Podravka ima golem rast dobiti. Dalić: Pronalazimo put do zahtjevnih potrošača
GRUPA Podravka je u prvih devet mjeseci ove godine ostvarila neto dobit iz poslovanja iz koje su isključene jednokratne stavke (normalizirana dobit) od 57.5 milijuna eura, što je rast od gotovo 50 posto u odnosu na isto razdoblje lani kada je iznosila 39.2 milijuna eura, izvijestili su iz Podravke.
Operativna dobit Grupe prije amortizacije (EBITDA) iznosila je 98.2 milijuna eura, što je za 25.7 milijuna eura ili 35.5 posto više. Grupa je u prvih devet mjeseci povećala prihode od prodaje za 8.4 posto, na 569.3 milijuna eura. Prihodi segmenta Prehrane pritom su iznosili 438.9 milijuna eura i viši su za gotovo osam posto, dok je Farmaceutika uprihodila 130.4 milijuna eura, što je povećanje od više od deset posto u odnosu na prvih devet mjeseci lani.
U segmentu Prehrane, kako se navodi u priopćenju, nastavljeni su trendovi iz prvog polugodišta i rast prihoda od prodaje ostvaruje se na svim važnijim tržištima. Najznačajniji rast u prvih devet mjeseci ove godine zabilježen je na tržištu Zapadne Europe i prekooceanskih zemalja, za 30 posto.
U prehrani osobito porastao segment "kulinarstvo"
Pritom se najviše ističu tržište Njemačke (rast od 66.7 posto) te tržište Sjedinjenih Američkih Država s rastom prodaje od 57.9 posto. Posljedica je to rasta prodaje vlastitih brendova (24.7 posto), ali i rasta distribucije kroz našu izvoznu bazu za brendove Jugoistočne Europe, navode iz Podravke.
Rast prihoda od prodaje na svim tržištima u prvih devet mjeseci zabilježio je i segment Farmaceutike. Najviše se istaklo tržište Jugoistočne Europe, s rastom od 13.5 posto, kao i domicilno tržište Hrvatske i Slovenije koje je uprihodilo 10.3 posto više nego u istom razdoblju lani.
Iz Podravke navode kako su snažan rast zabilježili su svi najznačajniji poslovni programi u segmentu Prehrane, odnosno kategorije u segmentu Farmaceutike. U Prehrani se posebno ističu Kulinarstvo, s rastom od 18.6 posto, Kremni namazi i slastice, s rastom od 15.2 posto te Juhe, s rastom od 11.5 posto.
Dalić: Rezultati Belupa dodatno osnažuju poziciju Grupe Podravka
U segmentu Farmaceutike je Bezreceptni program porastao za 15.4, a kategorija Lijekova na recept za deset posto. "Financijski i poslovni rezultati Grupe Podravka u devet mjeseci ove godine potvrda su uspješnosti u provedbi brojnih promjena koje smo uveli u prethodne dvije godine", istaknula je predsjednica Uprave Podravke Martina Dalić.
Dalić je kazala kako joj je posebno zadovoljstvo vidjeti rast prodaje na tržištima koja su definirali kao fokusna - Zapadna Europa, Amerika i Australija, što pokazuje da njihov portfelj pronalazi put do zahtjevnih potrošača u ovim regijama.
Uspješni rezultati Belupa dodatno osnažuju poziciju Grupe Podravka, koja danas stoji na dvije jednako snažne poslovne grane, Prehrani i Farmaceutici, koje se međusobno nadopunjuju i osnažuju, kazala je Dalić.
Investicijski ciklus počeo 2021.
"Ovakvi rezultati daju nam pravo da s optimizmom očekujemo kraj godine i, isto tako, daljnji razvoj Grupe u nadolazećem razdoblju", istaknula je. Kao najvažniji događaj u prvih devet mjeseci iz Podravke su izdvojili uspješno zaključenje pregovora s Fortenova grupom i potpisivanje kupoprodajnog ugovora o kupnji poljoprivrednog segmenta Fortenova grupe.
Vrijednost transakcije iznosi 333 milijuna eura, a poljoprivredna će proizvodnja, uz Prehranu i Farmaceutiku, tako postati novi stup poslovanja Grupe Podravka. Uspješna realizacija ove akvizicije, kako se ističe, učvrstit će poziciju Grupe Podravka kao jedne od najvažnijih i najvećih domaćih kompanija u jugoistočnoj Europi.
Iz Podravke podsjećaju kako se kraju privodi i snažan investicijski ciklus Grupe koji je počeo još 2021. te kako su tijekom prvih devet mjeseci ove godine realizirane investicije vrijedne gotovo 64 milijuna eura, što je gotovo 36 posto više nego u istom razdoblju lani.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati