Nova Toyotina limuzina košta kao najbolji sportski auti
NOVA Toyota Century zamišljena je kao pandan Rolls-Royce limuzinama i sličnim automobilima. Zna se kako je Toyota poznata po masovnoj proizvodnji pristupačnih putničkih vozila srednje i niže klase, međutim Century nije obična Toyota.
Nedavno je u Japanu započela prodaja Centuryja po cijeni od 19,600.000 jena, što je oko 150.000 eura, a Toyota planira mjesečno isporučiti tek 50-ak primjeraka ove limuzine. Kako piše Top Gear, po gore navedenoj cijeni mogu se kupiti i Audi R8, Merc-AMG GT, Porsche 911 Turbo te McLaren 540C.
V8 motor
Što se tiče unutrašnjosti, kabina Centuryja, između ostalog, opremljena je audiosustavom s 20 zvučnika raspoređenih po čitavom interijeru vozila, kao i elektropomičnom zavjesom za dodatnu privatnost tijekom vožnje.
Zvučna izolacija je na najvišoj razini, a vibracije u vožnji maksimalno su smanjene. Automobil ima i elektronički kontrolirano zračno oslanjanje koje putnicima osigurava vrhunski komfor i udobnost. Kada pričamo o tehničkih podacima, novi Century koristi hibridni pogonski sustav koji se sastoji od petolitrenog V8 benzinca i elektromotora ukupne snage od 425 KS. Benzinski osmocilindarski motor isporučuje 375 KS i 510 Nm, dok električna jedinica raspolaže s 221 KS i 300 Nm.
Century je predstavljen daleke 1967. godine povodom stotog rođendana Toyotinog utemeljitelja, Sakichija Toyode. Tijekom godina je dobivao nove V8 motore, a od 1971. ima automatsku klimu. Prvi redizajn događa se 1982. godine, a potkraj 1980-ih stiže i produljena izvedba. Novo izdanje s 5.0 V12 motorom od 280 KS dobio je tek 1997. godine, a sada je na scenu stigla i treća generacija.
Ovaj model u Japanu ima poseban status. U njemu se vozi japanski car (izvedba Royale), visoki državni dužnosnici i Yakuze. Toliko je poseban da za njega ne vrijede zakonska ograničenja po pitanju zapremine i snage motora. Po njega je kupac dolazio u posebne salone, i to tek nakon temeljite provjere i pozivnice, a u tom slučaju plaćao bi ga oko 100.000 USD.
S trećom generacijom modela status jedinog japanskog V12 modela sa sprijeda postavljenim motorom i stražnjim pogonom odlazi u povijest. Sada je tu hibridni pogon, a čini ga V8 benzinac u kombinaciji elektromotora. Navodno je još tiši od V12 prethodnika. Tišina je imperativ pa su i gume posebne i amortiziraju većinu vibracija generiranih podlogom.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati