7 milijuna slušanja dnevno: Radio je u dućanu, sad je najpopularniji izvođač svijeta
SVAKOG prosinca Spotify objavljuje listu izvođača s najvećim brojem streamova, a najpopularniji na Spotifyu često su i najpopularniji izvođači generalno i imali su barem nekoliko broj 1 singlova ili albuma u Velikoj Britaniji.
Primjerice, Drake, Ed Sheeran i Post Malone globalno su poznate zvijezde i sasvim je očekivano da će se to odraziti i na broj streamova, a paralelno s tim, radi se o top izvođačima u Velikoj Britaniji.
No, u 2020. dogodilo se to da je najpopularniji izvođač na svijetu pjevač koji u Velikoj Britaniji nikada nije imao hit singl (točnije, nikada ga nije imao sam već se radilo o gostovanju na pjesmi I Like It reperice Cardi B). Riječ je o 26-godišnjem Portorikancu umjetničkog imena Bad Bunny koji je streaman više od 8,3 milijarde puta samo na Spotifyu, a na britanskoj ga listi uopće nema (uglavnom se radi o božićnim pjesmama, Billie Eilish, Internet Money i 24kGoldn). U isto vrijeme, Bad Bunny hara svjetskim streamingom sa singlom Dakiti koja se svakog dana pušta sedam milijuna puta, a to je tri milijuna više nego singl Ariane Grande Positions koji se nalazi na drugom mjestu.
Ipak, ovaj uspjeh treba detaljnije proučiti. Naime, prije nego se Spotify pojavio, nije bilo moguće zbrojiti navike slušatelja u svijetu na jednoj listi, a Latinska Amerika, koja je glavno tržište na kojem Bad Bunny djeluje, iz godine u godinu postaje sve utjecajnije na globalnoj razini.
Kao prvo, radi se o tržištu koje je treće po veličini (odmah iza Europe i Sjeverne Amerike), a broj korisnika raste za 30 posto iz godine u godinu. Budući da su im pjesme na španjolskom, publiku dobivaju ne samo iz Argentine i Kolumbije već i latino populacije u SAD-u gdje je Bad Bunny nominiran za dva Grammyja.
Ukratko, Bad Bunny iza sebe ima jaku bazu fanova, ali prije svega, radi se o samom izvođaču koji je s dobrim razlogom završio na listi ispred ostalih latino zvijezda kao što su J Balvin, Karol G, Maluma i Ozuna.
"Ima jako visok IQ za glazbu. Glazbu promatra kao teniski teren. Ne znam kako to radi, ali vidi nešto u glazbi po šest mjeseci prije nego to postane hit. Voli i ostale tipove umjetnosti. Obožava operu. Moj tip je jedinstven", govori njegov oduševljeni menadžer Noah Assad.
"Ima ponešto za svakog. Ima fantastične tekstove i jako je dobar tekstopisac. Može biti dubok, ali i tip čije pjesme volite čuti u klubu. Isto tako, snima puno ljubavnih pjesama, a djevojke to vole", priča Jose Louis Seijas, urednik britanskog lista Latino Life.
Bad Bunny, pravog imena Benito Martinez Ocasio, rođen je u radničkoj obitelji, a kao klinac radio je u supermarketu i pakirao namirnice u vrećice pa su njegovi tekstovi u kojima priča o svom životnom putu inspirativni.
"Ne radi se samo o djevojkama i autima već o svemu. O tome kako se oduprijeti tuzi i kako postoji svjetlo na kraju tunela", govori Assad.
No, čak i ako ne razumijete njegove tekstove, postoji nešto u glasu i načinu izvedbe u kojem s lakoćom kombinira repanje i pjevanje.
Njegov novi album El Último Tour Del Mundo pokazuje i glazbenu širinu pa uz već prepoznatljivi trao i reggaeton, kombinira i ska-punk, alt-rock i Britpop.
I ono što je ekstremno bitno - Bad Bunny naporno radi. Ovo je njegov treći album ove godine.
Uz sve to, izgleda kao pop zvijezda i njegov modni izričaj privlači pažnju, ne samo publike i medija već i kolega koje ga kopiraju (neki njegove kombinacije opisuju kao spoj Karla Lagerfelda i Joea Exotica), a tu je i njegov angažiranost. Često je progovarao protiv homofobije i transfobije, podržavao raznorazne akcije čiji je cilj osvijestiti javnost o problemima transrodnih osoba, a i na one koji ga kritiziraju zbog nošenja haljina ne napada svisoka već im se obraća kao tako da svi razumiju.
"Umjesto da intelektualizira priču i raspravlja o terminima kao što su gender fluidity, on izjavi nešto u stilu: 'Stari, pomiri se s tim. U 21. stoljeću smo, opusti se'. I ljudima je jasno i slažu se s njim", govori Seijas.
U svakom slučaju, svijet će ga još imati prilike upoznati jer Despacito nije bila greška u matrici već samo najava onoga što tek dolazi. Na kraju dana, sve se svodi na marketing koji je jedina stvar koja latino zvijezde zaustavlja da u većem broju pokore svjetske top ljestvice.
"Bijeli posrednici koji vode industriju na sve gledaju plitko. Njima je latino glazba još uvijek Buena Vista Social Club i Ricky Martin. Vjeruju da je reggaeton prolazni trend i da će idućeg tjedna izaći iz mode. Ne bih to nazvao rasizmom, mislim samo da nemaju pojma i da su lijeni", tvrdi Seijas i dodaje: "Nova generacija direktora ima puno širi pogled na svijet. Ne vjerujem da će latino glazba postati broj jedan u Velikoj Britaniji, ali imat ćete više prilika čuti je na radiju, TV-u i listama sa Spotifya".
A što se jezične barijere tiče, to je manje bitno jer iskreno, slušatelji ionako ne razumiju riječi pola hitova koje vole. Čak i ako su na njihovom jeziku.
Isto tako, pomoći će suradnje s lokalnim autorima, a kad sve to zbrojimo i oduzmemo, latino glazba već je učinila više nego je bilo tko očekivao, a uz par pametnih poteza, samo je pitanje vremena kada će cijeli svijet to prepoznati.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati