Jača od Civica Type-R i Golfa R: Corolla dobiva novi motor?
TOYOTA GR Corolla ne ide nikamo, ali njezin trocilindraš možda odlazi u mirovinu. S novim turbomotorom na horizontu sportska Corolla bi mogla napraviti novi iskorak.
Toyota GR Corolla je brzo stekla naklonost poklonika marke, ali i svih zaljubljenika u vožnju. Bilo da je riječ o automatskoj ili ručnoj verziji, ovaj sportski kompakt nudi nevjerojatno zabavnu vožnju. Velik dio njezina šarma dolazi iz 1,6-litrenog trocilindričnog turbomotora koji razvija impresivnih 300 KS. Nažalost, čini se da bi taj trocilindraš uskoro mogao otići u povijest.
Novi motor s četiri cilindra na putu
S predstavljanjem novog koncepta Corolle u Japanu, Toyota je otkrila i novi 2,0-litreni turbomotor s četiri cilindra koji navodno razvija oko 400 KS. Prema izvještajima, novi motor ima jednostavniju konstrukciju od sadašnjeg trocilindraša koji pokreće GR Corollu, što bi moglo značiti da se Toyota priprema za njegovu zamjenu.
Govoreći za MotorTrend u Japanu, glavni tehnički direktor Hiroki Nakajima nagovijestio je da bi ovaj novi motor mogao biti ugrađen u buduće sportske modele. Iako nije izravno potvrdio hoće li se koristiti u sljedećoj generaciji GR Corolle, sve upućuje upravo na to.
Benzinski motori ostaju
Čak i ako Toyota odluči nadograditi GR Corollu snažnijim četverocilindričnim motorom, ljubitelji klasičnih motora mogu odahnuti. Nakajima je ponovno naglasio da Toyota "treba proizvoditi motore do samog kraja", potvrđujući da tvrtka ne planira potpuno odustati od benzinskih pogona.
Koliko god sadašnji trocilindraš bio poseban, prelazak na jednostavniji i snažniji četverocilindrični motor dugoročno ima smisla. Glavni inženjer modela GR Corolla, Naoyuki Sakamoto, priznao je da tim "poznaje granice" postojećeg motora i da je bilo potrebno mnogo inženjerskih dorada kako bi se postigla snaga potrebna za automatsku verziju.
Ako nova generacija GR Corolle doista dobije motor od 400 KS, nadmašit će konkurente poput Honde Civic Type R i Volkswagena Golf R. No, zasad ostaje pričekati hoće li i kada ta verzija doći na tržište.
U međuvremenu, kupci i dalje mogu kupiti Toyotu GR Corollu iz 2026. godine, čija početna cijena u Americi iznosi 41.100 dolara, uključujući troškove dostave. U Europi je jedina opcija broj manji GR Yaris s cijenom od 51.990 eura u Njemačkoj.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati