Testirali smo bazni Citroen C3, ljepuškasti kompakt s imperativom niske cijene
NAKON dugo vremena testiramo automobil čija se cijena piše s pet znamenki.
I pritom nije nikakva "prevara" pa da se radi o gradskom dvosjedu, prometalu s motorom mopeda ili kakvoj drugoj igrački. Ne, to je klasičan kompakt B segmenta s četiri metra duljine, pet vrata i osnovnim benzincem pristojne snage.
A to je Citroen C3, poznat kao francuski šminker čije novo izdanje očekujemo kao novi ukras gradskih ulica. No radi se o vrlo upotrebljivom automobilu kojeg treba učiniti dostupnijim i ponuditi širem krugu kupaca, mišljenja su vjerojatno u zastupstvu. Tako je C3 lišen svih ukrasa pao na vrlo primamljivih 89.900 kn i pritom zadržao upotrebljivost gotovo dvostruko skupljih rivala. Danak je ipak plaćen.
Manje atraktivnosti, ali više upotrebljivosti
Već izvana testni C3 jasno pokazuje kako se radi o izvedbi kojoj je cijena adut. Nema alu naplataka pa ni prepoznatljivih airbump dodataka, a sprijeda ulogu dnevnih svjetala preuzimaju klasične žarulje. Time su već ušteđene tisuće, a upotrebljivost je načelno ostala ista.
Od pomoći nije ni siva boja, ali je ipak metalik i što je bitno, odlično prikriva tragove prljavštine i manjih oštećenja laka. A provlačenje uskim gradskim parkinzima olakšat će i crna plastika kućišta retrovizora koja odlično prikriva ogrebotine.
Udobna kabina
Da se doista radi o, kako se to u žargonu kaže, "ćelavoj“ izvedbi jasno je kad se pogleda u kabinu. Umjesto velikog ekrana tu je ekrančić veličine nekadašnje Nokijine šlape, volan je plastičan, a cijela armatura je izvedena u tvrdoj plastici. Ručno se podešavaju i retrovizori, a straga se stakla podižu na "kurblu".
Možda ćete ostati razočarani, ali nakon dan dva stvari sjedaju na svoje. Jer C3 je gotovo jednako upotrebljiv: komforan je, udoban, prostran, ima servo i podizače najčešće upotrebljavanih (prednjih) prozora, a i sigurnosna logistika je tu. I radio je tu, a možete spojiti i mobilni telefon na sustav. Također, daljinsko je otključavanje i zaključavanje vozila podržano.
Realno, koliko često morate spuštati stakla i namještati retrovizore? Puno je važnije da su sjedala vrlo udobna, ergonomija solidna, a sigurnosna oprema potpuna. Jedini minus je da se mora doplatiti klima, ali to danas rade i rivali, barem kad je službeni cjenik u pitanju.
U ponudi prostora C3 definitivno nudi više od gradskog automobila. Ovakav može odlično poslužiti i kao jedini izbor manjim obiteljima. 300 litara prtljažnika podržavaju tu ideju
Odličan benzinac
Ispod poklopca je 1.2 trocilindraš s 82 KS, ali i 118 Nm. U današnje vrijeme to zvuči poput Custerove konjice, ali je u praksi vrlo razumna opcija. Prije svega, C3 nije težak, ima ispod 1000 kg pa se solidno nosi s apetitima prosječnog korisnika. Startan je, iako to papir ne govori (0-100 km/h za 13,2 s, 166 km/h), a prosječno se zadovoljava za neznatno više od 7 litara.
U ovoj kombinaciji veseli i mekano podešen ovjes pa C3 suvereno lebdi iznad gradskih neravnina, ležećih policajaca i razvaljenih šahtova. Nudi identičan komfor kao i skuplja mu braća, a time i jedan od najudobnijih u segmentu.
Cijena adut
Kao što smo rekli, cijena ulaznog modela je ispod 90 tisuća, a testni primjerak s klimom i metalik bojom stoji 92.900 kn. Ako ste neodlučni znajte da je pet godina jamstva uključeno u ponudu.
Serijska oprema:
Autoradio + USB + bluetooth • daljinsko centralno zaključavanje • pomoć pri kretanju na uzbrdici • el. podizači stakala sprijeda • prepoznavanje prometnih znakova • sustav zadržavanja vozne trake • tempomat • po visini podesivo sjedalo vozača • po visini i dubini podesiv upravljač
Dodatna oprema: • metalik boja • klima uređaj
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati