Na cesti u Zagrebu poginula je curica. Bi li je spasili ležeći policajci?
SINOĆ je u zagrebačkom naselju Blato poginula djevojčica. Dok je prelazila cestu u pratnji jednog roditelja preko pješačkog prijelaza, na nju je naletio BMW krapinskih registracijskih oznaka.
33-godišnji muškarac za volanom vozio je prebrzo i pod utjecajem alkohola.
"Dolaskom do obilježenog pješačkog prijelaza, kod raskrižja s Pogačićevom ulicom, nije se pješačkom prijelazu približavao sigurnosnom brzinom, tako da može zaustaviti svoje vozilo, uslijed čega je naletio na sedmogodišnju curicu koja se kretala preko pješačkog prijelaza uz prisustvo roditelja", objavila je policija.
"Uzeo mi je cijeli život"
Potreseni otac djevojčice koji je bio s njom u trenutku kad ju je udario automobil, ispričao je da je vozač jurio brzinom od 80 do 100 km/h.
"Uzeo mi je dijete, uzeo mi je život cijeli. Neće proći tako lako", rekao je i zaplakao.
"Ja sam stajao na zebri, jedan je dojurio od gore. Stao sam tu i rekao: 'Čekajte, cure, vidite kako ovaj juri.'
Stali smo. I ja slušam, rekoh nema nikoga... Jer je zavoj, nepregledno je i po zvuku... Ne vidim nikoga i ja kažem: 'Možete, cure.' I moja Greta je krenula. I ovaj je dojurio, koja je to brzina bila... Vidite, nema tragova kočenja... Da, nema ničega, 80, 90... 100", rekao je otac djevojčice za HRT plačući.
Postavljanje novih ležećih policajaca
Danas se nedaleko od mjesta nesreće postavljaju ležeći policajci. Već su bili tu, ali su uklonjeni zbog, kako navode stanovnici, "štetnog djelovanja na objekte".
Stanovnici Blata potreseni su ovom tragedijom. Na Facebooku prozivaju prometne stručnjake jer su maknuli ležeće policajce s ceste. Krive ih za tragediju.
"Dragi vijećnici VMO Blato, danas je ugašen život jednog malog anđela na našoj Karlovačkoj cesti na kojoj su 'veliki prometni stručnjaci' odlučili kako treba osigurati promet na istoj. E, pa mislim da bi te stručnjake trebalo opet pozvati i reći im da svoje diplome zapale jer našoj prometnoj situaciji nisu pomogli, nego su zaslužni za tragediju koja se danas dogodila.
Naime, da su se vratili ležeći policajci koji su nekada bili postavljeni, možda do ove tragedije ne bi došlo. No prometni stručnjaci su rekli da 'uspornici doprinose smirivanju prometa, ali isto tako štetno djeluju na objekte u neposrednoj blizini u smislu pucanja fasada i statičkog oštećenja objekata uslijed velikih vibracija i buke koju proizvode vozila prolazeći preko njih'", napisala je jedna stanovnica Blata, a s njom su se složili mnogi.
"Svi iz Blata na noge...svatko kod svoga pješačkog prijelaza zaustaviti promet...sve dok se ne stave ležeći ispred i iza svake zebre!!!!!..... Voze ko manijaci ...Ni jedna zebra nije stavljena na pregledno mjesto!!!!!!" napisala je druga stanovnica.
"Strašno, eto dragi 'stručnjaci', zbog vaših procjena izgubljen je jedan mladi život", piše još jedan stanovnik.
"Nedavno je jedan pijanac skoro pokupio mene s djetetom u kolicima isto na zebri stanici Karlovačkoj 157. Vozio je tako brzo da je jedva zakočio auto. Tak da stvarno tu se voze kao neki luđaci", piše stanovnica.
Pucanje fasade?
Razgovarali smo s Markom Ševrovićem, predstojnikom Zavoda za prometno planiranje Prometnog fakulteta. On je ujedno i djelatnik Europskog instituta za ocjenjivanje sigurnosti cesta.
Upitali smo ga je li moguće da zbog ležećih policajaca dolazi do pucanja fasada i statičkog oštećenja objekata.
"Apsolutno je moguće. Ležeći policajci mogu utjecati na vibracije i na povećanje buke. U pravilu se ne postavljaju na mjesta gdje ima puno teretnog prometa. Kad preko uspornika prolazi natovareni kamion, to je katastrofa. Ne može se spavati uz takva mjesta, a i konstantne su vibracije koje se prenose na okolne kuće", kaže nam Ševrović.
"Problem je u brzini, i vibracije na uspornicima ovise o brzini. Ako je manja brzina, manje su vibracije i obrnuto", dodaje.
Na koji se način, osim ležećih policajaca, može regulirati brzina?
"Postoje i druge mjere, ne moraju se postavljati samo ležeći policajci. Oni bi se trebali postavljati samo privremenu, dok su u tijeku građevinski radovi. Inače bi ih trebalo izbjegavati.
Umjesto njih, preporučuje se koristiti kamere ili sužavanje kolnika. Također, moguće je i izvođenje središnjih pješačkih otoka."
Zašto se sada opet postavljaju? Je li to ispravan postupak?
"Ne bih rekao da nije ispravno, ali tamo definitivno postoji problem i definitivno treba napraviti dugoročnije rješenje. Postoje druge mjere i ovo je korisna privremena mjera, ali za dugoročno trajno rješenje koje bi smanjilo vibracije i osiguralo promet treba poduzeti nešto drugo", ispričao je Marko Ševrović u razgovoru za Index.
Što kaže sudski vještak?
Također, javili smo se Goranu Husinecu, sudskom vještaku za cestovni promet.
"Kod takvih prometnica, ležeći policajci nemaju ulogu koju bi trebali imati. Tu je jako veliki promet, prevoze se teški tereti, a onaj koji ne poštuju znakove, ne poštuju ni ležeće policajce i preko njih idu velikim brzinom. Uspornici ponekad čak daju lažnu sigurnost pješacima koji su uvjereni da će automobil jako usporiti, a takvi vozači često ni ne primijete te ležeće", kaže nam Husinec.
Otac stradale curice je ispričao kako je vozač jurio brzinom između 80 i 100 na sat.
Budala ide tom brzinom i preko ležećeg. Čim vozi takvom brzinom, znate da nije čist u glavi. Da je gore bio semafor s gore ugrađenom kamerom, vjerujte da nitko ne bi projurio kroz crveno i da ga još snimi kamera.
Bi li se smanjio rizik od nesreće da su na tom mjestu bili ležeći policajci?
Da su bili tamo, bila bi daleko manja vjerojatnost da dijete strada. Ali i oni imaju svoje mane i svoja ograničenja. Ležeći policajci su idealni za uske, male i kvartovske prometnice gdje nema velikog prometa. Ovo je državna cesta koja povezuje velika gradska središta, a uspornici su privremena rješenja.
Najbolja rješenja su semafor, ugrađena kamera i radar koji mjeri brzinu. Onome tko vozi većom brzinom od dozvoljenog upalilo bi se crveno svjetlo. I onda, ako prođete kroz crveno, snimi vas kamera i doma vam dođe čestitika. Ako se zakon bude provodio kako treba, i ako se bude oduzimala vozačka dozvola, onda, nadam se, ljudi to više neće raditi, rekao je Goran Husinec za Index.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati