Direktor Walmarta: Umjetna inteligencija će promijeniti apsolutno svaki posao

RADNICI na svim vrstama poslova moraju biti spremni prilagoditi se usponu umjetne inteligencije na radnom mjestu, poručuje Doug McMillon, izvršni direktor Walmarta, najvećeg privatnog poslodavca u Sjedinjenim Američkim Državama, piše CNBC.
"Vrlo je jasno da će umjetna inteligencija doslovno promijeniti svaki posao", izjavio je McMillon u intervjuu za The Wall Street Journal. "Možda postoji neki posao na svijetu koji AI neće promijeniti, ali ja ga se nisam mogao sjetiti", poručio je.
McMillon se tako pridružio nizu drugih vodećih direktora, uključujući Andyja Jassyja iz Amazona i Jima Farleyja iz Forda, koji su najavili planove za smanjenje radne snage u nadolazećim godinama dok integriraju sve više alata umjetne inteligencije. Walmart planira zamrznuti svoj globalni broj zaposlenih od 2,1 milijuna radnika u sljedeće tri godine, dok istovremeno predviđa rast prihoda koji će, kako navode iz tvrtke, proizaći iz šire primjene AI tehnologija.
Uredski poslovi prvi na udaru
McMillon očekuje da će uredski poslovi takozvanih "bijelih ovratnika" biti među prvima pogođenima, jer Walmart uvodi sve više chatbotova i drugih alata temeljenih na umjetnoj inteligenciji za obavljanje zadataka poput korisničke službe i praćenja lanca opskrbe.
S vremenom će i radnici u Walmartovim trgovinama i skladištima vidjeti da sve više zadataka preuzimaju AI alati, a oni koji ostanu morat će prihvatiti nove tehnologije kako bi ostali relevantni, rekao je McMillon u nedavnom intervjuu za Associated Press. "Mislim da nitko ne zna kako će se to točno odigrati", kazao je, ponavljajući svoje uvjerenje da će se "u osnovi, svaki posao promijeniti."
Prilagodba i usavršavanje kao rješenje
Kako bi se radnici najbolje pripremili za eru umjetne inteligencije, McMillon preporučuje upoznavanje s novim AI alatima i tehnologijama kako bi postali što učinkovitiji i produktivniji. "Mislim da je najbolji način razmišljanja o tome da se 'unaprijedite'", rekao je za AP. "'Kako se mogu aktivno uključiti u ulogu koju imam, bez obzira na to koja je, kako bih usvojio nove alate, iskoristio ih i učinio stvari boljima?'"
Ljudske vještine i dalje su ključne
Unatoč napretku tehnologije, ljudi nadmašuju umjetnu inteligenciju u mekim vještinama poput komunikacije i kritičkog razmišljanja, što će ih činiti vrijednima i u budućnosti, istaknuo je Matt Garman, izvršni direktor Amazon Web Servicesa. "Te vještine su važne danas. Mislim da će biti jednako važne, ako ne i važnije [u budućnosti]", rekao je Garman.
McMillon se slaže, naglašavajući da će Walmartu uvijek trebati ljudske vještine, posebno u komunikaciji s kupcima. "Dok ne budemo služili humanoidne robote i oni ne budu imali sposobnost trošenja novca, mi služimo ljudima", rekao je, dodajući da će tvrtka uvijek staviti ljude pred ljude.
Najpoželjniji radnici bit će oni koji mogu kombinirati meke vještine s tehničkim znanjem, zaključio je McMillon, navodeći kao primjer voditelje Walmartovih trgovina. "Vještine koje ima voditelj trgovine su i ljudske i tehničke", rekao je, ističući važnost komunikacije i kritičkog razmišljanja uz sposobnost primjene AI alata za praćenje prodaje i logistike. "Mislim da su vještine koje imamo kao ljudska bića vrijedne. Uvijek su bile, a to će biti još više istinito u budućnosti", zaključio je.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati