Pao velik broj stranica i aplikacija zbog kvara. Otkriveno što se dogodilo
POREMEĆAJI u radu Amazonove podružnice za računalstvo u oblaku AWS doveli su danas do prekida rada brojnih internetskih usluga, uključujući Zoom i Snapchat.
Downdetector, stranica koja prati probleme i prekide internetskih usluga u stvarnom vremenu prikupljajući prijave korisnika diljem svijeta, zabilježila je povećanje izvješća o nedostupnosti u ponedjeljak, uključujući preko 2861 njih za Amazon Web Services (AWS).
Druge usluge, za koje je zabilježen porast slučajeva nedostupnosti, uključuju Slack, Ring, Vodafone, Duolingo, Signal, Halifax, BT, EE i Sky...
AWS je najveći pružatelj računalstva u oblaku u svijetu i nudi širok raspon usluga, uključujući pohranu, baze podataka, strojno učenje i sigurnosne alate.
"Poduzeli smo dodatne mjere ublažavanja kako bismo podržali oporavak osnovnog unutarnjeg podsustava odgovornog za praćenje stanja naših mrežnih load balancera i sada vidimo oporavak povezanosti i API-ja za AWS usluge. Također smo identificirali i primjenjujemo sljedeće korake za ublažavanje ograničavanja pokretanja novih EC2 instanci", piše u priopćenju iz Amazona.
Čini se da se trenutačno većina problema događa u SAD-u. Tisuće ljudi prijavile su poteškoće u korištenju mnogih servisa, uključujući i Venmo.
Amazon Web Services priopćio je da i dalje bilježi povećan broj grešaka pri pokušaju pokretanja novih virtualnih poslužitelja na svojoj cloud platformi.
"Primijenili smo više mjera ublažavanja u više zona dostupnosti (Availability Zones, AZ) u regiji US-EAST-1 i dalje bilježimo povišen broj pogrešaka pri pokretanju novih EC2 instanci. Ograničavamo učestalost pokretanja novih instanci kako bismo pomogli oporavku", navodi se u obavijesti.
Ovaj grafikon Downdetectora pokazuje kako se broj prijava o prekidu rada na Amazon Web Services smanjio nakon vrhunca, ali nove prijave i dalje pristižu.
Kako piše CNN-ov David Goldman, veliki prekid rada Amazon Web Servicesa (AWS) privremeno je srušio velik broj popularnih internetskih stranica i usluga – među njima banke, aviokompanije, medije, dostavne aplikacije i druge servise.
AWS je pružatelj računalstva u oblaku koji pruža mnoge od najkorištenijih internetskih usluga na svijetu. Još u ranim danima Amazona, tvrtka je trebala višak poslužitelja kako bi mogla podnijeti ogroman promet tijekom blagdanske kupovine. Kasnije su shvatili da bi taj višak kapaciteta mogli iskoristiti za pružanje usluga drugim kompanijama – i tako je nastao AWS.
Među brojnim AWS-ovim uslugama nalazi se i baza podataka DynamoDB, u kojoj mnoge tvrtke pohranjuju korisničke podatke. Amazon je jutros objavio da njegovi korisnici nisu mogli pristupiti tim podacima jer je došlo do problema s DNS-om – sustavom koji funkcionira kao internetski imenik, prevodeći internetske adrese u numeričke IP adrese koje računala prepoznaju.
"Amazon je imao podatke sigurno pohranjene, ali nitko ih nekoliko sati nije mogao pronaći, pa su aplikacije bile privremeno "odvojene" od svojih podataka", rekao je Mike Chapple sa Sveučilišta Notre Dame. "Bilo je to kao da je velik dio interneta nakratko izgubio pamćenje."
Nije poznato što je točno uzrokovalo kvar DNS-a, ali trajao je samo nekoliko sati. Do 12.35 po hrvatskom vremenu Amazon je riješio problem i preporučio kompanijama da isprazne privremenu pohranu (cache) kako bi ubrzale povratak sustava u normalu.
Prekid je ipak nastavio utjecati na druge AWS-ove usluge, uključujući EC2 – virtualni poslužitelj koji mnoge tvrtke koriste za razvoj svojih aplikacija.
Amazon će u sljedećim danima vjerojatno objaviti detaljno izvješće o tome što je pošlo po zlu s njegovim DNS sustavom.
Kao što smo ranije izvijestili, veliki britanski bankovni sustavi također su bili pogođeni današnjim prekidom rada Amazona, zbog čega korisnici nisu mogli pristupiti važnim uslugama.
Iz grupacije Lloyds Banking Group sada poručuju da se usluge postupno vraćaju na mrežu, iako problem još nije u potpunosti riješen.
"Žao nam je zbog poteškoća koje su jutros pogodile naše korisnike. Usluge se postupno vraćaju i nastavljamo raditi na tome da sve ponovno proradi što je prije moguće", izjavio je glasnogovornik banke.
Kako se internetske stranice postupno vraćaju na mrežu nakon prekida rada, Reddit je objavio da je primijenio rješenje za svoj problem.
Prema podacima Downdetectora, više od 12 tisuća korisnika prijavilo je poteškoće s platformom tijekom prekida, no broj prijava u međuvremenu se smanjio.
U objavi na društvenim mrežama Reddit je naveo da prati rezultate provedene korekcije.
Platforma Downdetector, koju korisnici koriste za prijavu problema s popularnim internetskim stranicama, objavila je razmjere današnjih poteškoća s Amazon Web Servicesom.
Do sada je, prema njihovim podacima, zabilježeno više od 6.5 milijuna prijava problema diljem svijeta, a pogođeno je više od tisuću kompanija.
Neki ljudi na društvenim mrežama tvrde da je Snapchat ponovno proradio – ali da su im nestali svi kontakti iz aplikacije.
Snapchat je bio među platformama koje su jutros imale problema u radu.
Iz Snapchata su ranije poručili: "Svjesni smo da neki korisnici trenutačno imaju poteškoća s korištenjem aplikacije – molimo za strpljenje, istražujemo uzrok."
Iako se čini da se većina usluga vraća na mrežu, problem s Amazon Web Servicesom još nije potpuno riješen.
U najnovijem priopćenju tvrtka je objavila:
"Još uvijek radimo na potpunom oporavku u vezi s pogreškama pri pokretanju EC2 instanci, koje se mogu prikazati kao 'Insufficient Capacity Error'. Također radimo na ublažavanju povećanih kašnjenja u obradi za Lambda uslugu, posebno za Lambda Event Source Mappings za SQS."
AWS je najavio da će sljedeće priopćenje objaviti do 14 sati po hrvatskom vremenu.
Dok se većina internetskih stranica oporavlja od problema s Amazon Web Servicesom, korisnici Reddita prijavljuju novi val problema.
Prema podacima stranice Downdetector, nešto nakon 12 sati po hrvatskom vremenu zabilježeno je više od 5000 prijava problema, uglavnom vezanih uz Redditovu mobilnu aplikaciju.
Na stranici za status usluga Reddit navodi da njihova infrastruktura trenutačno ima “smanjene performanse”. “Bilježimo povećan broj pogrešaka i istražujemo uzrok problema”, poručili su iz kompanije.
Dio korisnika koji pokušava otvoriti pojedine podreddite dobiva poruku da platforma ima “previše zahtjeva”.
Za sada nije jasno zašto Reddit ima problema u trenutku kad se druge platforme oporavljaju, niti je potvrđeno je li to povezano s ranijim kvarom Amazona ili je riječ o zasebnom incidentu.
Joe Tidy, BBC-jev dopisnik za kibernetičku sigurnost, podsjeća da je u posljednjih pet godina zabilježeno više velikih internetskih kvarova kada je problem jedne kompanije izazvao lančane posljedice.
Takvi se problemi uglavnom riješe u roku od nekoliko sati, dok inženjeri žurno otklanjaju pogreške ili improvizirano popravljaju sustave. Stručnjaci već dugo upozoravaju da sve veća ovisnost o malom broju internetskih divova povećava rizik – kad jedna velika tvrtka ima tehnički kvar, dio suvremenog života i poslovanja praktički stane.
Evo nekoliko nedavnih primjera velikih internetskih prekida i njihovih uzroka:
- Srpanj 2024. - Neispravan dio koda u softveru za kibernetičku sigurnost tvrtke CrowdStrike automatski je instaliran na računalne sustave, zbog čega su oni prestali raditi i prikazivali poruku o "plavom ekranu smrti". Oko 8.5 milijuna računala privremeno je postalo neupotrebljivo, što je izazvalo prekid rada brojnih internetskih usluga.
- Listopad 2021. - "Pogreška u konfiguraciji" srušila je Facebook, Instagram i WhatsApp na gotovo šest sati. Druge platforme, uključujući X, također su imale poteškoća zbog velikog broja novih korisnika koji su pokušali pristupiti njihovim aplikacijama.
- Lipanj 2021. - Amazon, Reddit, Twitch, GitHub, Shopify, Spotify i nekoliko medijskih stranica bili su nedostupni oko sat vremena nakon što je korisnik servisa za računalstvo u oblaku Fastly nenamjerno aktivirao dotad nepoznatu pogrešku.
- Prosinac 2020. - Gmail, YouTube, Google Drive i druge Googleove usluge pale su istodobno na oko 90 minuta nakon što je tvrtka priopćila da je došlo do "internog problema s kvotom pohrane".
Glasnogovornik britanske banke Lloyds zamolio je korisnike za strpljenje dok pokušavaju ponovno uspostaviti rad svih sustava.
"Problemi s Amazon Web Servicesom trenutačno utječu na neke naše usluge. Žao nam je zbog toga i molimo korisnike za strpljenje dok radimo na tome da sve naše usluge što prije vratimo na mrežu", poručili su iz banke.
Amazon Web Services objavio je da je osnovni DNS problem koji je izazvao današnji prekid rada u potpunosti otklonjen.
“Osnovni DNS problem u potpunosti je otklonjen i većina AWS-ovih usluga sada radi normalno. Neki zahtjevi mogu biti privremeno ograničeni dok ne postignemo potpuno rješenje. Osim toga, pojedine usluge još uvijek obrađuju zaostale događaje, poput Cloudtrail i Lambda sustave.”
DNS, odnosno sustav domenskih imena, koristi se za prevođenje internetskih adresa čitljivih ljudima (poput www.index.hr) u numeričke IP adrese koje računala i usmjerivači koriste za uspostavu veza na internetu.
Današnji prekid rada, čini se, nije uzrokovan kibernetičkim napadom, izvještava dr. Amro Al-Said Ahmad, predavač računalnih znanosti na Sveučilištu Keele.
"Problem je povezan s Amazon Web Servicesom (AWS), koji pruža infrastrukturu na kojoj počiva velik dio internetskih usluga. AWS korisnicima omogućuje postavljanje vlastitih poslužitelja, baza podataka i pohrane bez potrebe za fizičkom infrastrukturom.
Prema najnovijem AWS-ovu priopćenju, identificiran je uzrok prekida. Riječ je o visokim stopama pogrešaka u zahtjevima prema njihovoj usluzi za pohranu podataka, DynamoDB, u regiji US-EAST. Dakle, prekid nije uzrokovan kibernetičkim napadom, kako se isprva nagađalo.
Rješavanje ovakvih velikih prekida iznimno je složeno zbog povezanosti i ovisnosti u oblaku. Potrebno je utvrditi koliko su platforme trećih strana ovisne o AWS-u. Rješenje uključuje temeljitu dijagnostiku, testiranje i primjenu pouzdane korekcije, što – prema iskustvima iz prijašnjih slučajeva u industriji – može potrajati od nekoliko sati do nekoliko dana", rekao je Ahmad.
Amazon je pružatelj usluga računalstva u oblaku za toliko mnogo kompanija da, kad on kihne, internet dobije prehladu.
Unatoč nazivu, “oblak” je zapravo samo skup podatkovnih centara – odnosno računala smještenih u skladištima.
Problem je, čini se, povezan s DNS-om u Amazonovim podatkovnim centrima u Sjevernoj Virginiji, navodi Rowland Manthorpe, tehnički dopisnik Sky Newsa.
DNS je adresar interneta, što znači da Amazon ima problem s povezivanjem. Sam podatkovni centar možda radi, ali aplikacije i web-stranice ga ne mogu pronaći.
To je kao da poštar pokušava dostaviti pismo, ali se adresa izbrisala.
Činjenica da se ovo događa u najvećem Amazonovu kompleksu podatkovnih centara dodatno povećava posljedice.
Zbog više razloga – jeftine električne energije, blizine Washingtona i pristupa podmorskim kabelima – Sjeverna Virginija postala je globalno središte pohrane podataka, pa problem ondje može utjecati na svakoga tko ovisi o internetu.
A danas, kao što vidimo, to znači gotovo sve.
Amazon Web Services (AWS) objavio je novo priopćenje u kojem navodi da i dalje bilježi oporavak većine pogođenih servisa, ali da problemi još nisu u potpunosti otklonjeni.
"Bilježimo značajne znakove oporavka većine pogođenih AWS usluga", priopćila je tvrtka. "Globalni servisi i funkcije koji ovise o zahvaćenom dijelu naše infrastrukture također su se oporavili."
AWS je potvrdio da problemi potječu iz njihova podatkovnog centra u saveznoj državi Virginia, poznatog pod nazivom US-EAST-1, koji je ključan za funkcioniranje brojnih internetskih platformi.
"Nastavljamo raditi na potpunom rješenju i objavit ćemo nove informacije čim budu dostupne", stoji u priopćenju.
Podsjetimo, AWS je okosnica internetske infrastrukture za milijune web stranica i aplikacija diljem svijeta, a današnji pad uzrokovao je poremećaje u radu brojnih servisa, uključujući društvene mreže, banke i zrakoplovne kompanije.
Američki mediji izvještavaju da je prekid rada Amazon Web Servicesa (AWS) počeo utjecati i na zračni promet.
Prema pisanju The New York Timesa, na aerodromu LaGuardia u New Yorku stvorili su se dugi redovi na šalterima za prijavu, jer kiosci nisu radili, a mobilne aplikacije zrakoplovnih kompanija bile su nedostupne.
CNBC navodi da neke rezervacije nisu bile vidljive u aplikacijama zračnih prijevoznika, a putnici su se na društvenim mrežama žalili da nisu mogli predati prtljagu.
Na stranici Downdetector, koja prati internetske prekide, United Airlines je među kompanijama za koje su korisnici prijavili poteškoće.
HMRC, britanska porezna i carinska uprava, potvrdila je da su neki korisnici pogođeni globalnim prekidom rada Amazon Web Servicesa (AWS) te upozorila da su telefonske linije trenutno vrlo zauzete.
"Svjesni smo da neki korisnici imaju poteškoće s pristupom našim internetskim uslugama, u sklopu globalnih problema koji utječu na Amazon Web Services. Hitno radimo s njima na rješavanju situacije", poručio je glasnogovornik HMRC-a.
"Naše su telefonske linije trenutačno opterećene, pa savjetujemo da za nehitne upite nazovete kasnije", dodao je.
Lloyds potvrdio da je pad sustava povezan s problemima Amazon Web Servicesa
Lloyds banka potvrdila je da je prekid rada njezinih digitalnih servisa, kao i servisa njezinih podružnica Halifax i Bank of Scotland, izravno povezan s današnjim problemima Amazon Web Servicesa (AWS).
„Možda ste vidjeli izvještaje o problemima s AWS-om koji danas utječu na brojne web stranice i aplikacije u Ujedinjenom Kraljevstvu“, objavljeno je na službenom profilu banke na platformi X.
„Znamo da to trenutno utječe i na neke naše usluge. Žao nam je zbog toga. Molimo vas za strpljenje dok istražujemo uzrok problema.“
Problemi su izazvali nezadovoljstvo korisnika, a među kritičarima se našao i profesor informatike sa Sveučilišta u Bathu James Davenport, koji je rekao da je „zabrinjavajuće vidjeti britanske banke pogođene“ i dodao da bi banke trebale ograničiti korištenje cloud usluga na Ujedinjeno Kraljevstvo ili Europu, umjesto da se oslanjaju na infrastrukturu koja radi iz SAD-a.
Korisnici na društvenim mrežama prijavljuju da im kartice bivaju odbijene, no BBC te navode nije mogao neovisno potvrditi.
Iz Lloydsa su naveli da su u kontaktu s medijima i da će uskoro objaviti dodatne informacije.
Downdetector upravo prima velikih broj prijava zbog problema s Redditom.
Amazon Web Services (AWS), tvrtka čija je infrastruktura uzrokovala jutrošnji prekid rada brojnih internetskih servisa, objavila je da sustavi pokazuju značajne znakove oporavka.
"Većina zahtjeva sada bi trebala biti uspješna. Nastavljamo obrađivati zaostale zahtjeve u redu čekanja i pružat ćemo dodatne informacije", stoji u priopćenju objavljenom na službenim stranicama AWS-a.
Podsjetimo, AWS pokreće infrastrukturu iza milijuna internetskih stranica i aplikacija diljem svijeta.
Platforma Downdetector, koja prati prekide u radu internetskih servisa i u vlasništvu je tvrtke Ookla, priopćila je za BBC da je jutros zaprimila više od četiri milijuna prijava problema – više nego dvostruko od prosjeka radnog dana, koji iznosi oko 1.8 milijuna.
"U 06:56 UTC korisnici su počeli prijavljivati poteškoće s Amazon Web Servicesom (AWS), posebno u regiji US East 1", naveli su iz Downdetectora.
Coinbase je objavio da dio korisnika ima poteškoće pri prijavi te kupnji i prodaji kriptovaluta putem web i mobilne aplikacije.
Objavili su da je to zbog kvara na Amazonu.
Dok su Snapchat, Roblox i brojne druge platforme jutros pogođene velikim tehničkim problemima, ne rade svi servisi s poteškoćama.
Googleove usluge, koje se oslanjaju na vlastitu infrastrukturu računalstva u oblaku, rade stabilno, a neke kompanije imaju rezervne sustave ili više pružatelja usluga u oblaku kako bi izbjegle potpuni prekid rada.
Metine platforme, uključujući Facebook i Instagram, također funkcioniraju bez problema – iako su 2021. doživjele povijesni višesatni pad.
U međuvremenu, Elon Musk se oglasio porukom da je njegova platforma X potpuno nepogođena ovime.
Amazon Web Services (AWS) objavio je da je utvrđen mogući uzrok povećanih stopa pogrešaka na njihovim DynamoDB API-jima u regiji US-EAST-1. Iz kompanije poručuju da rade na više paralelnih rješenja kako bi što brže stabilizirali sustav.
Podsjetimo, AWS je odjel za računalne usluge u oblaku Amazona, čija infrastruktura pokreće milijune web stranica i digitalnih servisa diljem svijeta.
Među pogođenima su, prema prijavama, Snapchat, Zoom, Roblox, Clash Royale, MyFitnessPal, Life360, Clash of Clans, Fortnite, Canva, Wordle, Signal, Coinbase, Duolingo, Slack, Smartsheet, Pokémon Go, Epic Games, PlayStation Network, Peloton i Rocket League – a popis se nastavlja.
Čak ni službena stranica britanske porezne uprave (HMRC) nije pošteđena – prilikom testiranja prikazivala je poruku o pogrešci.
Kako navodi Independent, čini se da su problemi povezani s poteškoćama u usluzi Amazon Web Services (AWS), koja nudi infrastrukturu koja podupire velik dio modernog interneta.
"Povećana stopa pogrešaka"
Tvrtka je primijetila "povećanu stopu pogrešaka" i kašnjenja s "višestrukim AWS uslugama", navodi se na njihovoj stranici o statusu usluge.
Amazon Web Services pruža niz internetskih infrastrukturnih usluga koje omogućuju tvrtkama da unajme računala i poslužitelje za pokretanje svojih aplikacija i web-stranica. Zbog toga se svaki problem na AWS-u može brzo odraziti na velik dio ostatka interneta, uzrokujući pad web-stranica koje možda nemaju očitu poveznicu sa samim Amazonom.
Sada je najpopularniji pružatelj cloud usluga na svijetu. Prošle godine ostvario je prihod od 108 milijardi dolara (92.6 milijardi eura), a sada čini većinu Amazonove dobiti.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati