EPP poziva: Glasajte protiv zabrane novih dizelaša i benzinaca
ZASTUPNIČKI klub Europske pučke stranke pozvao je danas države članice da glasaju protiv zabrane vozila s motorima na unutarnje izgaranje nakon 2035. godine. Države članice danas su odlučile odgoditi konačnu odluku o uvođenju zabrane na vozila s motorima na unutarnje izgaranje nakon 2035. godine, objavilo je švedsko predsjedništvo.
Konačna odluka trebala pasti sljedećeg tjedna, ali...
Konačnu odluku trebali su donijeti ministri za okoliš koji se sastaju sljedeći tjedan, 7. ožujka, a sada su zamjenici šefova stalnih predstavništava država članica (Coreper I) odlučili odgoditi to za neki kasniji sastanak Vijeća, objavio je glasnogovornik švedskog predsjedanja Vijećem Europske unije Daniel Holmberg ne navodeći razloge za odgodu.
"Pozitivno je to što neće biti glasanja sljedeći tjedan, a oni koji su sada, u posljednjoj minuti, shvatili da podržavaju EPP u njegovom protivljenju zabrani, imaju našu punu potporu", izjavio je njemački zastupnik Jens Gieseke, pregovarač EPP-a o predloženoj uredbi.
Pregovarači Vijeća EU, koje zastupa države članice, i Europskog parlamenta postigli su krajem listopada prošle godine načelni dogovor o uredbi koja predviđa obveznu primjenu nulte stope emisija novih automobila i kombija od 2035. godine, što znači da se od tada više ne bi mogli prodavati novi automobili na benzin i dizel.
Preostala je konačna odluka vijeća
Nakon toga, dogovor je potvrdio Europski parlament na plenarnoj sjednici 14. veljače i preostala je još konačna odluka Vijeća da bi uredba stupila na snagu.
U Europskom parlamentu tada nije bilo uvjerljive većine. Za odluku je glasalo 340 zastupnika, 279 bilo je protiv, a 21 zastupnik bio je suzdržan. Uredbu su podržali zastupnici socijaldemokrata, zelenih i liberala.
EPP također pozdravlja i to "što se sve više socijalističkih i liberalnih vlada pridružuju našem stajalištu u protivljenju zabrani". Nakon izglasavanja u Europskom parlamentu počeli su se čuti kritični glasovi naročito u Njemačkoj i Italiji, dvije članice s vrlo jakim automobilskim industrijama, da je postavljeni rok preambiciozan i preuranjen.
Uz Italiju i Njemačku, rezerve prema ovoj uredbi imaju i Poljska i Bugarska. Ako bi Njemačka bila suzdržana, a Italija protiv, u Vijeću ne bilo dovoljno glasova za kvalificiranu većinu. Odluka u Vijeću može se donijeti ako za nju glasa najmanje 15 od 27 država članica, koje imaju najmanje 65 posto stanovništva EU.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati