Toyota objavila koliko bi novi modeli trebali trajati na tržištu
I AUTOINDUSTRIJA je ubrzala, pa uslijed tehnološkog napretka redizajni se događaju na godišnjoj razini, a novi modeli štancaju se kao na traci. Ne i kad je u pitanju jedna marka.
Toyota je najveći svjetski proizvođač automobila petu godinu zaredom, još otkako je Volkswagen pokleknuo pod novim trendovima predvođenim elektrifikacijom. Toyoti ide toliko dobro da teško mogu zadovoljiti potražnju. Naime, ranije ovog mjeseca financijski direktor Kenta Kon istaknuo je: "Snažna potražnja za našim proizvodima. Jedva uspijevamo pokriti potražnju."
Toyota je uvjerena kako će postići zacrtanu prodaju od 9.8 milijuna vozila u ovoj godini, što bi predstavljalo rast od 4.7 posto u odnosu na prethodnu godinu. Toyota se navodno osjeća toliko sigurno da razmišlja o dodatnom produljenju životnog ciklusa svojih modela.
S prosječnog razdoblja od pet godina, koje je tijekom 2000-ih produženo na sedam, sljedeće generacije mogle bi ostati na tržištu gotovo cijelo desetljeće. Prema pisanju Nikkei Asia, zamjene za "vodeće modele" vjerojatno će se pojavljivati svakih devet godina.
U ovom kontekstu "vodeći modeli" odnose se na globalno ključna vozila poput RAV4 i Corolle, dok će modeli namijenjeni pojedinim regijama slijediti zasebne strategije ovisno o lokalnim tržišnim uvjetima. Toyota već sada ima jedne od najduljih životnih ciklusa u industriji, no kupci se zbog toga ne povlače. Stoga smatraju da dodatno produljivanje neće negativno utjecati na prodaju.
Trenutna Corolla na tržištu je od 2018. godine, a koncept nedavno predstavljen kao najava sljedeće generacije sugerira da je nova verzija udaljena najmanje dvije godine. Prethodni RAV4 bio je u prodaji sedam godina prije nego što je stigao nasljednik. Apsolutni rekorder ostaje Land Cruiser serije 70, koji se proizvodi već nevjerojatnih 41 godinu.
Toyota vjeruje da bi produljenje ciklusa glavnih modela na devet godina omogućilo više vremena za isporuku softverskih nadogradnji putem interneta. Elektrifikacija također igra važnu ulogu, jer i hibridi i električna vozila profitiraju od stalnih poboljšanja.
Nikkei navodi da je Toyota trgovcima poručila kako će veleprodajne cijene ostati stabilne tijekom cijelog devetogodišnjeg ciklusa. Trgovci zarađuju na razlici između veleprodajne cijene i iznosa koji kupac na kraju plati. Istodobno, Toyota profitira od rjeđeg redizajniranja modela.
Dio domaćih trgovaca izrazio je određenu zabrinutost zbog mogućeg pada zarade. Što je automobil dulje na tržištu, to je vjerojatnije da će trgovci morati nuditi veće popuste kako bi privukli kupce, a oni izravno smanjuju njihove marže.
Naravno, Toyota nije jedina koja tako razmišlja. Primjerice, Tesla nije mijenjao osnovu Modela S i Modela X, Fiat je maksimalno produžio Pandu, a Volkswagen proizvodi Tourana puno desetljeće. Ekstreme poput Lade Nive ne treba ni spominjati.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati