Divovi zaostaju za svijetom. Ruku si pružaju dojučerašnji konkurenti
JAPANSKI proizvođači automobila Nissan i Honda objavili su da razmišljaju o strateškom partnerstvu u proizvodnji ključnih komponenti za električna vozila (EV) i umjetnoj inteligenciji u softverskim platformama za vozila.
Potencijalno partnerstvo moglo bi im pomoći da razviju ekonomiju razmjera u proizvodnji električnih vozila budući da se japanski proizvođači automobila suočavaju sa žestokom konkurencijom kineskog BYD-a i američkog Tesle.
Nissan kao pionir električnih vozila
Nissan je bio pionir u sektoru električnih vozila s potpuno električnim modelom Leaf, ali zajedno s drugim tradicionalnim proizvođačima automobila teško odolijeva sve žešćoj konkurenciji novih tržišnih igrača.
"Novi igrači vrlo su agresivni i napreduju nevjerojatnom brzinom", rekao je izvršni direktor Nissana Makoto Uchida na konferenciji za novinare.
"Ne možemo pobijediti u natjecanju sve dok slijedimo uvriježena pravila i tradicionalni pristup", rekao je Uchida.
Honda zaostaje za konkurencijom
Hondina prodaja također zaostaje za konkurencijom. Vozila s baterijskim pogonom činila su u prvih devet mjeseci 2023. manje od 0.5 posto njegove svjetske prodaje od oko 2.8 milijuna automobila, pokazuju podaci tvrtke.
Honda i Nissan potpisali su neobvezujući memorandum o razumijevanju kako bi razmotrili područja potencijalne suradnje, ali tek trebaju odrediti njezine razmjere, rekao je predsjednik Honde Toshihiro Mibe.
Tvrtke su otvorene za suradnju u svim regijama, kako u Japanu tako i u inozemstvu, rekao je šef Nissana.
Nissan je trenutno u poslovnom savezu s Renaultom i Mitsubishijem, ali na njih neće utjecati potencijalni savez s Hondom, dodao je.
Nissan surađuje s Renaultom na električnim vozilima, uglavnom u Europi. Nova Nissanova električna Micra dijelit će istu strukturu kao i novi Renault 5 i proizvodit će se u istoj tvornici u sjevernoj Francuskoj.
Smanjen opseg savezništva Nissana i Renaulta
Nissan i Renault prošle su godine smanjili opseg višegodišnjeg savezništva i Renault je od tada potpisao ugovore s novim partnerima, kao što je kineski Geely.
Uchida je rekao da su Nissan i Honda otvoreni za suradnju sa sadašnjim partnerima, ako se ukaže prilika.
Tvrtke će istražiti mjere smanjenja troškova, rekao je Hondin šef, dodajući da postizanje troškovne efikasnosti zahtijeva višu razinu proizvodnje.
Hondin je cilj od 2040. prodavati samo električna i vozila na gorive ćelije.
Nissan i Honda tek trebaju razgovarati o povezivanju kapitala, ali otvoreni su i za tu mogućnost u budućnosti, rekao je Mibe.
"U vremenskom smo škripcu i moramo biti brzi. Da bismo 2030. bili u dobroj poziciji, moramo donijeti odluku, i to odmah", poručio je čelnik Honde.
O Nissanovoj potrazi za partnerom u proizvodnji električnih automobila prva je izvijestila Tokijska televizija. Po pisanju lista Nikkei, konkretne mjere mogle bi uključivati proizvodnju zajedničkog pogonskog sklopa, zajedničku nabavu i razvoj zajedničke platforme.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati