Ovoliko zarađuju šefovi automobilskih tvrtki. Brojke su vrtoglave
MERCEDESOV šef Ola Källenius, na slici gore sa suprugom, gotovo je udvostručio svoju naknadu prošle godine zahvaljujući visokim isplatama bonusa.
Predsjednik uprave proizvođača automobila iz Stuttgarta zaradio je prošle godine 12.74 milijuna eura uključujući troškove mirovine, prema izvješću o naknadama objavljenom u petak. To je bilo 80 posto više nego 2022. godine.
Dvije pozicije, jedna plaća
Källenius ima jednu od najvećih zarada među izvršnim direktorima 40 najvećih njemačkih kompanija i također zarađuje više od šefa Volkswagena Olivera Blumea. On je, naime, zaradio 9.71 milijun eura za svoju dvostruku ulogu šefa dviju kompanija, VW i Porsche.
Činjenica da je Källeniusov skok bio tako visok posljedica je nekoliko čimbenika. Osnovna plaća u Mercedes-Benzu povećana mu je prošle godine nakon što menadžerske plaće nisu povećavane od 2018.
Varijabilni bonusi porasli su jer je isplaćen dugoročni program poticaja koji traje od 2019. te su premašeni ciljevi vezani uz povrate i novčani tok.
Oliver Zipse, CEO BMW-a, mogao bi se i naljutiti, jer je s 5.3 milijuna godišnjih prihoda znatno manje nagrađen od svojih kolega.
Međutim, sve je to “sića” kada se vidi zarada prvog čovjeka Stellantisa. Carlos Tavares zaradio je 36.5 milijuna eura, što je povećanje od 55.6% u odnosu na prethodnu godinu.
Bonus za elektrifikaciju
Stellantis je Tavaresu platio gotovo 23.5 milijuna eura u gotovini i uloženom kapitalu, uključujući bonus od 10 milijuna eura za ispunjavanje tri prekretnice elektrifikacije.
Tavaresov kompenzacijski paket uključuje dodatnih 13 milijuna eura dugoročnih poticaja za uspješnost, koje će Stellantis u cijelosti isplatiti samo ako tvrtka ispuni određene ciljeve.
Toyodi 999 milijuna jena
Najbolje plaćeni japanski menadžer vodi Toyotu. Akio Toyoda primio je ukupno 999 milijuna jena (6.9 milijuna eura), što je 46% više u odnosu na prethodnu godinu. Doduše, čak 735 milijuna jena od navedene brojke došlo je od dioničkih opcija.
Japanska novinska agencija Jiji Press izvijestila je da je to najveća isplaćena brojka u povijesti japanskog proizvođača automobila. Tek za usporedbu: CEO Honde Toshihiro Mibe plaćen je 2.3, a CEO Nissana Makoto Uchida 4.5 milijuna eura.
U SAD-u najviše je zaradila izvršna direktorica General Motorsa Mary Barra. Ona je zaradila 29 milijuna dolara godišnje, što je povećanje od 34% u posljednje četiri godine. U intervjuu za CNN Barra je branila svoju visoku zaradu.
Rekla je da se 92% njezine plaće temelji na učinku tvrtke te da tvrtka svojim zaposlenicima nudi dijeljenje dobiti. Dakle, prema njezinoj logici, što je tvrtka bolja, svi zarađuju više novca.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati