Američke logističke tvrtke isporučit će nešto više paketa u 2025., kažu prognoze

AMERIČKE logističke tvrtke trebale bi ove blagdanske sezone isporučiti približno 2,3 milijarde paketa, pet posto više nego prošle godine, budući da će kupovina biti produljena za jedan dan, pokazale su prognoze kompanije za logističku tehnologiju ShipMatrix.
Ulagače zanimaju informacije o blagdanskoj sezoni dostave koja se u SAD-u proteže od Dana zahvalnosti do Božića, budući da tvrtke poput FedExa i UPS-a u tom razdoblju katkada dostavljaju i dvostruko više paketa nego što je uobičajeno.
Povećanje broja isporuka nastavlja trend rasta
U 2023. logističke tvrtke bile su u blagdanskoj sezoni isporučile 2,2 milijarde paketa, također za nekih pet posto više nego u 2022. kada je broj isporuka bio pao za 12,5 posto, odražavajući visoku usporednu osnovicu u razdoblju pandemije.
U ovogodišnjoj blagdanskoj sezoni trebale bi ponovno isporučiti više paketa budući da će kupovina trajati jedan dan dulje nego lani, ali povećanje neće biti ravnomjerno raspoređeno, procjenjuju u ShipMatrixu zbog mogućih negativnih reakcija kupaca na "dodatne naknade" u špici sezone.
Pojedine logističke tvrtke naplaćuju ih kako bi osigurale zaradu od većih troškova u blagdanskoj sezoni, objašnjava Reuters.
Nejednaka raspodjela tržišta dostave
U prvoj polovini godine ukupni obujam domaćih paketa u SAD-u porastao je za 6,1 posto u logističkom odjelu Amazon.coma i za pet posto u FedExu. UPS pak smanjuje broj paketa koje dostavlja za Amazon i obujam isporuka smanjen mu je za 5,4 posto. U Američkoj poštanskoj službi (USPS) pao je za 6,7 posto, navode u ShipMatrixu.
Ukupni pad obujma pošiljki UPS-a i USPS-a nadjačao je pojačane isporuke Amazona i FedExa, a dodatni obujam od 102 milijuna paketa vjerojatno su isporučile privatne dostavne mreže velikih maloprodajnih lanaca poput Walmarta ili drugih dostavnih službi, nagađaju u ShipMatrixu.
Ako se trenutni trendovi nastave i u blagdanskoj sezoni, "očekujemo da će FedEx i Amazon ostvariti rast od pet do osam posto, dok će UPS i USPS bilježiti stagnaciju", dodaje se u izvješću ShipMatrixa.
Utjecaj carina na dostavu
Potražnju za dostavom koče i poskupljenja robe zbog carina i ukidanje izuzeća od uvoznih carina za pošiljke male vrijednosti koje prodaju maloprodavači povezani s Kinom, poput Temua i Sheina.
FedEx i UPS isporučuju manje paketa otkako je predsjednik Trump 2. svibnja ukinuo izuzeće za pošiljke male vrijednosti iz Kine i Hong Konga, a 29. kolovoza i za one iz ostatka svijeta, napominje Reuters.
Prošle godine u SAD je dostavljeno otprilike 1,4 milijarde paketa s robom vrijednosti manje od 800 dolara.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati