Obnovljena Toyota u Japanu stoji malo preko 10.000 eura, evo što nudi
NOVI automobili su posljednjih godina osjetno poskupili, ali u Japanu su cijene još uvijek odlično izbalansirane. Posebno kad govorimo o vremešnim modelima koji su se već višestruko isplatili, ali i dalje bilježe solidne prodajne rezultate. Jedan od tih modela je Probox, jedan od najjeftinijih automobila izvan segmenta minijaturnih kei modela.
Probox je pristojan komad auta, a njegova privlačnost se krije u jednostavnosti i, dakako, niskoj cijeni. Vjerovali ili ne, ovaj automobil kojem smo se na određeni način divili još 2021. godine kreće cijenom od oko 10.500 eura. Pritom kupac dobiva praktični karavan rastegnut na oko 4,25 metara.
Originalni Probox predstavljen je 2002. godine, a aktualna generacija stigla je 2014., uz promjene koje su više nalikovale temeljitom faceliftingu nego potpunom redizajnu. Otada se nadograđuje postupno i dalje zadržava osnovne linije karoserije i istu unutarnju arhitekturu.
Najveća novost za 2026. je unaprijeđeni paket sigurnosnih sustava Toyota Safety Sense, koji je postao obvezan prema lokalnoj regulativi. Uključuje poboljšani Pre-Crash Safety sustav koji sada radi i na raskrižjima, sustav Proactive Driving Assist za lakše upravljanje i usporavanje te Parking Support Brake koji pomaže pri manevriranju u skučenim urbanim prostorima.
Nema infotainmenta
U unutrašnjosti Probox ostaje vjeran jednostavnosti. Analogni instrumenti dobivaju novi 4,2-inčni zaslon s informacijama, a tu je i redizajnirani upravljač preuzet iz Corolle, s ugrađenim tipkama.
Infotainment zaslon i dalje ne postoji. Na njegovu mjestu nalazi se plastični panel, što potvrđuje filozofiju Proboxa, usmjerenog praktičnosti, a ne gadgetima.
Među opcijama su automatski zatamnjujuće unutarnje ogledalo s kompaktnim monitorom, kao i sjedala s navlakama koje se lako čiste za kupce kojima je važnija praktičnost od udobnosti.
Stara i dokazana osnova
Probox mehanički još uvijek koristi platformu ukinutih modela Corolla Axio i Fielder, čija je proizvodnja završila početkom godine. Za 2026. Toyota je smanjila ponudu motora. Uklonjen je osnovni 1,3-litreni motor, pa je sada standardni 1,5-litreni četverocilindraš sa 107 KS. Uparen je s CVT mjenjačem i dostupan s pogonom na prednje ili sve kotače.
Tu je i hibridna verzija, koja koristi slabiju izvedbu istog motora u kombinaciji s jednim električnim motorom, što donosi učinkovitiju alternativu u ponudi.
Cijena obnovljene Toyote Probox kreće od 1.918.400 JPY ili oko 10.500 eura, što je povećanje od oko 10 posto u odnosu na dosadašnji model.