Zbog Kia Ceed, dobrodošao K4. Korejci predstavili novi kompakt

KIA JE BACILA rukavicu u lice Volkswagen Golfu, potvrdivši da njezin atraktivno dizajnirani K4 hatchback stiže u europske salone prije kraja ove godine. Novi model, koji nasljeđuje popularni Ceed, proizvodit će se u Meksiku zajedno s verzijama za američko tržište, no postoji ključna razlika - dok će Amerikanci moći birati između limuzine i hatchbacka, europskim kupcima bit će dostupan isključivo hatchback.
Osim u karoserijskim izvedbama, postoje i značajne razlike u motorizaciji između modela namijenjenih američkom i europskom tržištu.
Manji motori za Europu
Dok početni modeli za američko tržište koriste provjereni 2,0-litreni atmosferski četverocilindrični motor sa 147 KS (150 PS), europska ponuda kreće s motorom koji ima čitavu litru manje. Osnovni 1,0-litreni turbo motor za Europu razvija 113 KS (115 PS), bez obzira na to je li riječ o standardnoj ili blago hibridnoj (MHEV) verziji. Američki model dolazi isključivo s CVT mjenjačem, dok je europski uparen sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem, uz opciju sedmerostupanjskog DCT-a za MHEV izvedbu.
Snažnije verzije ipak dijele više sličnosti. Europski kupci moći će odabrati isti 1,6-litreni turbobenzinski motor kao i Amerikanci, ali u izvedbama od 148 KS i 178 KS, za razliku od jedinstvene američke verzije sa 190 KS. Nažalost za ljubitelje klasične vožnje, obje snažnije opcije dolaze isključivo s DCT mjenjačem s dvostrukom spjkom. Ponuda će 2026. godine biti upotpunjena i potpunom hibridnom opcijom.
Prostranost i moderna unutrašnjost
S međuosovinskim razmakom od 2.720 mm, K4 je za čak 100 mm duži od redizajniranog VW Golfa, stoga ne čudi što Kia tvrdi da nudi vodeći prostor za noge na stražnjim sjedalima u klasi. Nadmašuje ga i po pitanju prtljažnika, koji u standardnoj izvedbi nudi 438 litara u usporedbi s Golfovih 381. Ipak, valja napomenuti da blago hibridna tehnologija značajno smanjuje kapacitet prtljažnika na 328 litara.
Vozače će u kabini dočekati Kijin poznati panoramski zaslon koji spaja 12,3-inčnu digitalnu instrument ploču, 5,3-inčni zaslon za klimatizaciju i 12,3-inčni infotainment sustav. Bežični Apple CarPlay i Android Auto, kao i AI glasovni asistent, dolaze standardno u svim modelima. Bogatiji paketi opreme nudit će i bežični punjač za mobitel, dok će audiofili moći odabrati premium Harman Kardon zvučni sustav.
Cijene i pozicija na tržištu
Kia još nije objavila cijene za europsko tržište, no očekuje se da će biti na razini ili nešto niže od konkurenata. Dolazak u Hrvatsku sigurno će biti u prvom kvartalu 2026. godine.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati