su ključne karakteristike hrvatskog turističkog proizvoda i jesmo li na optimalnom putu s obzirom na naše mogućnosti.
"Glavne karakteristike hrvatskog turističkog proizvoda su da imamo apsolutnu dominaciju privatnih smještajnih kapaciteta, preko 60 posto, te da imamo vrlo sezonski turizam. Imamo iznad prosječno visok značaj turizma u cjelokupnom gospodarstvu", rekao je.
"Sa sve većim brojem gostiju smanjuje se kvaliteta proizvoda"
"Sigurno bi svima bilo draže da nam dođe jedan turist koji troši dupli iznos nego dva turista koji troše isti taj iznos, jer dva turista stvaraju dvostruku gužvu, zauzimaju dvostruko više prostora na plaži, više prostora općenito, dakle sa sve većim brojem turista raste masovnost i smanjuje se turistički doživljaj, zapravo kvaliteta turističkog proizvoda", naveo je.
Prema Mikuliću, karakteristike na koje bi Hrvatska u današnjem trenutku u pozicioniranju na karti turizma trebala pripaziti su one koje su je dosad i najviše izdvajale.
"Položaj na međunarodnom turističkom tržištu i pogotovo u Europi, one neke karakteristike koje odlikuju naš turizam su izuzetno visoka razina sigurnosti, vjerujem da će to tako ostati, blizina važnih emitivnih tržišta i prekrasne prirodne ljepote. Treba pripaziti na to da to tako ostane", naglasio je.
Smatra kako su najveća prijetnja previsoke cijene. "Generalno mislim da je najveća prijetnja trenutačno da dođemo na glas kao preskupa destinacija", kazao je.
"Značajan rast u predsezoni je poželjan"
"Ekstremna sezonalnost turizma je najveća boljka našeg sustava turizma. Izrazita prostorna i vremenska koncentracija na Jadranu u srpnju i kolovozu. U glavnim ljetnim mjesecima se odvija glavnina turističkog prometa", nastavio je.
Tvrdi da je do rasta u predsezoni došlo zbog dobro posloženog kalendara i dugih praznika.
"Značajan rast u predsezoni je poželjno nešto, ali treba imati na umu da su se ove godine posložili jako dobro kalendari s jako kasnim Uskrsom i s dugim praznicima, pogotovo u Njemačkoj, u lipnju, što je sigurno isto doprinijelo tome da smo imali značajan skok u predsezoni", uvjeren je.
Upozorava da je to nešto što varira od godine do godine i da o tome treba voditi računa. "Sljedeće godine je to malo ranije, pa o tome treba razmišljati", zaključio je.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati