Revolucija iz Koreje. Imaju bateriju koja se napuni za nekoliko sekundi
DUGO SE govorilo da natrijeve baterije imaju goleme prednosti u odnosu na trenutačno najčešće korištene litij-ionske baterije. Ne samo da se smatraju znatno isplativijima već su i održivije jer se mogu proizvoditi gotovo u potpunosti bez rijetkih metala. Osim toga, manje su sklone toplinskoj nestabilnosti i mogle bi imati dulji životni vijek, poboljšavajući performanse i pouzdanost električnih vozila.
Razvijena u KAIST-u
Baterija koju su razvili znanstvenici s Korea Advanced Institute of Science and Technology (KAIST) ponovno bi mogla ubrzati prelazak na električnu mobilnost. Kako opisuju u stručnom časopisu Energy Storage Materials, mogu potpuno napuniti i isprazniti svoju pohranu energije u samo nekoliko sekundi - a to je daleko brže od normalnog procesa punjenja automobila fosilnim gorivima.
To je omogućeno materijalima koji se inače koriste za takozvane superkondenzatore. To su uređaji za pohranu energije s iznimno velikom gustoćom snage - oni su također poznati po enormnim brzinama punjenja, ali mogu pohraniti samo vrlo malu količinu energije.
Hibrid baterije i superkondenzatora
Istraživači su sada razvili neku vrstu hibrida baterije i superkondenzatora kako bi mogli iskoristiti prednosti obje tehnologije: postići rekordne vrijednosti za energiju i gustoću snage. Osim goleme brzine punjenja, baterija izrađena u laboratoriju također je imala veći domet od prijašnjih uređaja za pohranu. Visoka gustoća snage znači da s njim mogu raditi i snažniji električni motori.
Sada je veliko pitanje koliko se brzo baterija može koristiti u praksi. Prve natrijeve baterije već se ugrađuju u električna vozila u Kini, ali zasad se moraju zadovoljiti niskim dometom od oko 250 kilometara. U svakom slučaju, novorazvijena baterija trebala bi to uvelike nadmašiti, budući da ima znatno veći kapacitet pohrane od 247 watt sati nego model spreman za tržište (150 watt sati).
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati