Spudman ekskluzivno za Index: Hrvatska nije nimalo slična Britaniji
ZAGREB je ovih dana poludio za punjenim krumpirom - otvorenje lokala Spud Bud Zagreb u Bogovićevoj izazvalo je redove sve do Ilice, a gužve ne prestaju ni nekoliko dana kasnije. Glavna atrakcija na otvorenju bio je Ben Newman, poznatiji kao Spudman, britanski TikToker i kralj punjenog krumpira, koji je osobno došao podržati Hrvoja Drahotuskog na otvorenju lokala i dati hrvatskom punjenom krumpiru službeno odobrenje.
Na zidu lokala sada svijetli natpis "Approved by Spudman", uz ilustraciju njegove prepoznatljive ružičaste irokeze.
>> Ludnica u centru Zagreba zbog Spud Buda, tinejdžeri stoje u redovima. Bili smo
Upravo je ta irokeza zaslužna za to što ga ljudi odmah prepoznaju i zaustavljaju na ulici kako bi se slikali s njim. Ben je postao internetska senzacija zahvaljujući jednostavnom, ali viralnom street food konceptu - pečenom krumpiru punjenom svim mogućim dodacima.
Na TikToku ga prati gotovo 4.5 milijuna ljudi, a “spud” je postao pravi brend koji se proširio i izvan granica Ujedinjenog Kraljevstva.
Inače, dok smo bili na otvorenju, primijetili smo kako se Ben odmah priključio na live prijenos na društvenim mrežama, koji je pratilo tisuće ljudi. Cijeli prijenos prikazivao se na velikom displayju ispred lokala, uz brojne komentare podrške koji su stizali iz sekunde u sekundu.
>> Od krumpira napravio bogatstvo. Spudmana prate milijuni, a sad je došao i u Zagreb
Iza njegovog uspjeha stoji nevjerojatna osobna priča - otac je devetero djece, a već godinama se bori s bubrežnom bolešću zbog koje četiri do pet puta tjedno ide na dijalizu, najčešće kod kuće. Iako mu je dosad transplantirano nekoliko bubrega, svi su bili odbijeni zbog agresivne bolesti, no unatoč svemu, ne gubi entuzijazam ni energiju, dok mu popularnost samo raste.
O popularnosti dovoljno govori i činjenica da je prodavao krumpire i povodom promocije filma Wolverine, gdje se slikao i snimao s Ryanom Reynoldsom i Hughom Jackmanom, a sve to podijelio sa svojim pratiteljima na Instagramu.
Iako je ovih dana zajedno s Hrvojem Drahotuskym bio u popriličnoj gužvi oko otvorenja Spud Buda, uspjeli smo ga "uloviti" u jednoj pauzi i porazgovarati s njim. Ispričao nam je kako je sve zapravo počelo, u čemu je tajna njegove popularnosti, te kako se proveo u Hrvatskoj.
1. Kada ste dobili ideju za svoj posao? Čime ste se bavili prije i kako je zapravo sve počelo?
Imao sam 18 godina, nisam znao što želim raditi sa svojim životom. Ukazala se prilika preko mog tate, on je bio trgovac krumpirom i opskrbljivao je tržnicu u Tamworthu, pa sam zapravo kupio postojeći posao.
2. Postoji li "recept" za ovakav uspjeh i popularnost? Što mislite, što ljudi najviše vole kod vas i onoga što radite?
Uh, mislim da je važno biti otvoren, iskren, ne glumiti. Samo biti svoj. Biti stvaran i dosljedan također. Dosljednost je vrlo važna na društvenim mrežama.
3. Planirate li svoje videe i objave na društvenim mrežama ili oni nastaju spontano?
Oko 90 posto sadržaja nastalo je potpuno spontano. Većinom samo improviziramo. Rijetko radimo skečeve ili nešto slično - uglavnom smo negdje i samo kažemo: “Ajmo snimiti video.”
4. Prisjećajući se svojih početaka, možete li opisati kako ste se tada osjećali? Jeste li imali trenutke sumnje?
Sjećam se kada sam prvi put imao viralni video s pola milijuna pregleda - to je bio trenutak koji mi je otvorio oči prema društvenim mrežama. Nikada se nisam osvrtao unatrag. Ali, nikada nisam krenuo sa ciljem da postanem poznat, jednostavno se dogodilo i prirodno razvijalo.
5. Koji je najteži dio vašeg posla?
Najteže mi pada papirologija - u Velikoj Britaniji toga ima jako puno, posebno kad je riječ o zdravlju i sigurnosti. S druge strane, najviše volim biti za pultom i služiti kupce. Danas imam pomoć oko organizacije događaja i papirologije, pa se mogu više posvetiti poslu s ljudima.
6. Kakvi su vaši dojmovi o Hrvatskoj, ljudima i gastronomskoj ponudi?
Hrvatska nije nimalo slična Britaniji. Ovdje imate savršenu kulturu kafića - ljudi satima sjede, razgovaraju, piju kavu i opuštaju se. Gradovi su predivni, Zagreb je prekrasan, ljudi su ljubazni, a sve je sigurno i čisto. Atmosfera je mirna i opuštena, potpuno drugačija od Londona, koji je stalno u žurbi.
7. U gastronomiji postoji izreka: “Što jednostavnije, to bolje.” Slažete li se s tim?
Apsolutno. Bolje je imati manji meni, ali vrhunski odrađen i s visokom kvalitetom. Ja volim onu izreku: “Keep it simple, stupid.” Ukratko - radite jednu stvar i radite je najbolje što možete.
8. Koliko je TikTok važan za vaš posao? Donosi li vam izravnu zaradu ili je više riječ o promociji?
U početku je služio samo za promociju, a danas je postao posao sam za sebe i ključan je za naše poslovanje. Ne zarađujemo jako puno izravno od videa, ali surađujemo s brendovima i privlačimo puno kupaca. Iskreno, možda bismo i imali problema da nismo krenuli tim putem. Puno dugujem društvenim mrežama.
9. Kako vidite svoju budućnost? Imate li osobne ciljeve ili neke skrivene snove?
Posljednje dvije godine cijela obitelj puno je žrtvovala kako bih se mogao posvetiti društvenim mrežama. Sada je vrijeme da pronađem bolju ravnotežu između posla i privatnog života, zaposlim više ljudi i malo se povučem - iako sam radoholičar i uživam biti za pultom i pripremati krumpire. Vidjet ćemo što donosi budućnost.
10. Možete li izdvojiti neko hrvatsko jelo koje vam se posebno svidjelo?
Itekako, nedavno smo bili na jednom roštilju gdje smo probali steak u ulju - bilo je fantastično!

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati