FOTO Renault prazni skladišta: Pogledajte ove lude automobile na aukciji
KRAJ godine obilježit će aukcija koju će Renaultovi obožavatelji pamtiti još godinama.
Renault stavlja na dražbu desetke vozila iz svoje privatne povijesne zbirke. U ponudi su automobili iz ranih 1900-ih, filmski rekviziti, koncepti i bolidi Formule 1. Sva će vozila biti ponuđena 7. prosinca na aukciji u blizini Pariza i bit će izložena u cijelosti.
Aukciju organizira Artcurial Motorcars, a prodaja pod nazivom Renault Icons djeluje kao da je čitav muzej preseljen u aukcijsku dvoranu.
Ponuda uključuje i makete koje zbog bogate kolekcije ostaju po strani kao posebna tema. Među najstarijim vozilima iz Renaultove povijesti nalaze se replika modela Type A iz 1898., svježe restaurirani Type D iz 1901. i Type G double phaeton iz 1903.
Premotamo li gotovo stoljeće unaprijed, u ponudi su Renault 5 iz 1983. i prototip Renaulta Maxi 5 Turbo s motorom postavljenim po sredini, također iz 1983.
Ipak, jedno od najneobičnijih vozila u ponudi je pickup sa šest kotača napravljen na osnovi Renaulta Clio II iz 2001. Izgleda kao da ga je izgenerirao umjetni AI, ali u stvarnosti je riječ o projektu koji su napravili Renaultovi šegrti kako bi uvježbali rad s limom. Pokreće ga 1,9-litreni turbodiesel, a vozilo je ograničeno na niske brzine.
Za one koji preferiraju udobnost i dodatnu sigurnost, na prodaju je blindirani Renault 25 V6 iz 1985. koji je izradio Heuliez, kao i Renault 21 iz 1986., korišten u filmu "Lévy and Goliath". Taj automobil ima dvanaest vrata i podignuto vozačko sjedalo, nešto između limuzine i promatračnice.
Renault se rastaje i s električnim konverzijama originalnih modela R5, R4, Twingo i Clio. U ponudi su i posebne Alpine, među njima GTA V6 Turbo iz 1988. i rijetki A610 Evolution Le Mans iz 1993.
Najzanimljiviji dio aukcije svakako je niz konceptnih automobila. Većina potječe iz 2000-ih, a očekuje se da će postići cijene između 3000 i 6000 eura. Izvrsno izgledaju u kolekcijama, iako se nijedan ne može registrirati za cestu.
U ponudi su i dva koncepta nastala na lakim gospodarskim vozilima, oba s avanturističkim karakterom: Kangoo Break-Up iz 2002. s dva brdska bicikla straga i Trafic Deck-Up iz 2004. s povećanim razmakom od tla i stalnim pogonom na sve kotače.
Renaultovi rani elektroeksperimenti predstavljeni su konceptima Kangoo Be Bop i Fluence iz 2009., oba s oznakom Z.E. koja se više ne koristi. Za ljubitelje sportskijih vozila nudi se Renault Spider, u verziji prototipa za cestu i u Trophy trkaćoj izvedbi.
Obožavatelji motosporta naći će velik broj atraktivnih vozila: reli automobile, izdržljivostne trkače i čak dvadeset jednosjeda Formule 1. Mnogi od njih još uvijek nose tragove utrkivanja. Među najvrijednijim primjercima nalaze se Alpine A442, pobjednik Le Mansa iz 1970-ih, te Laguna BTCC iz 1990-ih.
Posebno se ističe zvijezda aukcije: Williams-Renault FW19 iz 1997., bolid s kojim je Jacques Villeneuve osvojio naslov prvaka. Očekuje se cijena između 800.000 i 1.200.000 eura.
Stariji bolidi pogonjeni Renaultovim motorima iz 1980-ih procijenjeni su na 200.000 do 800.000 eura, dok su izložbeni jednosjedi znatno pristupačniji, u rasponu od 20.000 do 30.000 eura. U ponudi je i serija mini-jednosjeda iz ranih 1970-ih, koje je Renault koristio za promociju svojih uspjeha u motosportu.
Zašto Renault prodaje svoju ostavštinu?
Renaultova odluka dio je širih planova za reorganizaciju odjela koji brine o povijesnoj baštini. Cilj je sačuvati 600 ključnih vozila koja će od 2027. biti izložena u novom muzejsko-izložbenom centru u Flinsu, blizu Pariza.
Kako bi pojednostavio zbirku, Renault prodaje duplikate, pritom zadržavajući najmanje jedan primjerak svakog modela koji je proizveden od 1898.
Ukupno je na aukciji 100 vozila i još 100 predmeta automobilske memorabilije. Svi će biti izloženi od 4. prosinca, a dražba će se održati 7. prosinca. Cjelovit popis automobila, motora, suvenira i konceptnih vozila dostupan je na službenim stranicama aukcije.