Novi Porsche Cayenne već obara rekorde. Snaga i masa vozila ostavljaju bez teksta
NOVI električni Cayenne je stigao. Prestižni model je odmah privukao veliku pozornost kao najsnažniji serijski Porsche u povijesti, no uz tu laskavu titulu stigla je i jedna manje glamurozna. S nevjerojatnih 1156 konjskih snaga i 1500 Nm okretnog momenta pri startu, ovaj SUV pomiče granice performansi, ali istovremeno postavlja i novi rekord u masi. Naime, s 2645 kilograma bez vozača, izvedba Turbo ujedno je i najteže vozilo koje je Porsche ikada proizveo.
Sulude performanse
Porsche ima novog rekordera. Cayenne Turbo nudi impresivne performanse s ubrzanjem od 0-100 km/h za samo 2.5 sekundi, od 0-200 km/h za 7.4 sekundi te maksimalnom brzinom od 260 km/h.
Ove performanse omogućuje novorazvijeni pogonski sustav koji razvija do 850 kW (1.156 KS) i do 1.500 Nm okretnog momenta kada je aktiviran Launch Control. U normalnom načinu vožnje, Turbo varijanta raspolaže s do 630 kW (857 KS). Posebnost Turbo modela je direktno uljno hlađenje električnog motora na stražnjoj osovini, tehnologija preuzeta iz motosporta. Funkcija Push-to-Pass omogućuje dodatnih 130 kW (176 KS) na 10 sekundi pritiskom na tipku.
Osnovni Cayenne model raspolaže s 300 kW (408 KS) u normalnom radu, a s aktiviranim Launch Controlom postiže 325 kW (442 KS) i 835 Nm okretnog momenta. Ubrzava od 0-100 km/h za 4.8 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 230 km/h.
Novi rekorder u teškoj kategoriji
Dosadašnju titulu najtežeg modela držao je Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid Coupe, koji je težio 2595 kg. Zanimljivo, taj SUV s motorom s unutarnjim izgaranjem teži je od drugih Porscheovih električnih automobila, uključujući Taycan i drugu generaciju Macana. Ipak, Cayenne Turbo Electric dodaje još 50 kilograma, čime je zaslužio titulu najmasivnijeg modela koji je ikada sišao s proizvodnih traka u Zuffenhausenu.
Baterija teška kao cijeli klasik
Glavni razlog velike mase je, očekivano, baterija. Poput osnovne verzije, i Turbo izvedba nosi masivni baterijski paket od 113 kWh koji teži oko 600 kilograma. Da bismo to stavili u perspektivu, sama baterija teška je gotovo kao cijeli Porsche 356 SL - legendarni trkaći automobil koji je 1951. godine pobijedio u svojoj klasi na utrci 24 sata Le Mansa. Taj sportski coupe težio je svega 640 kilograma.
Konkurencija je još teža
Ipak, Cayenne Turbo Electric daleko je od najtežeg električnog SUV-a na tržištu. Primjerice, Mercedesova električna G-klasa teži čak 3084 kg, a ni EQS SUV nije daleko s 3081 kg.
Novi Cayenne Electric je 55 milimetara dulji od modela s motorom s unutarnjim izgaranjem, s ukupnom duljinom od 4.985 mm, širinom od 1.980 mm i visinom od 1.674 mm. Najveća razlika je u međuosovinskom razmaku (3.023 mm), koji je povećan za gotovo 13 cm, što rezultira većim prostorom za noge i udobnošću za putnike na stražnjim sjedalima.
Stražnja sjedala su električno podesiva kao standard i nude fleksibilne opcije podešavanja od položaja za udobnost do položaja za prijevoz tereta. Kapacitet prtljažnika je od 781 do 1.588 litara, uz dodatnih 90 litara u prednjem prtljažniku. Nova vučna sposobnost od do 3,5 tone (ovisno o opremi) dodatno naglašava praktičnost vozila.
Inovativna Unutrašnjost
Novouvedeni "Mood Modes" pretvaraju unutrašnjost u prostor za doživljaje koji se prilagođava raspoloženju i situaciji. Ovisno o odabranom programu, mijenjaju se položaj sjedenja, raspoloženje osvjetljenja, klimatizacija, zvučni profil i izgled zaslona.
Panoramski krov s promjenjivom kontrolom svjetla pruža prozračan osjećaj prostora, dok novo panelno grijanje ne grije samo sjedala, već i velike površine kontaktnih površina poput naslona za ruke i panela vrata. Ambijentalno osvjetljenje s komunikacijskim svjetlom pozdravlja putnike pri ulasku u automobil i vizualizira različita stanja vozila, poput procesa punjenja.
Početak prodaje
Električni Cayenne u konfiguratoru će biti dostupan već idući tjedan, a prve isporuke se očekuju tijekom prvih mjeseci 2026. godine.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati