Runjić o suradnji s Oliverom 1985.: Dobar je tekst jedini uvjet za dobru glazbu
NA DANAŠNJI dan prije 18 godina preminuo je skladatelj Zdenko Runjić, a tim povodom u suradnji s Yugopapirom vam donosimo tekst iz 1985. o njegovoj suradnji s Oliverom Dragojevićem, koja ih je učinila najuspješnijim sudionicima splitskog festivala.
Lipanj 1985.: Jubilej splitskog festivala (25. obljetnica postojanja) ujedno je i jubilej dvojice najuspješnijih sudionika te poznate glazbene manifestacije: skladatelja Zdenka Runjića i pjevača Olivera Dragojevića.
Neposredno uoči 25. splitskog festivala izlazi im deseti zajednički album Svoju zvizdu slidin. To je i naslov pjesme s kojom će taj uspješni tandem nastupiti i na ovogodišnjoj splitskoj fešti.
"Godine 1967. imao sam na splitskom festivalu čak pet skladbi, pa sam jednu mogao 'žrtvovati' i za tada mladog Olivera!" šali se Zdenko Runjić govoreći o njihovim zajedničkim počecima.
Ali, Oliver, pjevačko otkriće iz Dioklecijanovih podruma, ne ostaje dugo na splitskoj pozornici, već odlazi u inozemstvo. Nakon povratka iz pečalbe, drugi Oliverov nastup na festivalu bio je mnogo zapaženiji. Najprije s Dubrovačkim trubadurima, a onda sa splitskim kompozitorom Teom Trumbićem.
Od 1975. svake godine u vrijeme festivala izdavali su jednu ploču
Godine 1975. počinje i prava suradnja s Runjićem, a nakon velikog uspjeha pjesme Galeb i ja, objavljuju i prvu zajedničku longplejku. Od tada, svake godine u vrijeme festivala pojavljuje im se jedan zajednički LP: Malinkonija, Poeta, Vjeruj u ljubav i druge, sve do najnovije Svoju zvizdu slidin.
"U tom se naslovu krije i želja da nastavimo tragom naših dosadašnjih uspjeha, kao što su Skalinada, Oprosti mi, pape i druge pjesme", kaže splitski hitmejker Runjić.
Skladatelj čije je ime nerazdvojno vezano za razvoj splitskog festivala krenuo je i u ovu ploču, kao i do sada, od gotovih tekstova. Dobar je tekst, kako kaže, i jedini uvjet za dobru glazbu.
A tekstopisci su sve stari Runjićevi poznanici: Momčilo Popadić, Jakša Fiamengo, Drago Britvić i sam kompozitor Runjić, koji je i započeo svoju karijeru pišući tekstove za vlastite kompozicije. Aranžer je i producent Stipica Kalogjera, također iz malobrojne ekipe koja je sudjelovala na svih dvadeset i pet splitskih festivala.
Petnaest milijuna prodanih naslova
Oliver Dragojević, koji kao i Runjić ne broji više prve nagrade i uspjehe, kaže: "Nova je ploča nadograđivanje svega onoga što smo Runjić i ja godinama gradili, počevši od Galeba i Skalinade. To je taj dalmatinski šlager čije boje godinama zastupam."
To je i najbolje objašnjenje zbog čega Oliver, i nakon svih tih uspjeha na "svom" festivalu, i dalje ostaje jedan od natjecatelja. I zbog čega, kako kaže, "slidi svoju zvizdu". Ta "zvizda" od koje Oliver mnogo očekuje jest skladba iz Runjićeva najnovijeg mjuzikla Karatilo i tapuni (Bačva i čepovi), za koji tekst pišu Fiamengo i Popadić.
Iz tog mjuzikla, koji će svoju praizvedbu najvjerojatnije imati u splitskom teatru, a pjevat će, dakako, Oliver i Boris Dvornik, za ploču su uzete još dvije pjesme: Daj mi griz i Karatilo. Inače, iz tog je mjuzikla Oliver već snimio dvije pjesme - Anđele moj i Luce mala - na LP-ju Evo mene među moje, albumu koji je proglašen pločom godine.
Od stotinjak skladbi koje je Oliver snimio za Jugoton, uglavnom Runjićevih splitskih i drugih uspjeha, prodaja bez obzira na minimalnu propagandu - nije predstavljala neki veći problem. Petnaest milijuna prodanih naslova toga tandema dovoljno su jamstvo i za najnoviji album.
Pored te ploče, Runjić će na idućem festivalu doživjeti još jedno priznanje: jedini je kompozitor koji ima dvije skladbe - Oliverovu Zvizdu i Život zlata vrijedi, u interpretaciji Meri Cetinić.
Napisao: Aleksandar Veljić (Studio, 1985.)
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati