Ako dijete do treće godine ne koristi ove riječi, vrijeme je za posjet logopedu

GOVORNI razvoj kod male djece odvija se brzo i intenzivno tijekom prvih nekoliko godina života. Iako postoje individualne razlike, postoje jasni stručni kriteriji koji pomažu roditeljima i pedijatrima da prepoznaju kasni govorni razvoj i reagiraju na vrijeme.
Logopedi upozoravaju da dijete do treće godine života treba poznavati najmanje stotinu riječi te bi trebalo biti sposobno sastavljati jednostavne rečenice od tri do četiri riječi, poput: "Mama, daj vode", "Idemo u park" ili "Tata, dođi". Ako dijete u toj dobi ne upotrebljava barem stotinjak riječi, to je znak da je potrebno napraviti procjenu kod stručnjaka.
Osim broja riječi, važna je i razumljivost govora. Dijete u trećoj godini života trebalo bi jasno izgovarati osnovne glasove poput b, m, p, t, d, k, g, h, f, v, j, n te samoglasnike a, e, i, o, u. Govor djeteta u toj dobi trebao bi biti razumljiv roditeljima i osobama iz bliskoga okruženja u barem 75 posto slučajeva.
Ako dijete ne razumije jednostavne upute poput "Donesi igračku" ili "Sjedi na stolicu", također se preporučuje konzultacija s logopedom. Stručnjaci naglašavaju da ne treba čekati školsku dob kako bi se otkrio i tretirao problem s govorom jer rana intervencija daje najbolje rezultate.
Govorne poteškoće koje se ne prepoznaju i ne liječe na vrijeme mogu kasnije dovesti do problema u učenju, socijalizaciji i emocionalnom razvoju. Djeca koja ne razviju govor na vrijeme često se suočavaju s teškoćama u komunikaciji, frustracijom i povlačenjem u sebe.
Ne odgađajte traženje pomoći
Prema riječima logopeda, djeca koja se ne služe govorom za izražavanje potreba, emocija i misli do treće godine, često imaju poteškoće koje zahtijevaju logopedsku obradu. Također, optimalni razvoj glasova odvija se između druge i četvrte godine života, a izostanak ključnih glasova ili nesklapanje rečenica može biti signal za razvojne poremećaje poput jezične disfazije.
Važno je naglasiti da svaki roditelj može pomoći u poticanju govora, kroz igru, čitanje, imenovanje predmeta u okolini i svakodnevne razgovore s djetetom. No, ako postoje znakovi kašnjenja, stručna pomoć ne smije se odgađati.
Roditeljima se preporučuje da redovito promatraju djetetov napredak i ne ustručavaju se potražiti pomoć ako im se čini da govor nije u skladu s očekivanim razvojnim fazama. Posjet logopedu ne znači da dijete ima trajni problem, nego da mu se na vrijeme pruža podrška u razvoju.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati