Zašto su Citroenovi automobili sinonim udobnosti?
VEĆ DESETLJEĆIMA Citroenovi automobili nose epitet udobnosti, a ovo su ključne stvari u povijesti double chevrona.
Citroen se dizajnerski i estetski mijenjao kroz desetljeća, ali je sve vrijeme pazio da ostane sinonim udobnosti. Bitna je to karakteristika svih Citroena, a osjetite ju već u prvim trenucima druženja s nekim od modela ovog proizvođača.
Vozač kojem je udobno je sigurniji vozač, a udobnost putnika jednako je važna, oduvijek su smatrali u Citroenu. Stoga su već u samim počecima postavili industrijske standarde za udobnost u vožnji, stvorili nove tehnologije i značajke kako bi učinili boravak u automobilu ugodnijim.
Na samim počecima masovne proizvodnje, automobilima je nedostajalo udobnosti. Dolaskom prvog pravog masovno proizvedenog automobila, Citroën Tip A, Citroën je napravio automobil koje nude više opreme, veću udobnost i novu luksuznu opremu kao što su tvorničke presvlake, jastuci, električna rasvjeta u kabini. Već tada se Citroën distancirao od konkurencije.
Sa Citroën Tip C iz 1922. g, André Citroën je težio da automobil bude još udobniji. Želio je da putnici lako uđu u svoje automobile, na udobna sjedala i da se ne penju na ravno sjedalo. Mislio je i na vozačice i njihove želje. Tip C se dopadao ženama zbog laganog upravljanja, a u automobil se moglo lako ući i izaći s tadašnjim haljinama. Oglašavanje marke Citroën obraćalo se i ženskim kupcima.
Ranih 20-tih, vozila marke Citroën koristila su se kao taxi vozila, ne samo u Parizu, već i u Londonu. Tip C, koji je proizveden u više od 80,000 primjeraka, naručio je čak i Papa Pio XI jer je Citroën bio prepoznat kao udobna marka.
Gama Citroën sastojala se od automobila visoke klase do malih obiteljskih automobila, a inovacije su se nalazile u svakom modelu. Tijekom 20-tih, Citroën je proizvodio B10, prvi automobil s potpunom čeličnom karoserijom koja je bolje izolirala kabinu od ceste i okoline.
Tvrtka je predstavila serije AC4 i AC6 tijekom 1926. godine, a svaki je nudio izdašnu opremu. Uslijedila je C6 limuzina iz 1929., koja je imala niz sustava za pomoć u vožnji.
C4 G i C6 G dobivaju gumene nosače motora i nazivu dodaju MFP (skraćeno od Moteur Floating Power). Citroën ponovno ostavlja europsku konkurenciju za sobom. Sva njegova vozila su opremljena tim nosačima motora, sa znakom labuda koji predstavlja mirnoću.
I onda je Citroën 1934. predstavio automobil s toliko novih dizajnerskih rješenja, da je izazvao senzaciju: Traction Avant. Bio je to prvi serijski automobil s pogonom na prednje kotače i prvi serijski automobil sa samonosećom karoserijom.
Revolucionarno zavarena čelična školjka bila je čvršća i sigurnija. Model donosi nove standarde krutosti karoserije , što uvelike pogoduje kvaliteti vožnje, istovremeno izolirajući motor od kabine kako bi se smanjila buka i vibracija.
Traction Avant imao je neovisan prednji ovjes, napredan dizajn stražnjeg ovjesa i hidraulične kočnice. Udobna ergonomska kabina imala je novu vrstu sjedala, ravan pod, a odsustvo tunela stvorilo je više prostora kako bi se prednji putnici opustili.
Michelin je osigurao nove ‘Pilote’ gume s ojačanim bočnim stranicama. Ovo su bile prve nisko profilne gume 1937. g, s kojima je poboljšana udobnost i upravljivost.
Traction Avant je bio toliko napredan da je ostao u proizvodnji više od dva desetljeća. Zatim je 1950.- tih godina Traction Avant 15H razvio novu vrstu hidropneumatskog ovjesa, a bio je zamijenjen posljednjom inovacijom marke Citroën – ikonskim DS 19. Revolucionarno vozilo ne samo zbog aerodinamičnih linija, već i po korištenju novih tehnologija, dostojan je nasljednik modela Traction.
Lansiran na Salonu automobila u Parizu 1955. godine, DS 19 je ponudio revolucionarnu aerodinamičnu karoseriju koja je smanjila potrošnju goriva i razinu buke poboljšavajući stabilnost. Stvarni tehnološki napredak imao je dotada neviđen sustav hidropneumatskog ovjesa koji je nudio udobnost u vožnji dostojnu lebdećeg tepiha upijajući neravnine na cesti.
Privlačio je pozornost elegantnim aerodinamičnim linijama i futurističkim dizajnom. Linija vodene kapi, koju je osmislio sjajni talijanski dizajner Flaminio Bertoni izdvajala ga je od svih automobila tog razdoblja. Imao je luksuzni interijer, a cijeli automobil bio je krcat s tehnološkim inovacijama kao što su hidraulički ovjes, servo upravljač i disk kočnice.
Proizveden između 1970. i 1975, SM je bio coupé s dvojim vratima i hidropneumatskim ovjesom, koji je stavljao naglasak na udobnost i stil. Ovaj hidropneumatski ovjes je bio prilagođen za GT izvedbu donoseći joj iznimnu udobnost. S Maseratijevim motorom sa 6 cilindara i hidropneumatskim ovjesom, SM kombinira udobnost, dizajn i performanse, a bio je i najbrži automobil s prednjim pogonom na svijetu.
GS, koji je bio izabran za Europski automobil 1971. godine, novinari su pohvalili zbog njegove udobnosti u vožnji dostojne jedne "limuzine": tadašnji novinari nisu se ustručavali usporediti ga s tadašnjim najudobnijim vozilima, bez obzira na tržišni segment. Citroën je taj ovjes također stavio na CX, koji je proglašen Automobilom godine 1975. On utjelovljuje novi luksuz marke i zamjenjuje DS.
Ima fluidne linije, zaobljeni vjetrobran, preglednu kontrolnu ploču zbog koje ne treba skidati ruke s volana. Za aerodinamične i fluidne vanjske linije CX-a zaslužan je Robert Opron. Imao je prtljažnik bez petih vrata unatoč obliku kompakta, pogon na prednje kotače i hidropneumatski pogon. Proizvodio se do 1991. kada ga nasljeđuje XM.
Hidraulički sustav dosegnuo je vrhunac 1990-tih s ovjesom Hydractive II na XM-u koji mu je dao udobnost u vožnji uz pomoć elektronskog sustava. Dodatno je prilagođen za Xantia Activa, koji je pozdravljen od strane vozača i automobilskih novinara jer je u potpunosti eliminirao naginjanje u zavojima. Tijekom 2000, ovjes Hydractive III+, dostupan na C5 i C6, dodatno su isklesali udobnost marke Citroën vodeći brigu o novim pravilima u pogledu udobnosti u vožnji.
Danas, nove tehnološke inovacije omogućavaju poboljšanje udobnosti u vožnji Citroënovih vozila. Dostupni na SUV modelima C5 Aircross i C4 Cactus, ovjesi s progresivnim hidrauličkim graničnicima nude efekt lebdećeg tepiha. Ekskluzivna tehnologija marke Citroën, ovaj ovjes pruža novu razinu udobnosti i zadržava maksimalnu agilnost. Za razliku od običnog sustava ovjesa koji koristi amortizer, oprugu i mehanički graničnik, Citroënovo rješenje dodaje dva hidraulična graničnika za glatko upravljanje kompresijom i povratom.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati