Skuplji crash test danas nećete vidjeti
U OVOM crash testu sudjeluje jedan poseban Mercedes 190E.
Da, iako je proizvodnja Mercedesa 190E, poznatog i kao baby-Benz, okončana 1993. godine kad ju je zamijenila prva generacija C klase, na crash testu se našao upravo Mercedes 190. I to prototip novog primjerka.
Da, nije greška, već se radi o detaljnom restomodu, bolje rečeno moderniziranoj verziji slavnog Mercedesova modela 190E 2.5-16 Evolution II. Potpisuje ju njemački tuner HWA, tvrtka čije ime ima itekakvu težinu u autosportu.
Sada, s cijenom od gotovo 800.000 eura, tvrtka ulazi u proces homologacije. A kao dio tog procesa tvrtka je morala provesti i test sudara. Rezultat je rijedak i neugodan prizor, jer se pred kamerama namjerno uništava jedan od najcjenjenijih homologacijskih modela.
Svaki EVO nastaje od donorskog 190E koji se potpuno rastavlja i ponovno gradi uz čelične i aluminijske strukture. HWA ugrađuje novo kardansko vratilo i šesterostupanjski mjenjač, kao i KW podesive amortizere te Brembo kočnice na svim kotačima. Umjesto izvornog Cosworthova motora, tu je Mercedesov M276 V6 obujma tri litre koji razvija oko 500 KS.
Iako je riječ o iznimno sposobnoj sportskoj limuzini, HWA ovakve postupke shvaća vrlo ozbiljno. Tvrtka je na Instagramu istaknula primjerak Prototype 07 koji je poslužio kao svojevrsni pokusni kunić za ispitivanje sigurnosti u sudaru.
U skladu s korijenima EVO-a kao obiteljske limuzine, HWA nije brinuo samo o sigurnosti vozača. Testni postupci uključivali su detaljne provjere sjedala i naslona za glavu kroz statička ispitivanja na prednjim i stražnjim sjedalima, kao i dinamička ispitivanja. Temeljito su ispitani sustavi za pričvršćivanje dječjih sjedala, zaštitni mehanizmi upravljača, a dodatno su provedeni i testovi opterećenja sigurnosnih pojaseva, procjene pritiska na stražnjim sjedalima i mjerenja ubrzanja cijelog vozila.
To je dobra vijest za buduće vlasnike HWA EVO-a koji su ujedno i roditelji te trebaju smjestiti dječje sjedalice straga. HWA tu nije stao, što nas dovodi do glavnog dijela testa koji se može vidjeti u priloženom materijalu: frontalnog sudara s pregradom pri brzini od 48 km/h. Cilj tog testa bio je provjeriti pomicanje upravljačkog stupa. Čini se da je prototip uspješno prošao ispitivanje.
Iako su kompozitni paneli karoserije stradali, a dijelovi iz motornoga prostora odletjeli uokolo, EVO je udar podnio upravo kako je i predviđeno, bez deformacija koje bi došle do putničkog prostora. HWA navodi da je test u potpunosti potvrdio njihove simulacije i da je Prototype 07 zadovoljio sve sigurnosne zahtjeve za početak proizvodnje.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati